kotihoidontuen aikana työskentelystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maija"

Vieras
Eli kysyisin tarviiko Kelalle ilmottaa, kun olen alkanut tehdä silloin tällöin vkonloppusin keikkoja? (hoitoalalla) Kelan sivuilta en saanut varmuutta. Saan siis sen perus hoitomaksun ilman hoitolisää, ja lapsi kuitenkin on kotihoidossa niin eihän tulojen silloin pitäs vaikuttaa?

Hoitolisä on ainoa mihin tulot vaikuttaa, eli jos saat sitä sinun pitää selvittää tienaatteko sinun tulojesi kanssa yli rajojen jolloin hoitolisä poistuu - jos edes olet ko. lisää saanut (miehenkin tulot vaikuttavat ja lisää ei saa muistaakseni n. 3000e tuloista ylöspäin). Itse tukeen ja kuntalisään keikkatulot eivät vaikuta - tukea saa sillä perusteella ettei lapsi ole kunnallisessa päivähoidossa..

Meillä on lapset olleet kotona ja minä ja mies töissä vakituiseti. Vuorotyö mahdollistaa tämän ja mummo joka käy 1-2 krt/viikko. Etuutta nostanut loppuun asti. Muista vain huomioida etuudet ja ansiotyö verokortissasi, ettei ropise mätkyjä, niinkuin eräälle

Ei tarvitse ilmoitella ellet saa hoitolisää. Kotihoidontukea ei makseta vanhemmalle siitä, että hän on kotona, vaan sitä ettei lapsi ole kunnallisessa päivähoidossa.