Kotihoidontuella, pitääkö verokortti toimittaa johonkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hölömö kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hölömö kysyy

Vieras
Pitääkö verokortti toimittaa Kelaan tai jonnekin, vai osaavatko itse pidättää verot jollain jokseenkin oikealla prosentilla? Ei sen mulla niin tarkkaa onko prosentti ihan oikein, mutta kunhan eivät jotain 60% ota.

Jos haluan laskettaa erikseen vero%:n palkkatuloille ja äippärahalle netissä, niin mihin kohtaan laitan äippärahat, jotta saan niille veroprosentin sosiaalietuuksien mukaan?En halua maksaa pienestä äp-rahasta isoa vero%:a.. Palkkatuloille lasketan ihan normaalisti uuden kortin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Jos haluan laskettaa erikseen vero%:n palkkatuloille ja äippärahalle netissä, niin mihin kohtaan laitan äippärahat, jotta saan niille veroprosentin sosiaalietuuksien mukaan?En halua maksaa pienestä äp-rahasta isoa vero%:a.. Palkkatuloille lasketan ihan normaalisti uuden kortin.

Etuudut kohtaan, siellä pitäisi valikossa olla äp-raha

Laita vero.fi:ssä palkat palkkatuloon ja tuet sosiaalietuuksiin. Varaudu kuitenkin siihen, että tuista menee isompi prosentti kuin palkasta. Mä otin yhteisen prosentin molemmille. Palkan prosentti nousi ja tuen laski. Näin se vaan menee, kun palkasta verottaja tekee automaattisia vähennyksiä, joita tuosta ei saa.

Hae netin kautta muutosverokortti, jonka verottaja lähettää sosiaalietuuksia varten Kelaan. Toisen lähettävät sinulle mahdollisia ansiotuloja varten. Sama veroprosentti tulee molempiin kortteihin automaattisesti.

Yhteistyössä