Kotihoidontuella olevat: Millaiseen työhön palaatte?

  • Viestiketjun aloittaja ammattinne, alanne
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Jep. Ravintolaan/yökerhoon palaamassa hoitovapaan jälkeen.
Yövuoroja suurinosa ja palkka sen mukaista. :p
Heh. Minä tykkään. Ihanat työkaverit, mahtavat työajat, ei oo liian raskasta hommaa paitsi vappu, juhannus, uusivuosi jne.
Palkka hyvä ja vapaatakin tarpeeksi kun pitkiä päiviä välillä :)
Mutta odottelen vielä hetken että ipanat kasvaa kun vasta 1v6kk, 2v8kk ja 4v9kk. Ei sovi yövuorot ihan viä äipälle :D
 
Varhaisjakelijahan minä olen, tosin en ole kotihoidontuella, enkä sille varsinaisesti jääkää. Lapsi ei mene hoitoon, vaikka isä ja äippä töissä ovatkin, sumplitaan hommat niin että voidaan kotona hoitaa. Minusta kun 9-kuinen on vähän turhan nuori vielä vuoropäiväkotiin.
 
Toi ap:n otsakkeen kysymystä ei ole mietitty loppuun asti. Mä saan kotihoidontukea, mutta en ole hoitovapaalla vaan töissä. En siis ole palaamassa töihin.

Pitäisi varmaan paremmin kysyä, että hoitovapaalla olevat: Millaiseen työhön palaatte?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Jep. Ravintolaan/yökerhoon palaamassa hoitovapaan jälkeen.
Yövuoroja suurinosa ja palkka sen mukaista. :p
Heh. Minä tykkään. Ihanat työkaverit, mahtavat työajat, ei oo liian raskasta hommaa paitsi vappu, juhannus, uusivuosi jne.
Palkka hyvä ja vapaatakin tarpeeksi kun pitkiä päiviä välillä :)
Mutta odottelen vielä hetken että ipanat kasvaa kun vasta 1v6kk, 2v8kk ja 4v9kk. Ei sovi yövuorot ihan viä äipälle :D


Miten jaksat sit päivisin hoitaa lapsia? Kukas ne laittaa yöunille?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ootko joku huijari:
Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Mä saan kotihoidontukea, mutta en ole hoitovapaalla vaan töissä.

Miksi sä sitten tukea saat???
En ole Meade, mutta kyllähän kotihoidontukea saavat kaikki, joiden lapsi ei ole kunnallisessa tai yksityisessä päivähoidossa. Esim. jos isovanhemmat hoitavat, tai jos vanhemmat ovat vuorotyössä ja pystyvät järjestämään vuorot niin, että aina on jompikumpi lasta hoitamassa.
 
Sh olen ja mitään tietoa ei ole mihin työhön palaan. Jos omalle alalle aioin, niin töitä ainakin on satavarmasti, sair.hoitajista huutava pula. MUTTA aiempi kolmivuorotyö ei houkuta, unelma olisi päivätyö, ja niitä ei niin vaan ole saatavana.
 
Palaan työelämään ihan lähiaikoina, lähihoitajaksi. Jatkossa tekisin mieluiten yötyötä. Ja saan myös kotihoidontukea vaikka töissä olenkin ;) Ja kun olen öisin töissä, luonnollisestikin puolisoni on lasten kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Jep. Ravintolaan/yökerhoon palaamassa hoitovapaan jälkeen.
Yövuoroja suurinosa ja palkka sen mukaista. :p
Heh. Minä tykkään. Ihanat työkaverit, mahtavat työajat, ei oo liian raskasta hommaa paitsi vappu, juhannus, uusivuosi jne.
Palkka hyvä ja vapaatakin tarpeeksi kun pitkiä päiviä välillä :)
Mutta odottelen vielä hetken että ipanat kasvaa kun vasta 1v6kk, 2v8kk ja 4v9kk. Ei sovi yövuorot ihan viä äipälle :D


Miten jaksat sit päivisin hoitaa lapsia? Kukas ne laittaa yöunille?
Isi?

Meillä ukko tekee yövuoroa paljon ja vaikka tulee siinä 5-6 välillä töistä, niin usein se on hereillä jo 11 aikaan. Pitempään nukkuu, jos vuoro on ollut pitkä (12-13h).
Ja ihan hyvin se jaksaa. Kun on niitä vapaapäiviäkin sitten.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Palaan työelämään ihan lähiaikoina, lähihoitajaksi. Jatkossa tekisin mieluiten yötyötä. Ja saan myös kotihoidontukea vaikka töissä olenkin ;) Ja kun olen öisin töissä, luonnollisestikin puolisoni on lasten kanssa.
Ai sinäkö saat sen, vaikka miehesi hoitaisi lapsia (siis pisti silmään tuo saan-muoto, saa käsityksen ettei olis yhteiset rahat)? Ihan OT kyllä, sori :D.
 

Yhteistyössä