Kotihoidontuella olevat: Millaiseen työhön palaatte?

  • Viestiketjun aloittaja ammattinne, alanne
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ootko joku huijari:
Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Mä saan kotihoidontukea, mutta en ole hoitovapaalla vaan töissä.

Miksi sä sitten tukea saat???
En ole huijari. Kotihoidontukea saa siis jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa tai yksityisessä päiväkodissa. Olemme onnistuneet miehen kanssa järjestämään työmme niin, että toinen meistä on aina kotona lasta hoitamassa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Palaan työelämään ihan lähiaikoina, lähihoitajaksi. Jatkossa tekisin mieluiten yötyötä. Ja saan myös kotihoidontukea vaikka töissä olenkin ;) Ja kun olen öisin töissä, luonnollisestikin puolisoni on lasten kanssa.
Ai sinäkö saat sen, vaikka miehesi hoitaisi lapsia (siis pisti silmään tuo saan-muoto, saa käsityksen ettei olis yhteiset rahat)? Ihan OT kyllä, sori :D.
Enpä ole tullut ajatelleeksi kumman tilille sitä haetaan, olettamus että minun, kun minä ne perheen ruokaostokset teen ja ruoatkin heille laitan, tartten rahaa ruokakauppaan B) Mutta totta joo, että miehenhän se kuuluisi käyttöönsä saada kun kerta kotona onkin. Samapa tuo siltä osin, että yhteisiin menoihinhan ne menee.
 
monimutkaista
Teen siivoustyötä osa-aikaisesti ja nostan kotihoidontukeakin koska hoidan päivät lapsia kotona. Aamuisin vaan herään kukonlaulun aikaan siivoamaan ;o) Kun mukelo täyttää 3v kesällä jatkan samaa siivoilua ja jään äippälomalle loppuvuodesta.
 
laiskiainen
Alkuperäinen kirjoittaja monimutkaista:
Teen siivoustyötä osa-aikaisesti ja nostan kotihoidontukeakin koska hoidan päivät lapsia kotona. Aamuisin vaan herään kukonlaulun aikaan siivoamaan ;o) Kun mukelo täyttää 3v kesällä jatkan samaa siivoilua ja jään äippälomalle loppuvuodesta.
Miten jaksat herätä tosi aikaisin?

Miten te muut jaksatte?

 
Turkilmas
Mua odottaa kaupassa osastovastaavan työ. Paitsi että en enää tiedä odottaako. Kuulin hetki sitten että äitiyslomasijaiseni jäi itse äitiyslomalle ja nyt sitä paikkaa ei enää täytetä. Karsitaan kuulemma esimiespaikkoja, yksi päällikkö vastaa useasta osastosta. En siis tiedä minkälainen työ ja millä palkalla mua odottaa :/ .

Nyt olen hiljakseltaan tehnyt siivoushommia tässä ohessa ja kesällä alan ehkä toiminimellä pyörittämään jonkinlaista muonitusta yhteen mökkikylään. Siis samalla kun olen pikku-poitsun kanssa kotona.
 
AnniHelena71harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Palaan työelämään ihan lähiaikoina, lähihoitajaksi. Jatkossa tekisin mieluiten yötyötä. Ja saan myös kotihoidontukea vaikka töissä olenkin ;) Ja kun olen öisin töissä, luonnollisestikin puolisoni on lasten kanssa.
Ai sinäkö saat sen, vaikka miehesi hoitaisi lapsia (siis pisti silmään tuo saan-muoto, saa käsityksen ettei olis yhteiset rahat)? Ihan OT kyllä, sori :D.
Enpä ole tullut ajatelleeksi kumman tilille sitä haetaan, olettamus että minun, kun minä ne perheen ruokaostokset teen ja ruoatkin heille laitan, tartten rahaa ruokakauppaan B) Mutta totta joo, että miehenhän se kuuluisi käyttöönsä saada kun kerta kotona onkin. Samapa tuo siltä osin, että yhteisiin menoihinhan ne menee.
Ei kannata miehelle hakea: jos se jää työttömäksi ja saa ansiosidonnaista, niin kht vähennetään ansiosidonnaisen määrästä, eli hyöty on +-0.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71harmaana:
Ei kannata miehelle hakea: jos se jää työttömäksi ja saa ansiosidonnaista, niin kht vähennetään ansiosidonnaisen määrästä, eli hyöty on +-0.
En tiedä, mikä Emilynin miehen tilanne on, mutta noin oletusarvoisesti ei ehkä ole mahdotonta, että mies jää työstä hoitovapaalle?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71harmaana:
Ei kannata miehelle hakea: jos se jää työttömäksi ja saa ansiosidonnaista, niin kht vähennetään ansiosidonnaisen määrästä, eli hyöty on +-0.
En tiedä, mikä Emilynin miehen tilanne on, mutta noin oletusarvoisesti ei ehkä ole mahdotonta, että mies jää työstä hoitovapaalle?
Aah, mutta nythän minä vasta ymmärsin tämän logiikan, sori.

Sama tilannehan tietysti on myös naisella, jos hän jää työttömäksi.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mua odottaa kaupassa osastovastaavan työ. Paitsi että en enää tiedä odottaako. Kuulin hetki sitten että äitiyslomasijaiseni jäi itse äitiyslomalle ja nyt sitä paikkaa ei enää täytetä. Karsitaan kuulemma esimiespaikkoja, yksi päällikkö vastaa useasta osastosta. En siis tiedä minkälainen työ ja millä palkalla mua odottaa :/ .
Voi paska mikä mäihä! Kun teillä on ne talonrakennussuunnitelmatkin. Vaikuttaako nyt niihin?
 
Vieras
Palaan virkaan kaupungille. Palkka ei ole suuren suuri ja ainakin vuoden ajan vielä pienempi kun teen 60% kokonaistyöajasta. Mutta kolmen kotivuoden jälkeen pehmeä lasku on tarpeen.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mua odottaa kaupassa osastovastaavan työ. Paitsi että en enää tiedä odottaako. Kuulin hetki sitten että äitiyslomasijaiseni jäi itse äitiyslomalle ja nyt sitä paikkaa ei enää täytetä. Karsitaan kuulemma esimiespaikkoja, yksi päällikkö vastaa useasta osastosta. En siis tiedä minkälainen työ ja millä palkalla mua odottaa :/ .
Voi paska mikä mäihä! Kun teillä on ne talonrakennussuunnitelmatkin. Vaikuttaako nyt niihin?
Ei tää niihin vaikuta, mutta ihanan aidosti empaattinen reaktio sulta, kiitos :) :hug:

Kyllä mä olen ihan siinä uskossa että töitä saan joka tapauksessa ja tuo vastuulisä on oikeasti aika olematon. Nyt kun on vielä tottunut tulemaan toimeen paljon pienemmällä, niin kyllä tässä selvitään. Niin ja mä olen palaamassa töihin aikaisintaan ens vuoden heinäkuussa. Silloinhan tilanne voi olla taas muuttunut parempaankin :)
 
Ihme
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Heh. Minä tykkään. Ihanat työkaverit, mahtavat työajat, ei oo liian raskasta hommaa paitsi vappu, juhannus, uusivuosi jne.
Palkka hyvä ja vapaatakin tarpeeksi kun pitkiä päiviä välillä :)
Mutta odottelen vielä hetken että ipanat kasvaa kun vasta 1v6kk, 2v8kk ja 4v9kk. Ei sovi yövuorot ihan viä äipälle :D
Mulle sopii paremmin 3-vuorotyö ja varsinkin nyt kun lapset on pieniä. Näen niitä paljon enemmän kuin ilmeisesti moni joka on pelkässä päivävuorossa.
Yövuorot varsinkin, kun yöllä nukutaan ( ainakin meillä ) niin sama tuo käydä itse tienaamassa niin saa sitten päivän leikkiä lapsien kans.
 
AnniHelena71harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Palaan työelämään ihan lähiaikoina, lähihoitajaksi. Jatkossa tekisin mieluiten yötyötä. Ja saan myös kotihoidontukea vaikka töissä olenkin ;) Ja kun olen öisin töissä, luonnollisestikin puolisoni on lasten kanssa.
Ai sinäkö saat sen, vaikka miehesi hoitaisi lapsia (siis pisti silmään tuo saan-muoto, saa käsityksen ettei olis yhteiset rahat)? Ihan OT kyllä, sori :D.
Enpä ole tullut ajatelleeksi kumman tilille sitä haetaan, olettamus että minun, kun minä ne perheen ruokaostokset teen ja ruoatkin heille laitan, tartten rahaa ruokakauppaan B) Mutta totta joo, että miehenhän se kuuluisi käyttöönsä saada kun kerta kotona onkin. Samapa tuo siltä osin, että yhteisiin menoihinhan ne menee.
Ei kannata miehelle hakea: jos se jää työttömäksi ja saa ansiosidonnaista, niin kht vähennetään ansiosidonnaisen määrästä, eli hyöty on +-0.
Selvitin asiaa; haettiinpa se kht kummalle tahansa, se silti vähennetään siitä ansiosidonnaisesta. Mun miehellä sama tilanne, jää lokakuusta muutamaksi kuukaudeksi työttömäksi ja hoitaa lapset talven kotona. Itse palaan lokakuussa kotihoidontuelta vakituiseen työpaikkaani vakuutusyhtiöön.

 
Mimmi
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Jep. Ravintolaan/yökerhoon palaamassa hoitovapaan jälkeen.
Yövuoroja suurinosa ja palkka sen mukaista. :p
Saako udella, että minkäslaisissa summissa tuolla ravintoloissa/yökerhoissa palkassa liikutaan? Kun ei ole mitää tietoa ja ehkä kiinnostaisi ala. Siis esim. ihan se perusyöpalkka/h.
 

Yhteistyössä