Kotiäitien yksinäisyys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinäisyys ympärillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä samanlainen tilanne... Pitkä kotiäitiys takana ja muutto toiselle paikkakunnalle = yksinäisyys. Ystäviä kyllä on mutta asuvat kaukana, nähdään pari kertaa vuodessa, soitellaan kyllä usein. Sukulaisia onneksi on lähellä, läheisiäkin, mutta ei ne mielestäni kuitenkaan ystävien/kavereiden puutetta korvaa. Pitäis vaan saada täältä uudelta paikkakunnalta ystäviä, mutta kun olen niin kovin huono lähtemään mihinkään kerhoihin yms.

harvemmin vaivaa yksinäisyys.. olen kotona viihtyvää tyyppiä, eikä haittaa vaikkei ihmiskontakteja olis pitkään aikaan muita kuin mies ja kaupankassa. Tosin oon aloittanut nyt iltaopiskelut, mikä osaltaan rasittaa, että vielä vähemmän tekee mieli poistua kotoa päivällä, kun illalla on menossa. Tietty perusulkoilut lasten kans, mutten koskaan ole ollut mikään kerhoihminen, joten käydään ihan todella harvoin missään sellaisissa. Kavereitten tapaamista haittaa taas se, että näin talviaikaan sovitut näkemiset menee usein mönkään lasten sairastelujen takia. Se on iso harmi.

Eli ei vaivaa yksinäisyys, vaikka aika yksin olenkin suurimmaksi osaksi.

Täällä myös yksi samassa tilanteessa oleva.

Elämä on vienyt entiset ystävät eripuolille suomea ja tuntuu että kaikilla muilla on oma elämä, jossa ei ole minulle tilaa. Tiedostan myös itsekin olevani aika epäsosiaalinen ja jaksan vähän huonosti pitää yhteyksiä, joten pitkältikin saan syyttää myös itseäni tästä yksinäisyydestä.

Täällä myös viikon kohokohta on se, että "pääsee" kauppaan ruokaostoksille tai edes johonkin ihmisten ilmoille. Auto minulla kyllä on, mutta lähteminen tuntuu niin mahdottoman työläältä varsinkin nyt talvella. Kerhoihin ja muihin kissanristiäisiin ei oikein tule lähdettyä, kun olen käynyt sen verran araksi ja erakoksi että tuntuu ettei enää osaa tutustua uusiin ihmisiin livenä ja muutenkin tuntuu hölmöltä vaan seisoskella yksin jossain seinustalla.

Jos joku olisi juttukaveria vailla eteläisessä keski-suomessa, niin ei muuta kun kättä pystyyn :)

Toki saa liittyä seuraan Moona81 <3 :)

Oon kotoisin 06-alueelta eli etelä-pohjanmaalta :) Ilmoitelkaa toki jos joku on täältä suunnalta :) Itse mietin myös tuota mesen käyttöön ottoa :) Tuolla se on jossain brittiavaruudessa pölyttynyt kaikki nää vuodet :D Mese vois olla kiva piristys myös arkeen :)

Mie jossain vaiheessa käytin meseä aika paljonkin. Nyt sekin on jäänyt kun ei oo oikein ketään kenen kanssa mesetellä.

Ap ja miks ei muutkin kirjaantukaa ja laittakaa yv:tä jos esim tuo mesettely kiinnostais tai sitten esim facebook :)

Niin joo mie oon Kuopiosta :)

Muksuja on 3 Vanhin täytää 10 kohta (poika), keskimäinen on 6 (tyttö) ja kuopus on 7 kk (poika)

Mä ilmoittaudun mukaan. :wave:
Täällä on mökkeydytty vahingossa ihan urakalla. Ystävät hävis jo pari vuotta ennen tenavan syntymää, varmaan ihan normaalia kaveriporukan muutosta. Jäin tenavan kans kotiin ja humps, kukaan ei soittele eikä tule kylään... Ja tenava sen 2,5vuotta... Avoimella päiväkodilla käyn ja puistoissa ja "kissanristiäisissä", vaan eipä onnistu. Kyllä noissa aina juttuseuraa löytyy, mutta olis niin kiva kun olis joku jonka kanssa tuntis että "klikkaa" ja sais muutakin kuin hyvänpäivän tuttuja.
Eniten huolettaa se, että olen tässä muuttamassa itselleni täysin tuntemattomaan paikkaan ja siellä sitten vasta olenkin itsekseni pitkiäkin aikoja, ennen kuin mies saa duuninsa vakioitua... : /
Miettikää, oikeasti ollut niin tylsää, että olen jopa pyytänyt mun vanhempia (joiden kans en kauheesti ennen lasta ollut edes tekemisissä) kahvlle ja kylään, koska ne on mun ainoat "kaverit" :headwall:

Haluan nostaa!Minun mies ei ymmärrä kuinka raskasta yksinäisyys minulle on.Hänellä on harrastukset ja kavereita, pääsee viihteelle joka toinen vkl, joka toinen vkl on esikoisensa kanssa. Kaipaisin niin juttuseuraa vauvan hoidon ja kodin ohella. Minulla ei ole täällä ystäviä ja jostain syystä kukaan ei edes halua tutustua minuun. Tänään haukkui minut taas maanrakoon kun yritin puhua miltä tuntuu ja sanoi että ei kukaan tule ovelta hakemaan. Ei niin, mutta en niitä kavereita voi kaupankassajonnossa alkaa ehdottelemaan.

Yhteistyössä