Kotiäiti ei ole ammatti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blabla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ei kai olekkaan mutta varmaan työstä käy...

höpö höpö. kotihommat osaa kuka vaan ja lastenhoito ei ole ydinfysiikkaa. kuka vaan osaa eikä tartte koulutusta. ja muut tekee työn ohella. turha väittää rankaksi kun mies tuo leivän pöytään.

höpöhöpö itelles.
tiedän ettei se ihan noin helposti mene.paitsi ehkä joillain...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yleensä ammattiin opiskellaan ja valmistutaan? Noh, kyllähän moni kotiäiti tuntuu olevan kovin monen alan asiantuntija, heh.

Tietäisit vaan kuinka monen. Mä siis käsitän "oikeilla" kotiäideillä näitä ketkä hoitaa kodin ja lapset ja tekee sen HYVIN.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Yleensä ammattiin opiskellaan ja valmistutaan? Noh, kyllähän moni kotiäiti tuntuu olevan kovin monen alan asiantuntija, heh.

Tietäisit vaan kuinka monen. Mä siis käsitän "oikeilla" kotiäideillä näitä ketkä hoitaa kodin ja lapset ja tekee sen HYVIN.

Ai, sit se on ammatti, kun sen tekee hyvin?? Ei kai sama yhtälö ole myös seksissä...no, hyi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Ai, sit se on ammatti, kun sen tekee hyvin?? Ei kai sama yhtälö ole myös seksissä...no, hyi.

Ei, vaan jos SENkin tekee hyvin, pitää miehen kotona ja kotiäitiyden mahdollisena. ;) No joo..

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Eihän eläkeläinenkään ole ammatti, mutta sekin kirjoitetaan ammatin kohdalle monissa papereissa. Tai koululainen, sitäkin näkee... Lisää loisia?

Niin no, pakkohan siihen vissiin jotain on kirjoittaa, jos oikeaa ammattia ei ole...

Koulutusnimike ei ole ammatti, vaan se, mitä tekee työkseen. Eli mielestäni kotiäiti on ammatti,jos sitä päätyökseen sillä hetkellä tekee, vaikka olisi filosofian maisteri koulutukseltaan.

Koulutusnimike ei ole ammatti, vaan se, mitä tekee työkseen. Eli mielestäni kotiäiti on ammatti,jos sitä päätyökseen sillä hetkellä tekee, vaikka olisi filosofian maisteri koulutukseltaan.

No, ei varmana ole! Kotiäiti on sen hetkinen sosiaalinen status.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ei mun mielestä tradenomikaan ole ammatti, silti se on kirjoitettava, kun en ole töissäkään tällä hetkellä.

Juu, ei tosiaan ole.

Itse asiassa se ei ole kelvannut, kun olen kirjoittanut ammattikohtaan tradenomi. Eli on täytynyt kirjoittaa, mitä sillä hetkellä tekee työkseen.

Siis filosofian maisteri on ammatti?? Höpö, höpö, se on KOULUTUS.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Eihän eläkeläinenkään ole ammatti, mutta sekin kirjoitetaan ammatin kohdalle monissa papereissa. Tai koululainen, sitäkin näkee... Lisää loisia?

Niin no, pakkohan siihen vissiin jotain on kirjoittaa, jos oikeaa ammattia ei ole...

Aivan! Toisaalta, eläkeläiselläkin on ollut ammatti, silti pelkkä eläkeläinen riittää papereihin ammatiksi. Samoin kotiäidilläkin voi olla opiskeltu ammatti, mutta siitä huolimatta voi ilmoittaa ammatikseen kotiäiti.

Saahan tämä asia ärsyttää, mutta kannattaneeko siitä ärsyyntyä? ;)

Ei mun mielestä tradenomikaan ole ammatti, silti se on kirjoitettava, kun en ole töissäkään tällä hetkellä.

Juu, ei tosiaan ole.

Itse asiassa se ei ole kelvannut, kun olen kirjoittanut ammattikohtaan tradenomi. Eli on täytynyt kirjoittaa, mitä sillä hetkellä tekee työkseen.

Mut sehän on ihan eriasia??

Juu, ei tosiaan ole.

Mut sehän on ihan eriasia??

Kuinka niin??

Siis filosofian maisteri on ammatti?? Höpö, höpö, se on KOULUTUS.

Voihan ammatissa TOIMIA vaikka siivojana maisterin papereilla, juu. Yleensä sitä mennään kouluun, saadaan se koulutus ja valmistutaan ammattiin. Kaikissa ammateissa ei voi sanoa, et koulutus on suoraan se ammatti, mikskä valmistuu ju nou.

Kuinka niin??

Eli tässä tapauksessa, jos olen tradenomi koulutukselta, muta olen kotiäiti, kirjoittaisin ammattikohtaan kotiäiti.

Jaa, no mä laittaisin ainakin tradenomi!

Miksi? Ethän sinä sillä hetkellä tee sitä työksesi ja sitä paitsi tradenomi ei ole ammatti, vaan se on koulutusarvo.

Yhteistyössä