Kotiäiti ei ole ammatti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blabla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blabla

Vieras
Mua ärsyttää, et jotkut ilmoittaa ammatikseen kotiäiti. Missä siihen opiskellaan ja valmistutaan?? Työstä se kyllä käy, mut ammatti se EI ole. Ja ihan hyvä olis hankkia se oikeakin ammatti kaiken varalta. Ja nyt ei ole kyse siitä, etten ARVOSTAISI kotiäidin työtä jne jne jne.

asian vierestä.. jos olet työtön (sekään ei ole ammatti) niin laitatko papereihin ammatiksesi koulutuksesi, edellisen työkuvasi (vaik ei se oliskaan sama kuin koulutuksesi) vai minkä??

Minulla on ammattitutkinto laskentatoimen merkonomi, mutta mihinkään viralliseen paperiin ammatin kohdalle ei kirjoiteta merkonomi. Vaan kotiäiti tai kotirouva. Näin on kirjoitettu kelalla ja verovirastossa yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Äitiäni (suoraan koulusta töihin, ei 'virallista' ammattia) ainakin käskettiin monessakin lomakkeessa kirjoittamaan ammatin kohdalle kotiäiti, joka kerran kun ihmetteli että mitä mää tähän laitan, viivanko?

No, viiva sit, jos ei ole ammattia?? Niinhän se on.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ei kai olekkaan mutta varmaan työstä käy...

höpö höpö. kotihommat osaa kuka vaan ja lastenhoito ei ole ydinfysiikkaa. kuka vaan osaa eikä tartte koulutusta. ja muut tekee työn ohella. turha väittää rankaksi kun mies tuo leivän pöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Täh, yhteiskunnan loinen? Siis jos hoidat kotona yli kolmivuotiaita lapsia eli olet kotiäiti, niin eihän yhteiskunta sitä tue mitenkään rahallisesti.

siten loinen, ettei ole tekemässä tuottavaa työtä ja kasvattamassa kansantaloutta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
asian vierestä.. jos olet työtön (sekään ei ole ammatti) niin laitatko papereihin ammatiksesi koulutuksesi, edellisen työkuvasi (vaik ei se oliskaan sama kuin koulutuksesi) vai minkä??

Lomakkeissa vois kysyä tota jotenkin toisin, joo ei opiskelija ole ammatti tai eläkeläinen. Mut kyse on siitä, et monet mammat itse vaahtoavat siitä, et heidän ammattinsa on kotiäiti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äitiäni (suoraan koulusta töihin, ei 'virallista' ammattia) ainakin käskettiin monessakin lomakkeessa kirjoittamaan ammatin kohdalle kotiäiti, joka kerran kun ihmetteli että mitä mää tähän laitan, viivanko?

No, viiva sit, jos ei ole ammattia?? Niinhän se on.

No niin niin, mutta kun täti luukun takana käski aina laittaa että kotiäiti.
En tiedä mitä nykyisin moisiin papruihin laittaa.

Mutta sen voin kertoa, että loinen ei ole koskaan ollut. (ei kohdistu sulle, ap)

Täh, yhteiskunnan loinen? Siis jos hoidat kotona yli kolmivuotiaita lapsia eli olet kotiäiti, niin eihän yhteiskunta sitä tue mitenkään rahallisesti.

siten loinen, ettei ole tekemässä tuottavaa työtä ja kasvattamassa kansantaloutta.

|O paitsi kasvattamassa sunkin eläkkees maksajia. Ei kaikki kotiäidit elä vain tukien varassa ja jonota luukuilla hakemassa 'ilmaista' rahaa.

|O paitsi kasvattamassa sunkin eläkkees maksajia. Ei kaikki kotiäidit elä vain tukien varassa ja jonota luukuilla hakemassa 'ilmaista' rahaa.

Ihme juu, et alkaa joku kiista ja ihan asian vierestä :)

Mä en kestäisi jos mun ajatusmaailmani olisi tuollainen. Tuottavuus-raha-talous...huh. Minusta on ihanaa olla lasteni kanssa kotona eikä paina tippaakaan se, etten "kasvata kansantaloutta". Asiat on Suomessa päin p*rsettä nyt ja siihen on aivan muut syyt kuin muutama kotiäiti. Tykkään muutenkin että elämässä pitää osata ottaa rennostikin ja nauttia, ei mikään oravanpyörässä kipittäminen ole mun käsitykseni nautittavasta elämästä. Sori vaan, kansantalous.

Kotiäiti on munkin käsketty ammatikseni laittaa. Eihän "työtön" tai "opiskelijakaan" sinänsä ammatti ole mutta vaihtoehtoina nekin yleensä noissa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mun mies on lukenut itselle hitsaajan paperit, kuitenkin ammattia jos kysytään laittaa jakeluautonkuljettaja, koska sitä tekee nyt.
Itse pistän ammattiin koulutukseni eli kartoittaja.

Sori nyt, mut miten liittyy tähän kotiäiti-juttuun??

Mä olen ylioppilas ja nyt kotona "kotiäitinä". Ei siis luettua ammattia, vielä. Kyllä mä oon paperiin kirjoittanut kotiäiti. Mut kiitos infosta ap, taidankin korjata siihen "loinen".

Yhteistyössä