kotiäidit tuo lapsensa päiväkotiin jotta saavat laittaa joulua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis lapset, jotka ovat hoidossa, ovat niiden työssäkäyvien lapsia, jotka pitävät niitä vapaapäiviä. Minä en tunne hienostorouvaa ollenkaan.
ja mites ne isät? eikö heidän pitäisi lastensa kanssa tehdä kotityöt? ihmeen vanhoillista soopaa ja kateellista paskaa ja panettelua tuo vieraan teksti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan eri asia on, jos vanhemmilla on päihde-, mielenterveysongelmia tai lapsi on erityislapsi. Niin silloin on todella hyvä, että lapsi pääsee hoitoon kodin ulkopuolelle. MUTTA, sitä en ymmärrä, että nk. hienosto rouvat vievät lapsensa päivähoitoon päivisin ja itse ovat päivät kotona pesemässä pyykkiä, laittamassa iltaruokaa, siivoamassa yms.

Minun jakeluun ei mene, että työssäkäyvä äiti tekee työt ja illalla hoitaa kodin lasten ollessa kotona kun taas nämä hienostokotiäiti rouvat, saavat olla kotona ilman lapsia ja tehdä aivan omassa rauhassaan kotitöitä.

En käsitä en. Jos äiti on aivan normaali naisihminen, niin kyllä hänen pitäisi hoitaa lapsensa kotona ja viedä vaikka jonnekkkin kerhoon vanhemmat lapset muutamana päivänä viikossa, eikä viettää nk. laatuaikaa joko yksinään tai vauvan kanssa kotona!

Nämä lapsensa päiväkodissa hoidattavat kotiäidit eivät ole kyllä hienostorouvaa nähneetkään. Taitavat enemmistö olla sitä nollamaksuluokkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Aivan eri asia on, jos vanhemmilla on päihde-, mielenterveysongelmia tai lapsi on erityislapsi. Niin silloin on todella hyvä, että lapsi pääsee hoitoon kodin ulkopuolelle. MUTTA, sitä en ymmärrä, että nk. hienosto rouvat vievät lapsensa päivähoitoon päivisin ja itse ovat päivät kotona pesemässä pyykkiä, laittamassa iltaruokaa, siivoamassa yms.

Minun jakeluun ei mene, että työssäkäyvä äiti tekee työt ja illalla hoitaa kodin lasten ollessa kotona kun taas nämä hienostokotiäiti rouvat, saavat olla kotona ilman lapsia ja tehdä aivan omassa rauhassaan kotitöitä.

En käsitä en. Jos äiti on aivan normaali naisihminen, niin kyllä hänen pitäisi hoitaa lapsensa kotona ja viedä vaikka jonnekkkin kerhoon vanhemmat lapset muutamana päivänä viikossa, eikä viettää nk. laatuaikaa joko yksinään tai vauvan kanssa kotona!

Minusta rajanveto erityislapsen ja tavalisen välillä on häälyvä. toiset vanhemmat hakevat sitä diagnoosia kunnes saavat. toiset ymmärtävät eron. Minusta se, että kaiken saa anteeksi kun sanoo että lapsi on erithyislapsi, ei ole ok. Kumma, että ennen lapset käyttäytyivät kun noita kaiken mailman diagnooseja ei ollut keksitty.

No minä en ainakaan ole kuullut, että vanhemmat haluavat lapselleen erityislapsen leiman. Ennemminkin olen nyt kuullut tapauksista, missä Espoossa joko päiväkodissta tai koulussa opettajat ovat alkaneet puhumaan, että lapsi on erityislapsi. Lapsille on sitten teetetty helvetin kalliit tutkimukset lastenlinnassa ja ylilääkäri on antanut diagnooseja, missä todettu ettei lapislla ole mitään vikaa ainakaan päässä! Joten olkaahan vanhemmat varovaisia noiden opettajien kanssa! Niillä on joku s----nallinen tarve tehdä joistakin lapsista erityislapsia ilman mitään perusteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Meillä taas päiväkoti on suljettu tämän viikkoa että hoitotädit saa rauhassa laitella joulua koteihinsa ilman, että työt rasittaa.. Niinpä me työssäkäyvät äidit ja isät joudumme paitsi laittamaan omat kotimme joulukuntoon ja hoitamaan kaupassakäynnit ja kokkailut sekä leipomiset niin, että kakarat roikkuu lahkeissa ja työpäivän päätteeksi SEKÄ vielä keksimään kolmeksi päiväksi lapsille hoitopaikka jostain muualta, eihän kaikki isit ja äidit voi olla vapaalla siksi että päiväkoti on suljettu. Että reilukerhosta terve!

No onpa ongelma. Palkkaatte hoitajan kotiin kolmeksi päiväksi. Tähän vuodenaikaan on opiskelijoita vapaana pilvin pimein siihen hommaan.

Meillä taas päiväkoti on suljettu tämän viikkoa että hoitotädit saa rauhassa laitella joulua koteihinsa ilman, että työt rasittaa.. Niinpä me työssäkäyvät äidit ja isät joudumme paitsi laittamaan omat kotimme joulukuntoon ja hoitamaan kaupassakäynnit ja kokkailut sekä leipomiset niin, että kakarat roikkuu lahkeissa ja työpäivän päätteeksi SEKÄ vielä keksimään kolmeksi päiväksi lapsille hoitopaikka jostain muualta, eihän kaikki isit ja äidit voi olla vapaalla siksi että päiväkoti on suljettu. Että reilukerhosta terve!

hohhoijaa. Haepa vaan sinne hoitajaksi jos noin käy kateeksi että hoitajat saavat viettää aikaa omien lastensakin kanssa.
tosi typerää. Kotiäitinä koti oli ihan eri tavalla siivouksen tarpeessa kuin nyt työssäkäyvänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:

Niinkö todellakin luulet? Kyllä lähipiirissäni on naisia, jotka ovat kotona, lapset päivähoidossa ja mies tuo erittäin suuren palkkapussin kotiin. Perheet asuvat kalliilla asuinalueella joko Espoossa tai Helsingissä. Ajelevat audilla, bmv:llä ja mersulla...

Meillä kummatkin ovat töissä eikä meillä todellakaan ole varaa kuin yhteen edulliseen henkilöautoon.

Nämä lapsensa päiväkodissa hoidattavat kotiäidit eivät ole kyllä hienostorouvaa nähneetkään. Taitavat enemmistö olla sitä nollamaksuluokkaa.

Niinkö todellakin luulet? Kyllä lähipiirissäni on naisia, jotka ovat kotona, lapset päivähoidossa ja mies tuo erittäin suuren palkkapussin kotiin. Perheet asuvat kalliilla asuinalueella joko Espoossa tai Helsingissä. Ajelevat audilla, bmv:llä ja mersulla...

Jaa, sulla on sitten ihan erilainen tuttavapiiri. Mulla just ihan erilainen havainto; äitiyslomalla olevat hyvin koulutetut ystäväni eivät voisi edes kuvitella vievänsä lastaan hoitoon, täydellisiä miehensä varoilla eläviä kotirouvia tunnen kaksi, joista molemmat ovat kotona lasten kanssa - eivät ole edes hakeneet mitään kunnallisia hoitopaikkoja. Sen sijaan tiedän ainakin kaksi heikosti koulutettua (tai oikeastaan toisella ei koulutusta ollenkaan) työhistoriatonta äitiä vievät isomman lapsensa hoitoon kun itse ovat kotona vauvan kanssa.

Jaa, sulla on sitten ihan erilainen tuttavapiiri. Mulla just ihan erilainen havainto; äitiyslomalla olevat hyvin koulutetut ystäväni eivät voisi edes kuvitella vievänsä lastaan hoitoon, täydellisiä miehensä varoilla eläviä kotirouvia tunnen kaksi, joista molemmat ovat kotona lasten kanssa - eivät ole edes hakeneet mitään kunnallisia hoitopaikkoja. Sen sijaan tiedän ainakin kaksi heikosti koulutettua (tai oikeastaan toisella ei koulutusta ollenkaan) työhistoriatonta äitiä vievät isomman lapsensa hoitoon kun itse ovat kotona vauvan kanssa.

No joo todellakin taitaa olla. Kyseessä korkeastikoulutettuja äitejä, joista yksi muuten on äityislomalla ja vanhempi lapsi joka päivä päiväkodissa aamusta iltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
ja mähän se vasta hurja olen, kun olen lomalla ja lapset on hoidossa :D .

toki tämä oli hoitajankin toive saada lapset hoitoon, kun muuten hällä ei olisi ollut töitä omassa kodissa ja olisi joutunut johonkin ryhmikseen.

siis lapsesi laittavat jouluaskarteluja jne. hoitajan kotona. sinä palstailet ? Montako lasta sinulla on? iät?

kakkupohjaa tässä samalla paistelen. lapsia on hoidossa kaksi, 4v ja 5v.

helvetin surullista. tuon ikäiset varmaan olisivat mieluummin kotona leikkimässä kahdestaan kuin ihmisen hoivissa joka hoitaa heitä rahasta.

juu-u, ihan kauheeta ja lapsille jää varmaan kauheet traumat :D
ja siellä hoidossakin leikkivät kahdestaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:

hohhoijaa. Haepa vaan sinne hoitajaksi jos noin käy kateeksi että hoitajat saavat viettää aikaa omien lastensakin kanssa.
tosi typerää. Kotiäitinä koti oli ihan eri tavalla siivouksen tarpeessa kuin nyt työssäkäyvänä.

No eipä kuule käy kateeksi mutta ihmetyttää. Viime vuonna syynä oli kaupungin lomautukset, tänä vuonna ei ole syytä kerrottu. On se helvetti että meidän muiden työssäkäyvien pitää porrastaa lomat siten, että toiminnot pelaa ja jokainen on vuorollaan lomalla, mutta päiväkoti isketään vaan kiinni ja ilmoitetaan, että pärjäilkää! Kiva on hommata töistä vapaata parhaan joulusesongin aikaan, näkyy heti palkassa (provikka) kun on hyviä myyntipäiviä pois töistä ja minusta mummot on jo oman kasvatustyönsä tehneet, ikävä on sinne muksuja roudata hoitoon juuri joulun alla, niilläkin olisi varmasti muutakin tekemistä...

En siis todellakaan ole kateellinen, vaan ihmettelen miksi näin. Eri asia olisi jos olisi kaupungin puolelta lomautusta tai työntekijöiden lakko tms.

Kait olen liian vähä ollu päiväkodissa töissä kun en noin mieti että"p*rkeleen paska mutsit kun tuotte pennut tänne":D siinä jokainen tuo lapsensa mistä syystä haluaa ei se mulle kuulu, suosittelen alan vaihtoa tai elämän hankkimista jos pitää tuollaisella motivaatiolla olla töissä. Jos äiti haluaa yksin laittaa joulua tai käydä vapaa päivänä ostoksilla niin siinä tuokoon lapsen hoitoon,en kuluta aikaa murehtimalla miksi mamma muksunsa toi, vaan minun työ on hoitaa sitä lasta.

älkääkä nyt oikeesti esittäkö kaikkea tyhmyyttänne ja vedotko, että kun te maksatta siitä kaikesta hoidosta? ettekö oikeasti tajua, että se hoito maksaa yhteiskunnalle ainakin kymmenkertaisesti sen mitä te siitä maksatte :D

Se ei kyllä varsinaisesti vaikuta kustannuksiin mitään, tekeekö pph sen työvuoronsa loppuun asti vai ei. Eli se että lapset haetaan tarhasta ennen viittä, jolloin hoitajien työvuoro loppuu on ihan sopimuksen mukaista. Eikä yhtään sen kalliimpaa, koska hoitajan työvuoro on viiteen.

Mistä teitä valittajia aina löytyy?

Alkuperäinen kirjoittaja päikkytäti:
Kait olen liian vähä ollu päiväkodissa töissä kun en noin mieti että"p*rkeleen paska mutsit kun tuotte pennut tänne":D siinä jokainen tuo lapsensa mistä syystä haluaa ei se mulle kuulu, suosittelen alan vaihtoa tai elämän hankkimista jos pitää tuollaisella motivaatiolla olla töissä. Jos äiti haluaa yksin laittaa joulua tai käydä vapaa päivänä ostoksilla niin siinä tuokoon lapsen hoitoon,en kuluta aikaa murehtimalla miksi mamma muksunsa toi, vaan minun työ on hoitaa sitä lasta.

Ihanaa -järkipuhetta. Kiitos tästä. Olet varmasti reilu, mukava ja ammattitaitoinen hoitaja. =) Mukavaa Joulua Sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ota joku uus aihe:
hah hah. huono provo.

Valitettavasti ei oo provo. Todellisuutta monessakin kodissa.
Nyt avaan sateenvarjon, mutta miksi ihmeessä hankkia lapsia, jos ei jaksa niitä hoitaa ja heidän kanssa tehdä joulua ja olla muutenkin. Mä ainakin nautin, kun saan lasten kanssa touhuta ja laittaa joulua...

No kai minäkin olen täysi paska äiti kun opiskelen kotoa päin ja vloppuna käyn töissä ja lapset hoidossa...? Ihanne tilanne olisi kaikin puolin se,että lapset olisi kotona,mutta ihan lasten parhaaksi olen ajatellut tämän,koska sairastan myös masennusta ja nyt on vuosi ollut aika vaikeaa sen kanssa.

Toivottavasti olet minun lapseni päiväkodista!:) Oikein hyvää ja rauhallista joulua sinulle ja perheellesi!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
[Tai sitten äiti vaan tajuaa koska omat
rajat tulevat vastaan ja ottaa viisaana pari päivää itselleen. Mikäs tämä myyttinen äiti-hahmo oikein on joka ei saa väsyä koskaan. On ihan viisasta punnita omia jaksamisiaan. On sitten jouluna iloisempi äiti tarjolla lapsille.

Miksei sitä omaa aikaa voi hankkia niin, että hommaa lapsille hoitajan kotiin? Ainiin, sehän maksaa... joutuisi kustantamaan jotain ihan omasta lompakosta.

Äiti on väsy ja tarttee omaa aikaa. Maksajiksi äidin väsylle laitetaan yhteiskunta, päiväkoti ja omat lapset. Melko reilua...

Sinun mielestäsi ilmeisesti on parempi joku ihan tuntematon hoitaja, joka tulee hoitamaan lapsia kotiin, kuin se että lapset on yhden ylimääräisen päivän päiväkodissa jossa on tutut hoitajat????

Alkuperäinen kirjoittaja nih:

Minusta rajanveto erityislapsen ja tavalisen välillä on häälyvä. toiset vanhemmat hakevat sitä diagnoosia kunnes saavat. toiset ymmärtävät eron. Minusta se, että kaiken saa anteeksi kun sanoo että lapsi on erithyislapsi, ei ole ok. Kumma, että ennen lapset käyttäytyivät kun noita kaiken mailman diagnooseja ei ollut keksitty.

Tunnet varmaan aika suppeasti erityislapsia... :whistle: Kyllä minä koen että tuon meidan 4,5v down-lapsen ja terveen ikätoverin ero on vähän muutakin kuin häilyvä. Meidän lapsi on kävellyt vajaan vuoden päivät eikä vieläkään pysty itse kävelemään edes tuohon lähikaupalle. On vaipoissa, ei puhu jne.

Pikkusiskonsa 3,5v on lähempänä ikätasoaan, mutta silti näkisin eron olevan hieman merkittävämpi autistisen ja terveen välillä. Eikä noilla diagnooseilla saa kaikea anteeksi eikä se olekaan tarkoitus. Kuitenkin on ihan hyvä tietää mistä lapsen ongelmat ja kehityksen hitaus johtuu, jotta häntä voidaan parhaalla mahdollisella tavalla tukea ja treenata että pärjäisi tässä elämässä niin hyvin ja itsenäisesti kuin mahdollista. Ja uskokaa pois, ei se treenaaminen tapahdu ainostaan päiväkodeissa ja terapioissa/kuntoutuksissa vaan isolta osin myös ihan kotona sen laiskan äidin tai isän toimesta.

Jos taas sinun näkemyksesi erityislapsista rajoittuu johonkin adhd-linjalle niin tykkään että silloinkin on hyvä että lapsi on saanut diagnoosin ja voidaan sen mukaan tukea. Ei nuokaan lapset suinkaan ole aina ennen käyttäytyneet ja pärjänneet muiden tavoin, paljon löytyy niitä syrjäytyneitä, alkoholisoituneita jne ihmisiä joilla on taustalla tuollaista ongelmaa ja koulussa saivat vain kuulla olevansa laiskoja ja tyhmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ota joku uus aihe:
hah hah. huono provo.

Valitettavasti ei oo provo. Todellisuutta monessakin kodissa.
Nyt avaan sateenvarjon, mutta miksi ihmeessä hankkia lapsia, jos ei jaksa niitä hoitaa ja heidän kanssa tehdä joulua ja olla muutenkin. Mä ainakin nautin, kun saan lasten kanssa touhuta ja laittaa joulua...

Sinä olet sitten varmaan mielestäsi maailman täydellisin äiti. HAH!
p.s. en itse vie lapsia hoitoon, vaan ovat kotona, mutta täytyykö täällä muiden ratkaisuja taas moralisoida? let it go

Meidän päiväkoti meni kiinni jo viime vkon perjantaina, tämä viikko olen ollut kaksin pojan kanssa kotona, joulua tässä ei suuremmin laitella, mutta tulee se laittamatikin :D Poika on ollut pitkän syksyn hoidossa ja ansaitsee nyt vapaata, seuraavaksi menemme hoitoon/kouluun 11.1.

Meiän esikko on tänään hoidossa 9-16, mies on tän vuorokauden töissä tulee vasta huomenaamuna niin kuopuksen kanssa tässä tehdään viimeiset joulusiivot ja leipomiset. Eilen kun mies oli kotona niin oli myös esikko ja paistettiin yhdessä kinkkua, koristeltiin kuusta jne.
Esikolla varmasi mukavampaa hoidossa kun en pysty häntä auttamaan tai sitten en pystyisi tekemään itse näitä hommiani. Esikko kun on liikuntavammainen ja tarvitsee toisen apua koko ajan. Kuopus menee tuossa mukana kun on jo sen verran omatoiminen eikä tarvitse auttaa kaikessa, vaan auttaa jo hiukan minua :)

Kiitos sinulle :)! Nimimerkkini ei koske kirjoitustasi, vaan haluan olla loogisesti samalla nimimerkillä, kun olen ketjuun aiemminkin kirjoittanut. Ihanaa, että teitäkin on! On niin pakjon mukavmapi viedä lapsi hoitoon töihin mennessä, jos tietää, että lapsia ja vanhempia kohdellaan mukavasti. Niin minäkin kohtelen omia hoidettaviani / potilaitani -valittamatta ja välittäen :). Hyvää Joulua kaikille! Minun osaltani alkaa joulurauha ja juhlamieli nyt :)!

Johan on taas asennetta täällä äideillä.
Jos sitä joulua ei muka voi lapsien kanssa laittaa niin aikuisia vartenko se joulu onkin? Ilmankos saadaankin pitää turvakotien ovet joulunakin auki kun joulusta tehdään aikuisten juhla,
lasten nimissä juhlitaan mutta aikuiset siis juhlii.
En jaksanut lukea kuin etusivun niin nousi jo karvani pystyyn.
Ei voi tehdä joulua rauhassa jos ei viedä lapsia hoitopaikkaan,
olisikohan kannattanut sitten pitää ne jaltakin kiinne ettei niitä lapsia pääse syntymään :(
Onko se niin kamalaa tehdä joulusiivous omien lasten kanssa,
tai leipoa?
Kahden aikuisen taloudessa kun tuskin on ongelmia miten hankkii lahjat ilman että lapset näkee,
ja ei niitä lahjoja se yh- vanhempikaan päivää kauemmin ostele
jos sitten yhden päivän uhraa siihen kun vie lapset vaikka puoleksi päiväksi hoitoon.
Mutta tämä on arkipäivää täälläkin päin,
ne nollamaksuluokan saaneet kotiäidit vie joulunkin alla lapset hoitoon ensimmäisinä ja hakee viimeisinä :(
Ja turha siinä selitellä näille kotiäideille että meillä ei päiväkodissa ole nyt kuin teidän lapset,
näillä kotiäideillä kun on päähänpinttymä että heidän nuppuset on virikkeiden takia saatu päiväkotiin ja sinne ne nytkin viedään,
olkoot kuinka tahansa ainuita lapsia hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Jos sitä joulua ei muka voi lapsien kanssa laittaa niin aikuisia vartenko se joulu onkin? Ilmankos saadaankin pitää turvakotien ovet joulunakin auki kun joulusta tehdään aikuisten juhla,
En jaksanut lukea kuin etusivun niin nousi jo karvani pystyyn.
Ei voi tehdä joulua rauhassa jos ei viedä lapsia hoitopaikkaan,
olisikohan kannattanut sitten pitää ne jaltakin kiinne ettei niitä lapsia pääse syntymään :(
Onko se niin kamalaa tehdä joulusiivous omien lasten kanssa,
tai leipoa?
Kahden aikuisen taloudessa kun tuskin on ongelmia miten hankkii lahjat ilman että lapset näkee,
ja ei niitä lahjoja se yh- vanhempikaan päivää kauemmin ostele
jos sitten yhden päivän uhraa siihen kun vie lapset vaikka puoleksi päiväksi hoitoon.
Mutta tämä on arkipäivää täälläkin päin,
ne nollamaksuluokan saaneet kotiäidit vie joulunkin alla lapset hoitoon ensimmäisinä ja hakee viimeisinä :(
Ja turha siinä selitellä näille kotiäideille että meillä ei päiväkodissa ole nyt kuin teidän lapset,
näillä kotiäideillä kun on päähänpinttymä että heidän nuppuset on virikkeiden takia saatu päiväkotiin ja sinne ne nytkin viedään,
olkoot kuinka tahansa ainuita lapsia hoidossa.

Amen. Helpottiko? Hyvää Joulua Sunullekin.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Joulu on kaikkien juhla. Ei lasten juhla. Kaikki on nykyään muka lasten juhlia; vappu, uusivuosi, juhannus...

(me olemme kyllä valmistelleet joulun lasten kanssa yhdessä )

älkääkä nyt oikeesti esittäkö kaikkea tyhmyyttänne ja vedotko, että kun te maksatta siitä kaikesta hoidosta? ettekö oikeasti tajua, että se hoito maksaa yhteiskunnalle ainakin kymmenkertaisesti sen mitä te siitä maksatte :D

Se ei kyllä varsinaisesti vaikuta kustannuksiin mitään, tekeekö pph sen työvuoronsa loppuun asti vai ei. Eli se että lapset haetaan tarhasta ennen viittä, jolloin hoitajien työvuoro loppuu on ihan sopimuksen mukaista. Eikä yhtään sen kalliimpaa, koska hoitajan työvuoro on viiteen.

Mistä teitä valittajia aina löytyy?

ai mää oon valittaja?? ei tsiisus teitä... ei se vaikutakaan kustannuksiin, vaan puhuin siitä, että niiden lapsiaan hoitoonkiikuttavien äitien on turha vedota siihen, että kun on maksettu niin kaikki päivät käytetään??
mut niin kauan kun meillä on subjektiivinen päivähoito-oikeus, niin jokainen tehköön niinkuin omatunto sallii.. mä haluan hoitaa omat lapseni mieluummin itse, niin paljon kuin suinkin mahdollista =) mutta ainahan asiaa saa päivitellä?? ;)

Yhteistyössä