Kotiäidit pohjasakkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Peesit :wave:

Täälläpäin on jopa pari kauppaa mihin ei todellakaan voi lasten kanssa mennä... oon joskus ajatellu nimettömänä tilata sinne semmoset 'ei lapsia' kyltit |O
Ne lapsethan niittenkin keski-ikäisten nurisijoitten (täs tapaukses lapsettomien) eläkkeitä maksaa- niin että mun kapealla ajattelullani nehän niitä yhteiskunnalla ratsastajia onki!

...ja korostan sanoja 'kapealla ajattelullani'!!

Toises paikas sitte on huono äiti jos vie lapsia hoitoon ja palaa töihin..??
Niin tai näin tekee- aina on huono :/

Kotiäitinä oleminen edellyttää aika pitkälti miehen tuloilla elämistä, niin kai sitä yleisesti ajatellaan.
Saan alle 300e kuussa ja kyllä sillä pärjää kun ei laita itseensä rahaa ollenkaan.

Mä kaipaan perheverotusta ja verotuksen lapsivähennystä takaisin. Kotiäitiperheet - kuten yksinhuoltajaperheetkin - maksavat enemmän veroa kuin saman verran tienaavat kahden palkansaajan perheet.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä kaipaan perheverotusta ja verotuksen lapsivähennystä takaisin. Kotiäitiperheet - kuten yksinhuoltajaperheetkin - maksavat enemmän veroa kuin saman verran tienaavat kahden palkansaajan perheet.

Minä kaipaan kotihoidotuen nostamista lamaa edeltävälle tasolle. Lama-aikanahan sitä leikattiin todella runsaalla kädellä, eikä koskaan nostettu takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja mamaA:
Työttömät ja eläkeläiset saavat alennuksia mm uimahallissa, kuntosalilla. Kotiäidille hinnat ovat normaalit,vaikka pahimmassa tapauksessa äiti on tulossa sinne lasten kanssa jolloin joutuu seisoskelemaan vain altaan reunalla.

hmm oletko ikinä maininnut, että olet ''kotiäiti'' kun olet uimahalliin menossa?
meillä ainakin saa kotiäidit samat alennukset uimahallissa/kuntosalilla kuin työttömät....

mutta juu samaa mieltä kyllä olen, että liian vähän arvostetaan tätäki hommaa,eli pakko on töihin mennä ennenku vauva täyttää 3v :/
Helsigissä saa maksaa äiti ihan täyden hinnan on sitten minimirahalla tai täysin rahatta (hoitaessaan useampaa yli 3 v kotona) juu kyllä työttömät kaverit aina naureskelee et kyllä niillä on hyvät tulot!

Alkuperäinen kirjoittaja HäMäTä:
Alkuperäinen kirjoittaja Enimmäkseen Ulkopuolinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
MENKÄÄ KAIKKI KOTIÄIDIT LAKKOON!!! siis jättäkää tarha hakemus ensi syksylle. On kyllä kunnat ja valtio sen jälkeen pulassa ja voisi olla että kotihoidon tuki nousisi tuntuvasti....

Mä voisin vaikka tehdä tämän!

Niin minäkin. Ja ihan vaan sen takia, että vi....taa niin paljon, että työttömät saa enemmän. Ja jos työtön oot ollu ennen lapsen syntymää, saat enempi tukea |O

Totta, silloin saa reilusti enemmän kuin tuon minimin. Se on syvältä.
Kelatkaa työtöntä äitiä jolla 3 lasta kokopäivän tarhassa ja itse saa työkkäri rahan lapsikorotuksineen. Siinä voi tosiaan maata sohvalla ja räkiä kattoon!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Sama täällä. Ihan järjetöntä et mies tekee kahta duunii ja brutto on jotain vajaa 2600 ekee. Siinä ei sitten huomioida et on perhettä kotona 5 henkilöä kun veroja menee ihan sikana. Jos itse olisin töissä ja tienaisin 1300 ja mies tekis vain yhtä työtä tienaten saman jolloin brutto olis yhteensä tuon 2600 jäisi käteen PALJON enemmän ja silti työtä tehtäis sama tuntimäärä. Älytöntä. Ja kaikessa katsotaan BRUTTO tulot jolloin samankokoinen perhe samoilla tuloilla voi olla hyvin eriarvoisessa asemassa mm. päivähoito,kelan asumistukee ja montaa muuta etuutta haettaessa! Verottaja kun vie isomman lohkon yhdeltä :(

Kotihoidontukeen ei kyllä vaikuta onko ollut työttömänä vai töissä vai ei mitään ennen sille tippumista.

Mutta idea lakkoon menemisestä saa kyllä lämpimän kannatuksen täältä päin. En vaan osaa kirjottaa asiallista tekstiä. Se vaan on harmillista että vaikka sitä nyt(kin) kuinka uhottaisi että jumankikkelit laitetaan kyllä kaikkien mukulat jonottamaan tarhapaikkaa ensi syksynä, niin kuinka moni sitten oikeasti siihen lähtisi mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kotihoidontukeen ei kyllä vaikuta onko ollut työttömänä vai töissä vai ei mitään ennen sille tippumista.

Mutta idea lakkoon menemisestä saa kyllä lämpimän kannatuksen täältä päin. En vaan osaa kirjottaa asiallista tekstiä. Se vaan on harmillista että vaikka sitä nyt(kin) kuinka uhottaisi että jumankikkelit laitetaan kyllä kaikkien mukulat jonottamaan tarhapaikkaa ensi syksynä, niin kuinka moni sitten oikeasti siihen lähtisi mukaan?

Mutta äitiyspäivärahaan sillä on merkitystä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hhm:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Mutta äitiyspäivärahaan sillä on merkitystä!!!

No äitiyspäivärahaan vaikuttaa toki, mutta jos miettii että haluaa olla ipanoidensa kanssa sen 3 vuotta kotona niin samassa paskassa sitä kahlataan ensimmäisen vuoden jälkeen.