Kotiäidit! Paljonko saatte rahaa/kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermione
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon saanu kh tukea käteen 402e plus siihen kuntalisä päälle 142e.nämä siis nettotulot eli mitä jää verojen jälk käteen.eli yhteensä 544e.Mies palkkatyössä.me ollaan pärjätty ihan hyvin mutta se riippuu tietysti niin monesta asiasta että mikä kenenkin mielestä on kituuttamista.vaatimattomalla elämäntyylillä tolla pärjää mutta jos kaikki pitää olla viimeisen päälle ja kallista nii ei varmaan.

Silloin, kun olin vielä kht (sain siis tuon perusosan ) ja tein keikkahommia töihin, sain käteen noin 1000 e. Nyt, kun olen täyspäiväisesti töissä, bruttopalkkani on noin 2300 e -verot-täysi tarhamaksu ym. Jäähän siitä työn ilo.

Hoitoraha 314 + hoitolisä 81 + lapsilisä 100. Yhteensä käteen jää n. 400e. Onhan siinä melkoinen muutos työssäoloaikoihin, kun käteen jäi 2400e. Onhan se hyvä, että saa edes jotain, mutta ei mulla kovin kauaa ole realistista mahdollisuutta olla hoitovapaalla. 9 kuukautta aion vielä olla kotona.

Kotihoidontuki+hoitoraha (vai lisä vai mikä lieneekään, tulosidonnainen, saan täyden miehen pienen palkan vuoksi)+kuntalisä kahdesta alle 3v lapsesta on 794e, siitä pois veroja niin että käteen jää 615e.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Miten hitossa te kaikki muut saatte noin paljo???? Ilmeisesti teil on sitte liuta enempi lapsia ja viel joku kuntalisä tms...hö.

Kuntalisä, hoitolisä, sisaruslisä voivat vaikuttaa.

Todennäköisesti osa on laskenut summaan lapsilisät, osa taas ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Ahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Käteen jää kun kotiäitinä n. 2800euroa. ja 4 lasta taloudessa

Mulle tuli sellanen olo, että haluat varmaan jotenkin avata tätä meille...

En mitään halua avata, aloittaja kysyi paljonko on tuloja. Ja kai nyt tulojakin on kun 4 lasta. Tuohon mainitsemaani summaan sisältyy myös liiton pvraha jos joku ihmettelee summaa mutta tuohan on todella vähän viidelle hengelle per kk

Yhteistyössä