Kotiäidit: Paljonko on miehesi kk palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiyslomalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miehellä bruttona jotain 2300 ja asuntolainaa meillä vielä n. 90 000. Toista lasta odotellaan. ei ole ollut tarvetta mennä töihin. pahan päivän varalle on mulla säästöjä siltä ajalta kun olin töissä.

[QUOTE="kerttu";24045822]Ihan vaan näin sivuhuomautuksena sanon. Liian pieni kuukausierä asutolainalle. Tuolla määrällä laina ei käytännössä tule lyhenemään juuri yhtään. Mun mielestä sopiva kk-erä tuonkokoiselle asuntolainalle on vähintään noin 1500 euroa.[/QUOTE]

Tiedän, nyt vaan halutaan vaihtaa isompaan. Rahatilanne paranee kahden vuoden kuluttua kun palaan työelämään ja silloin voidaan lainaerääkin suurentaa. Lisäksi meillä on se mahdollisuus että osinkotuloja käytetään joka vuosi asuntolainan maksuun.

Käteen tulee vaihtelevasti 1300-2500e. Kesä-, heinä- ja joulukuu ovat rahakkaimmat kuukaudet.
Ei ole lainaa.
Asutaan vuokralla (vajaa 900e/kk :mad:)
Lapsia kaksi.

Tähän asti ollaan pärjätty ihan hyvin, ainakin hengissä vielä ollaan ja kattokin on pään päällä :)
Muutenkin on vähän enemmän "kädestä suuhun" meininki, kun säästetään maaliskuisia häitä varten rahaa.

Miehen bruttotulot n. 3800 josta käteen jää reilu 2000e. Kolme lasta, lainaa 210 000e jota lyhennetään 950e/kk.. Mulla opintolainaa, miehellä ei. Tiukkaa tekee, ruokaan menee paljon rahaa koska ollaan tarkkoja siitä mitä syödään ja syötetään lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiyslomalla;24045608:
Ja kuinka tulette sillä toimeen? (Kun siis toinen on kotona.)
Onko teillä lainaa?
Asutteko vuokralla vai omistusasunnossa?
Montako lasta?

Miehen bruttopalkka 2000e, josta verojen jälkeen rapsahtaa tilille joku 1600e.

meillä on asuntolainaa 90 000e, jota lyhennetään 550e joka kuukausi, eli omistusasunnossa ollaan. Ja kaksi lasta meillä on.

Lisäksi itse teen sivutöitä kotonamme. saan noista töistä alle 400e kotihoidontuen päälle kuukausittain.

Yrittäjä ja nostaa käteen 5000 e ja lainoja on varmaan vielä tuvasta että firmasta, tuvan laina lyhenee tasasesti tonnilla kuussa ja 2 lasta ja hyvin pärjätään, ylimääräiset menee säästöön kun firman alkuun piti elää säästöillä, eli niitä takasin.

Mies on yrittäjä ja tulot vaihtelevat kuukausittain, mutta jäisköhän hänellä verojen jälkeen n. 3000-4000e. Meidän taloudessa on 2 aikuista ja 3 alle kouluikäistä lasta. Rivarissa asutaan ja asuntolaina tästä saadaan maksettua parin vuoden sisällä. Meillä eletään suht säästeliäästi, joten rahaa jää säästöön oikein kivasti. Itsellenikään en ostele paljon mitään, joten äitiyspäivärahoista/kotihoidontuesta riittää myös perheen yhteisiin menoihin, laskuihin jne.

Olen ollut kotiäitinä jo 10 vuotta ja kolme lasta. Mieheni tulot ovat 3300€ kuussa käteen ja itse saan vuokratuloja 1000€ kuussa. Lainaa on vielä 100 000€ ja maksetaan hitaasti pois. Hyvin pärjätään ja tonni jää kuussa säästöön.

[QUOTE="tyttöjen äiti";24049554]Tiedän, nyt vaan halutaan vaihtaa isompaan. Rahatilanne paranee kahden vuoden kuluttua kun palaan työelämään ja silloin voidaan lainaerääkin suurentaa. Lisäksi meillä on se mahdollisuus että osinkotuloja käytetään joka vuosi asuntolainan maksuun.[/QUOTE]

mutta mitäs kun korot lähtee nousuun ja pankki ilmoittaa että sillä lyhennyksellä ei kateta edes korkoja, kuis sitten? kannatan rauhallista harkintaa 200.000eur lainan kanssa.

ei pysty laskee sen varaan että kahden vuoden päästä paranee tulot. kuinka se on varmaa? lamasta nyt taas puhutaan....

Kotiäitinä ollessani miehen palkka oli sellaiset kolmisen tuhatta kuukaudessa plus keran vuodessa tulevat taiteijakorvaukset (juhannusalusviikolla), ja niillä sitte maksettiin lainoja reilusti pois tai matkusteltiin ym.

3200e/kk

Äitiyslomalla jäi säästöönkin, nyt kotihoidontuella säästöt sitten vuorostaan pikkuhiljaa vähenee, mutta ei eletä mitenkään tiukistellen (säästöt on mm. tätä tilannetta varten!), pystyttäisiin kyllä elämään nykyisillä tuloilla.

Lapsia yksi. Omistusasunto, lainaa maksellaan.

Nettona vähän vaille 2000 euroa... 3 lasta, kesämökistä hieman lainaa, talo on jo ihan oma. Hyvin tullaan toimeen :) Jahka minä palaan töihin, koko mun palkka menee säästöön :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiyslomalla;24045608:
Ja kuinka tulette sillä toimeen? (Kun siis toinen on kotona.)
Onko teillä lainaa?
Asutteko vuokralla vai omistusasunnossa?
Montako lasta?

Meillä miehen palkka 2400 e/kk
Kaikki menee mitä tuleekin, mutta tilanne on tasaantumaan päin nyt kun saadaan yksi kuukausittainen iso menoerä pois.
Opintolainaa on molemmilla.
Asutaan vuokralla.
2 lasta.

Muuten samat tiedot, mutta omistusasunnossa asutaan.

Tulot vaihtelee, mutta varmaan 5000-6000e/kk olis lähellä totuutta. Ihan ok:sti pärjätään, mä oon kotona vauvan kanssa. Omistusasunnossa asutaan, ollaan vaihtamassa isompaan kahden vuoden sisällä.

Yhteistyössä