Kotiäidit: Paljonko on miehesi kk palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiyslomalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitiyslomalla

Vieras
Ja kuinka tulette sillä toimeen? (Kun siis toinen on kotona.)
Onko teillä lainaa?
Asutteko vuokralla vai omistusasunnossa?
Montako lasta?

Meillä miehen palkka 2400 e/kk
Kaikki menee mitä tuleekin, mutta tilanne on tasaantumaan päin nyt kun saadaan yksi kuukausittainen iso menoerä pois.
Opintolainaa on molemmilla.
Asutaan vuokralla.
2 lasta.

Miehen palkka n. 2100 e.
Lainaa on n. 60 000, maksetaan sitä hyvin hitaasti pois, saman verran ku ennen maksettiin vuokraa. Asutaan vanhahkossa omakotitalossa, ja tämä on asuntolainaa. Opintolainoja ei ole.
Lapsia on 2, ja olen ollut 4 vuotta kotiäitinä ja sitä ennen opiskellut. Mun tulot on siis aina ollu hyvin vähäiset. Pärjätään ihan ok. Ei kauheesti törsätä, mutta suht. rennosti elellään.

2700 e. tällä hetkellä tullaan oikein hyvin toimeen kun saan vanhempainpäivärahaa. kotihoidontuen lisäksi tarvitaan säästöjä, jotta voi elää ns normaalia elämää eikä tarvitse elää kädestä suuhun.
asuntolainaa vajaa 100000.
lapsia kaks

Mies tienaa kesimäärin kait n. 3000e/kk (välillä tosin ei mitään ja välillä tuplaten, yrittäjä kun on)
Omakotitalosta on asuntolainaa
3 lasta ja tähän asti pärjättu oikein hyvin ja eiköhän se reilu vuosi vielä tästä eteenpäin porskutella (jään ensi viikolla hoitovapaalle)

Vaihtelee paljonkin , kun tekee osa-aikatyötä, mutta palkka on noin 700-1000e/kk, netto.
meillä neljä lasta joist akolmesta enää maksetaan lapsilisää, vanhin täytti viime kuussa 17 vuotta.

ja mä en oo kotiäiti, mutta työttömänä olen vielä elokuuhun asti, sit meen kouluun =)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miehen palkka on nettona n 2300e +työsuhdeauto ja vuosittain osinkoja muutamia tuhansia, hyvin pärjäillään vaikka olen kotihoidontuella ja asuntolainaa ollaan ottamassa juuri n 200 000. as.lainan osuus tulee olemaan n 900e/kk.

2400e/kk. Olen ollut kotona viimeiset 5 vuotta välillä paremmalla äitiyspäivärahalla, välillä kotihoidontuella. Ja ollaan asuttu omassa omakotitalossa, josta lainaa yli 100 000, kuukausilyhennys lähelle tonnin. Tiukkaa oli kotihoidontuella, tahtoi mennä välillä miinukselle mutta säästettiin silloin kun tuli enemmän niin pärjättiin. Nyt tilanne muuttunut niin ettei ole asuntolainaa ja asutaan vuokralla. Lapsia 4.

mies saa käteen 1500-1800 e kuukaudessa, ei lainaa eikä muutakaan velkaa, asutaan maatilalla joka ei ole toiminnassa, neliöitä 350 ja perheessä 10 v poika. Itse saan 200-400 e kk riippuen iltatöistä.

[QUOTE="tyttöjen äiti";24045745]Miehen palkka on nettona n 2300e +työsuhdeauto ja vuosittain osinkoja muutamia tuhansia, hyvin pärjäillään vaikka olen kotihoidontuella ja asuntolainaa ollaan ottamassa juuri n 200 000. as.lainan osuus tulee olemaan n 900e/kk.[/QUOTE]

Ihan vaan näin sivuhuomautuksena sanon. Liian pieni kuukausierä asutolainalle. Tuolla määrällä laina ei käytännössä tule lyhenemään juuri yhtään. Mun mielestä sopiva kk-erä tuonkokoiselle asuntolainalle on vähintään noin 1500 euroa.

emmää tiiä pitää lähtee ravintolaa
WGuZqg

N. 2000€/kk netto. Mä oon äitiyslomalla ja äitiyspäivärahasta jää käteen vähän vajaa 900€. Ei lainaa, ainoa velka on miehen visalasku minkä suuruus vaihtelee. Säästöön laitetaan n. 200€/kk. 1 lapsi. Hyvin pärjätään. :) Töihin haen sitten kun lapsi on 1,5-2v.