KOTIÄIDIT; onko teillä omaa rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten muilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten muilla

Vieras
että voitte välillä ostaa itsellenne vaatteita tai käydä kampaajalla tms?? uteliauudesta kyselen,kun itse siirrän mieheni tilille joka kuukausi lapsilisistä sekä kht:sta. ihan sillä että olisi miehen helpompi makselle laskuja..meillä aika paljon luottoja joita pitää lyhentää joka kk ,ja autolainaa.

kampaajalla en oikeastaan ikinä käy;leikkaan sekä värjään itse hiukseni jne

Alkuperäinen kirjoittaja Lapin Likka:
Meilä kummallaki omat tilit mutta laskut kyllä maksellaan sujuvasti tasan. Ei meillä ole omia rahoja koskaan ollukkaan, yhteisiä ne on joka centti..:)

Aikalailla näin meilläkin. Mies tosin hoitaa automaksut ja bensat, koska enemmän sitä käyttääkin.. Minä vastaavasti hoidan enemmän lasten juttuja ja hankintoja :)

Käykö sun mies töissä vai miksi kht menee hänelle? Meillä lapsilisät menee yhteiselle tilille eli elämiseen, muuten maksellaan silleen kummalla rahaa on. Eli käytännössä mies maksaa melkein kokonaan kun oon kht:lla, sitten kun meen töihin niin suunnilleen puoliksi, koska palkatkin lähes samansuuruiset.

Tällä hetkellä meillä on miehen kanssa kummallakaan todella vähän rahaa käyttää mihinkään omiin menoihin. Kaikki raha mikä meille tulee on kuitenkin yhteistä ja omista menoista sovitaan yhdessä ja etukäteen. En ehkä pääse kampaajalle niin usein kuin huvittaisi, mutta ihan varmasti viimeistään sitten kun on pakko! ;) Kyllä se toisen palkan puuttuminen kummasti kiristää kukkaron nyörejä. Onneksi tämä on väliaikaista ja koitetaankin molemmat muistaa että tämä järjestely on tehty lapsia ajatellen ja heidän parhaakseen. Ehtii sitä sitten tienata ja shoppailla itselleenkin kun palaan töihin. :)

joo...miehen rahat on myös mun rahoja! Mulla on täydet käyttöoikeudet sen tiliin ja mä hoidan kaikki laskut ja maksut meillä. Mies lähinnä kysyy multa, että voiko hän nostaa tililtään rahaa...

Ei todellakaan ole, vituttaa suorastaan. Mies kyllä ostelee ties mitä itelleen ja harrastukseen menee, mutta jos sen pitäs mulle kampaaja maksaa, niin on kun perseeseen ammuttu karhu. Pitkin hampain maksaa, jos maksaa. Onneks kohta meen töihin, niin vittu värjään tukkani vaikka kahen viikon välein! :D Kiitos, helpotti!

Toki on. Lapsilisät viidestä lapsesta + äitiyspäiväraha tulee mulle ja lisäksi 100-300e/kk saan noista käsitöistä mitä myyn. Miehen tililtä menee laina ja laskutkin suurimmaksi osaksi. Mä maksan ruuat ja lasten vaatteet yleensä. Oikeastaan mulla menee rahaa kankaisiin ja lankoihin, harvemmin ostan vaatteita tai käyn kampaajalla. Mut ei oo siitä kiinni, ettenkö rahan puolesta vois käydäkin.
Ja jos rahat loppuu omalta tililtä, siirrän miehen tililtä lisää. :saint:

Juu riittää, kerran parissa kuussa kampaajalla ja kerran kuussa kynnet. Vaatteita ostan millo tuntuu siltä. Meillä maksetaan sillä periaatteella kumpi ehtii lskun napata tai kumman tilillä on rahaa. Mulla tulee toista tonnia kuussa ansiosidonnaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt kotona:
Käykö sun mies töissä vai miksi kht menee hänelle? Meillä lapsilisät menee yhteiselle tilille eli elämiseen, muuten maksellaan silleen kummalla rahaa on. Eli käytännössä mies maksaa melkein kokonaan kun oon kht:lla, sitten kun meen töihin niin suunnilleen puoliksi, koska palkatkin lähes samansuuruiset.

jeps,mies käy töissä.ap

Yhteisiä nuo rahat ovat olleet, eli molempien käytössä. Silloin kun toinen on ollut lasten kanssa kotona ja siis huomattavasti pienituloisempi niin se isotuloisempi on maksanut pääosin laskut yms jotta toiselle jää sitä käyttörahaa. Kuitenkin se kotona oleva osapuoli kun on ruukannut myös olemaan se joka hoitaa suurimman osan kaupassakäynneistä yms.

Kampaajiin, harrastuksiin ja huvituksiin asiallisessa määrin (ts. suhteutettuna tulotasoon) on molemmilla ollut oikeus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt kotona:

jeps,mies käy töissä.ap

onks tää näitä kelan kusetus/tukien hyväks käyttö juttuu...??

Yhteistyössä