Kotiäidit, mitä teette silloin kuin miehellänne on lomaa töistä? Suututtaa oma tilanteeni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä se tilanne että minä hoidan kotona alle 2-vuotiasta lasta ja mies käy töissä. Miehellä on joku päähänpinttymä siitä että aina kun hänellä on töistä lomaa (monta kertaa vuodessa) niin silloin pitäisi viettää se loma hänen vanhempiensa luona. Mua alkaa ottaan niin päähän, koska tahtoisin viettää aikaa kolmistaan silloin kuin miehellä on lomaa ja tehdä jotain yhdessä meidän perheenä. Ei millään jaksaisi jokaikiseen lomaan sotkea miehen vanhempia.

Jos yritän miehelle puhua ajatuksistani että haluaisin yhteistä aikaa koko perheenä miehen lomien ajaksi niin hän tyrmää ne heti sillä että on ihan itsestäänselvää viettää hänen lomansa hänen vanhempiensa kanssa koska meillä on nyt lapsi ja hän haluaa viettää lomansa niin että saa olla lapsensa ja vanhempiensa kanssa. Mies on ainoa lapsi joten meidän lapsi on hänen vanhempiensa ainoa lapsenlapsi.

Meillä mä olen töissä ja mies on koti-isänä. Pidän kesällä 2 viikkoa lomaa ja ollaan koko se aika Espanjassa. Mies menee sitten erikseen vielä lasten kanssa Suomeen viikoksi ennen kun esikoisen koulu alkaa syyskuussa.

No joko ollaan kotona tai sitten käydään jossain, mökillä tai vaikka jossain huvipuistossa. Anoppi asuu lähellä, että ei ole sitä ongelmaa. Ennen käytiin kyllä lomilla vanhemmilla, ollaan samasta kylästä kotosin, jossa nyt asutaankin. Joko olin omassa kotonani tai sitten miehen vanhempien.

Onko mieheltä jäänyt napanuora katkaisematta? :O
Meillä toimitaan jokseenkin näin kun karvaturpa on lomalla; 1-2 ensimmäistä päivää isukki viettää laatuaikaa jälkikasvunsa kanssa ja minä siivoan talon lattiasta kattoon (ilman keskeytyksiä, ihanaa), loppuloma vietetään kotona omalla porukalla tai sukuloimalla (molempien sukulaiset ovat niin pitkin poikin Suomea että samalla saa tehtyä jonkin sortin lomareissunkin ;) ), ja meillä yleensä minä olen se joka potkii miehen ovesta ulos ja sukulaisiin....

teen mitä mieli tekee lasten kanssa. Joko koko perheenä tai sitten lähden yksin lapsten kanssa jonnekin. Nyt lähdetään koko perhe lappiin moneksi viikoksi vaeltamaan ja heinäkuussa mies onkin töissä ja silloin itse lähden lasten kanssa lomailemaan. Käydään muumimaailmassa, puuhamaassa, pohjanmaalla jne jne. Mitä mieli tekee. En todellakaan viettäisi miehen vanhempien kanssa kaikkia lomia. Jos miehellä on napanuora katkaisematta niin saisi ihan yksin mennä vanhempiensa luokse löhöilemään.

Voi hemmetti! Nevör evör suostuisin viettämään miehen kanssa yhteisiä lomia hänen vanhempien kanssa!! Johonkin vieoitusryhmään omista vanhemmistaan pitäis miehesi mennä. Huh Huh!

Vajaa viikko lomasta vietetään miehen isän luona toisella puolen maata. Se on useinmiten ainoa kerta vuodessa kun tavataan.

Ja toinen vastaava rupeama menee yleensä minun sukulaisteni luona.

[QUOTE="Vieras";26349091]Voi hemmetti! Nevör evör suostuisin viettämään miehen kanssa yhteisiä lomia hänen vanhempien kanssa!! Johonkin vieoitusryhmään omista vanhemmistaan pitäis miehesi mennä. Huh Huh![/QUOTE]

Siis korjaan vielä että kaikkia lomia, ja tarkoituksella. Kyllä meilläkin on miehen vanhemmat joskus viikonkin samaan aikaan mökillä kesällä, ja usein viikonloppuja, tms. Mutta ei se sentään ole pakkomielle miehelle että näin pitää olla. Mukavia kyllä ovat, ja tosi kiva viettää sellaistakin yhdessäoloaikaa, mutta voin vaan kuvitella miten tökkisi jos tuo olisi aina tarkoituksella järjestettyä, ettei mies voisi olla vain oman lähiperheensäkin kanssa.

No onhan se nyt toisaalta jotenkin mukavakin ajatus mieheltä. Mutta ymmärrän kyllä erittäin hyvin aloittajan murheen... (enkä itse olisi moiseen ikinä suostunut.)

Kai pitää hakea Raamattu jossain, luulen että siellä on joku semmoinen kohta missä sanotaan että mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa... tai sinnepäin.

Yksi vaihtoehto on, että osoittaaksesi mieltä lähdet pariksi viikoksi ihan omalle lomalle vaikka kaverin luo. Viettäköön suku siellä sitten keskenään lomaa?

Yhteistyössä