H
"Hessu"
Vieras
Ilmoitin miehelleni haluavani erota n. kuukausi sitten. Naimisissa n. 4 vuotta, yhdessä n. 8 vuotta. Olen miettinyt eroa jo jonkin aikaa. Välillä on hyvä olla (kun mies hyvällä tuulella) ja halusin pitkään tehdä kaikkeni, että perhe pysyy kasassa. Välillä tehdään perheenä jotain kivaa. Seksielämä ja läheisyys on aina toiminut ja on ollut suhteemme kantava voima. Huonot hetket ovat taas niin kamalia ja ahdistavia, että sitä en vaan enää kestänyt. Meillä on yksi lapsi. Huonoja puolia miehessäni miksi eron halusin: Mieheni mielialojen vaihtelut. Ei koskaan tiedä millä tuulella toinen on. Joudun olemaan varpaillani ja yritän olla ärsyttämättä miestäni millään lailla. Usein pahalla päällä, negatiivinen lähes joka asiasta. Saa ajoittain kauheita raivareita täysin turhista asioista ja silloin pelkään häntä ja myös lapsi pelkää. Rikkoo tavaroita, huutaa ja käyttäytyy uhkaavasti. Ei pyydä anteeksi. Syyttää kaikesta minua. Ei nää itsessään koskaan mitään vikaa! Kilahtaa milloin mistäkin. Tuntuu, ettei hän kunnioita ja arvosta minua. Olen aina tehnyt kaikki kotityöt yksin, ruoka on valmiina kun mies tulee töistä. Hänen menonsa menee muiden edelle. Hoidan lapsen kaikki asiat. Mies kyllä leikkii ja koheltaa lapsen kanssa jne. Käyn myös itse töissä. Se onkin ainoa "oma aikani". Nyt mies on muuttanut vanhempiensa luokse. Kaikki käytännön asiat myös ahdistaa... Talon myynti, uusi koti, lapselle kaksi uutta kotia ja päiväkodin vaihto. Ja mitä vielä. Itsellä tunteet heittelee. Kaikkea helpotuksen, ahdistuksen ja ikävän väliltä. Kohtalo tovereita? suurin osa jotka miehen tuntee ovat sitä mieltä, että tein oikean ratkasun. Olen luonteeltani todella kiltti, en halua aiheuttaa kenellekää pahaa mieltä. Nytkin harmittaa kun mies on todella hajalla. Haluaisin pysyä hyvissä väleissä. Miehelle ero oli täysi shokki. Ei nää tulevaisuutta tämän jälkeen... Lapsikin on oireillut.
Itse en aina tiedä teinkö oikean ratkaisun. Järki sanoo kyllä, sydän sanoo kyllä ja ei.