kotiäidit joilla ei koulutusta, miten ootte saaneet töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen työtön?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen työtön?

Vieras
Siis sitten kun olisi aika palata työelämään. Onko työkokemusta kertynyt ennen äitiyttä?
minkälainen tulotaso teillä on?
Mietin vaan että minkäköänlainen elämä mulle muodostuu... työkokemusta on mutta näyttää sillisalaatilta kun lyhyitä työsuhteita, pimeänä tehtyä hommaa, koulutus jätetty kesken..
ammattikorkeeseen olis kiva päästä mutta ensin pitäisi saada siihen pohjakoulutus mutta oppisopimusta ei ole löytynyt eikä toisen asteen kouluun tekis "enää" mieli...

Minkäs ikäinen sä oot? Älä ajattele, etteikö tekis mieli mennä toisen asteen kouluun - mieti, että se on vaan välihetki parempaan, sinne ammattikorkeeseeen siis - ja sitä kautta parempaan tulevaisuuteen. :) Ajattele positiivisesti sen koulun kans.
Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
on mullekkin kertynyt kaikennäköistä työkokemusta.
Pelkästään oon peruskoulun käynyt,ehtiihän sitä mennä kouluun myöhemminkin =) nyt oon päässyt hyväpalkkaiseen duuniin =)

Mikä on hyväpalkkainen duuni koulua käymättömällä?

Musta vaan tuntuu etten halua enää "elää miehen tuloilla" jos minä opiskelen. amk kuitenkin kestää joitakin vuosia sekin. Kun ei se miehen vikä ole ettei mulla ole koulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ikuinen työtön:
Musta vaan tuntuu etten halua enää "elää miehen tuloilla" jos minä opiskelen.
Häh? Mut etköhän sä nytkin elele miehes rahoilla, jos oot työtön?

amk kuitenkin kestää joitakin vuosia sekin. Kun ei se miehen vikä ole ettei mulla ole koulutusta.

No niinhän se kestää, mutta kyllä se koulutus palkitsee - paremmalla tulevaisuudella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pelkästään oon peruskoulun käynyt,ehtiihän sitä mennä kouluun myöhemminkin =) nyt oon päässyt hyväpalkkaiseen duuniin =)

työpaikasta en sano enempää, mutta kyl mun mielestä 16?/h on ihan hyvä =)
ja saattaa kohta siitä vielä noustakin =)

Musta vaan tuntuu etten halua enää "elää miehen tuloilla" jos minä opiskelen. amk kuitenkin kestää joitakin vuosia sekin. Kun ei se miehen vikä ole ettei mulla ole koulutusta.

pakkohan sen miehen on tajuta, ettei töitä tule ilman koulutusta. ja jos kerran olette ja asutte yhdessä niin tulee tilanteita (ainakin meillä), jolloin pitää puolin ja toisin pyytää rahaa. semmosta elämä on. minä lähden opiskelemaan ensi syksynä, joten avop. pakko maksaa, jos mulla ei rahaa. onhan se inhottavaa elää toisen rahoilla, mutta joskus on pakko. meillä ollut myös aiemmin, kun itse olin työmarkkinatuella töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:

pakkohan sen miehen on tajuta, ettei töitä tule ilman koulutusta. ja jos kerran olette ja asutte yhdessä niin tulee tilanteita (ainakin meillä), jolloin pitää puolin ja toisin pyytää rahaa. semmosta elämä on. minä lähden opiskelemaan ensi syksynä, joten avop. pakko maksaa, jos mulla ei rahaa. onhan se inhottavaa elää toisen rahoilla, mutta joskus on pakko. meillä ollut myös aiemmin, kun itse olin työmarkkinatuella töissä.

No mies ei estä mun koulua millään lailla ja saisin sinne 2 asteen kouluun mennä mut itse en halua...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

työpaikasta en sano enempää, mutta kyl mun mielestä 16?/h on ihan hyvä =)
ja saattaa kohta siitä vielä noustakin =)

Onnea sinulle hyvästä työstä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:

No mies ei estä mun koulua millään lailla ja saisin sinne 2 asteen kouluun
mennä mut itse en halua...

Taitaa olla siis asenneongelma ja -vika.
Eipä siinä sitten marinat auta, jos ei itse halua mitään tehdä paremman tulevaisuutensa eteen.
Oletko aina elänyt jonkun siivellä tai saanut haluamasi tekemättä mitään?

Mä sain ihan ok palkkasta työtä vanheimpanloman jälkeen. Vuoden siellä viihdyin ja sen jälkeen päätin että on aika opiskella ammatti itselleni ja nyt puurran siis koulussa. Ja ihan lyhyitä työsuhteita ja pelkkä peruskoulu takana.

Yhteistyössä