Kotiäidit (gallup tyylistä kyselyä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käydään perhekerhossa ja äiti-lapsi-jumpassa. Leikkikentälle yritän mennä siihen aikaan, jolloin on paljon väkeä. Myös uimassa käydään n. kerran viikossa tai kahdessa. Kyläillään toisten kotiäitien luona, useammin kyllä vois sitä tehdä.... Mummolassa myös kyläillään ahkerasti, kun mummo päivät kotona.

Mulla yksi 1v9kk ikäinen tyttö. Tavanomainen päiväohjelma menee yleensä tähän tyyliin: Herätys klo 6-7 ja aamupalaa puoli kahdeksan maissa. Ysin ja puoli kympin aikaan lähdetään leikkipuistoon ja sisään tullaan klo 11 maissa. Lounas ja päiväunet. Tytön herättyä välipala ja yleensä lähdetään joko kyläilemään, kävelylle tai pyöräilemään. Päivällinen klo 16-17 ja sisällä leikkimistä klo 19 asti, jolloin iltapuuro ja puoli kasilta tyllerö nukkumaan.
Viikolla jotain erityistä on maanantaisin perhekerho ja muina päivinä mitä mieleen juolahtaa, usein käydään kirjastossa ja uimahallissa yleensä viikonloppuisin.
Sillattiis meillä =) Aika fiilispohjalta kaiken kaikkiaan, jos ulkoilu ei jonain päivänä huvita tai keli on kurja, pidetään sisäpäivä

Me ollaan aika tylsiä, oma piha on iso eivätkä lapset siihen tunnu kyllästyvän, eli ulkoillaan oaljon omalla pihalla (pari kertaa päivässä).
Kerran viikossa käydään perhekerhossa (tosin nyt on pieni vauva, pidetään vähän taukoa).
4v käy kerran viikossa kerhossa (3h).

Aika harvoin kyläillään missään, kerran tai pari/kk, siis päivisin.
Tylsää perusperusarkea siis meillä :D

Kotona minun lisäkseni pojat 4v ja 2kk sekä tyttö 2.5v (ja iltapäivällä kotiin tuleva teini x2)

me käydään perhekahvilassa keskiviikkoisin ja tiistaisin on 4vlla oma kerhopäivä joten sitä vien ja haen. sen kerho ajan olen pienemmän (2v) kanssa ulkona.
muuten sit aamupäivät menee kotiaskareissa ja iltapäivät ulkoillaan jos vaan sää sallii.
muuten sit pelataan, piirretään, muovaillaan, leivotaan ja touhutaan yhdessä kotiaskareita.
välillä saatetaan käydä kyläilemässä ja kutsutaan meille vieraita varsinkin silloin kun on leivottu.

Näytän pikkuvauva-aikanakin istuvan kerran viikossa vauva liinassa jonkun kokouksen, pari kertaa viikossa käymme pienen kanssa kirjastossa, kerran viikossa ajelen vauvan tai koko perheen kanssa jonnekin kauemmas johonkin tilaisuuteen tai jopa ostoksille, kerran tai kaksi päivässä käyn vauvan kanssa kävelyllä. Joka päivä yritän siivota ilman mainittavia tuloksia.

Kerhoihin emme kerkiä, sillä nukumme liian pitkään. Kotiäitejä en ole liiemmin nähnyt, mutta ystäviä tapaamme säännöllisesti. Ja niin. Naapurin vanhemman rouvan luona käymme joka toinen viikko.

Piika-äiti

Ei ole juurikaan mitään kummempaa aktiviteettia arkisin. Kun heräillään niin pikkuhiljaa vaihdetaan vaatteet ja mennään ulos tai sit naapuriin miehen vanhempien luokse kaffelle. Vanhempi lapsi käy perjantaisin kuvismuskarissa ja lauantaina liikkarissa. Viikonloppuna ulkoillaan paljon. Ikää lapsilla 3v7kk ja 8kk.

Meillä 1v3kk ja 6v pojat. Maanantaina on yleensä kauppapäivä ja alkuillasta äipän jumppa, tiistaina-keskiviikkona-torstaina on uimahallipäivät kun esikoisella on uimakoulu ja perjantaina taas kauppapäivä. Siinä noiden vakkarimenojen ohella muut menot, mitä milloinkin keksii.. Tavataan muita kotiäitejä lapsineen jne. Niin ja tietty ulkoilut yms perusjutut kuuluu kuvioihin. B)

Meillä on 3½-vuotias poika ja vauva ens viikolla 6kk.Me ollaan päivisin yleensä kaksi kertaa ulkona,kävelyllä,leikkipuistoissa,kavereilla tms.Tiistaisin käydään perhekerhossa ja esikolla muskari,keskiviikkoisin on esikolla päiväkerho.Askarrellaan,leivotaan tms.Paljon ollaan ulkona,oli ilma mikä tahansa.Tietty kaupassa käynnit ja muut asiat hoidetaaan sitten aina jossain välissä.

Tyttö 5v.käy päiväkodissa 9-14 ma-pe.
Ti iltana kirkon kuorossa.Ke uimakoulussa.
Poika 2 v. Käy päiväkodissa 2-3 krt viikossa 9-14.
Poika uimahalliin kans joka ke.
Ulkoillaan paljon ja käydään eri lasten leikkitapahtumissa.

mulla tyttö 3,5v, ja kotiäitinä oon...tosin jonkin verran teen myös töitä ja sillon tyttö yleensä pappan tai isomummin kanssa.

aamusin heräillään seiskalta ja lueskellaan reilu puolise tuntia sängyssä. Kasin aikoihin aamupala ja sit aamupäivällä ulkoilua yhdessä tai sitten tyttö käy puistotätipuistossa. Tiistaisin on 9-11 kerho ja torstaisin käy pappan kanssa perhekerhossa 9.30-11. Keskiviikko tai perjantaiaamupäivisin käydään välillä uimassa.

Lounas on 11.30 aikoihin ja sitten tyttö menee päikkäreille. 14 aikoihin välipala ja iltapäivällä leikkiä, ulkolua, kavereiden tapaamista ym. Päivällinen syödään neljän viiden aikaan ja sitten illalla taas leikkiä, kyläilyä ym. Maanantaisin on illalla tytön jumppa ja torstaisin muskari. seiskan jälkeen alkaa iltatouhut ja kasilta on tyttö sängyssä.

Viikonloppuisin vaihtelevaa ohjelmaa.

Välillä vähän matkusteleen tuttavaien ja sukulaisten luona tai muuten vaan poiketaan rytmistä.... uimassa käydään viikottain ja paljon kaikissa lastentapahtumissa, museoissa, teatterissa ym. Kirjastossa käydään kerta kaks viikossa.

Meillä 1,5v lapsi ja aamuisin herätään 8-9 maissa, sen jälkeen neiti syö aamupalan ja juoksentelee pitkin asuntoa ja sekoittaa paikkoja, leikkii ja joskus laitan hetkeksi titinallen pyörimän ja katselee sitä. Usein 10-11 aikaan lähdetään pihalle/kauppaan/kaupungille/perhekerhoon ja kotona ollaan 12-13 aikaan, sit neiti saa jotain välipalaa koska ei suostu syömään kunnon ruokaa ennen unia. Nukkuu tunnin puolitoista ja sit syö kunnon ruuan. Sit ollaan ihan vaan kotona ja odotellaan isää kotiin 4 maissa ja sit syödään koko perhe yhdessä, loppuillasta ollaan joko kotona/pihalla/kaupungilla tai kyläilemässä. 8-9 aikaan menee nukkumaan, ennen sitä iltapala ja kylpy/suihku toisinaan myös.

Liian paljon on niitä päiviä et ollaan vaan kotona koko päivän jos esimerkiksi sataa, nyt syksyllä tuntuu siltä.

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
mulla tyttö 3,5v, ja kotiäitinä oon...tosin jonkin verran teen myös töitä ja sillon tyttö yleensä pappan tai isomummin kanssa.

aamusin heräillään seiskalta ja lueskellaan reilu puolise tuntia sängyssä. Kasin aikoihin aamupala ja sit aamupäivällä ulkoilua yhdessä tai sitten tyttö käy puistotätipuistossa. Tiistaisin on 9-11 kerho ja torstaisin käy pappan kanssa perhekerhossa 9.30-11. Keskiviikko tai perjantaiaamupäivisin käydään välillä uimassa.

Lounas on 11.30 aikoihin ja sitten tyttö menee päikkäreille. 14 aikoihin välipala ja iltapäivällä leikkiä, ulkolua, kavereiden tapaamista ym. Päivällinen syödään neljän viiden aikaan ja sitten illalla taas leikkiä, kyläilyä ym. Maanantaisin on illalla tytön jumppa ja torstaisin muskari. seiskan jälkeen alkaa iltatouhut ja kasilta on tyttö sängyssä.

Välillä vähän matkusteleen tuttavaien ja sukulaisten luona tai muuten vaan poiketaan rytmistä.... uimassa käydään viikottain ja paljon kaikissa lastentapahtumissa, museoissa, teatterissa ym. Kirjastossa käydään kerta kaks viikossa.

Millä elätte jos teet vain jonkin verran töitä? Etkös ollut yksinhuoltaja... kotihoidontukeakaan et saa enää.?

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Mitä ohjelma teillä on viikolla? Ja minkä ikäset lapset? Toisin sanoen mitä siis yleensä puuhaatte päivisin? Kyselee täällä yksi kotiäiti =)

Lapset säveltävät itse ohjelman, minä siivoan ja käyn kaupassa ja laitan ruokaa ym. kotitöitä.(niitähän riittää).

Onkohan meillä vähän liian tylsää? Kun ei meillä ole muuta ohjemaa kuin kaks kertaa viikossa muskari, ja kerran viikossa puistoiluhetki muiden kotiäitien lasten kanssa. Muutenkin poika saa leikkiä aika paljon ihan itsekseen, kun meillä myös pieni vauva, joka vie aika paljon aikaani kun ei viihdy oikein muualla kuin sylissäni.. Enkä ole koskaan ollut mikään leikittäjä.. :(
Kyllä pyritään ulkoilemaan joka aamupäivä, jos sää vain sallii. Mutta eipä meillä oikein mitään ihmeellistä tehdä..

Lapset siis reilu 3v ja alle 2kk.

Kiva kun olette vastailleet. Mulla eli ap:lla on 9kk:n ikäinen vauva ja vanhempi lapsemme on ekaluokkalainen. Pari kertaa viikossa käyn itsekseni kuntosalilla illalla ja joka toinen viikko meillä on perhekerho. Siinä siis meidän kaikki sovitut menot, joskus kaipais päiviin jotain lisääkin...
Päivät pyörii muuten esikoisen koulu aikataulun ympärillä ja tietty myös kuopuksen rytmin mukaan. Päivittäin pyrin käymään lenkillä rattaiden kanssa, mutta muuten ei vielä hirveesti ulkoilla pienemmän kanssa. Tuossa omassa pihassa ollaan pari kertaa keinuttu ja oltu hiekkalaatikolla, mutta kun on omakotitalo niin eipä siihen paljon muita äitejä seuraan eksy. Isompi lapsi sitten taas ulkoilee jo kavereidensa kanssa. Muita äitejä tavataan silloin tällöin, iso osa ystävistäni on työelämässä joten olen sitten, mutta joidenkin kanssa tavataan päivisinkin. Välillä tuntuu, että johonkin viikkoon tulee paljonkin menoa ja elämä on sosiaalista, välillä taas on sitä että ei ole mitään sovittuna millekään päivälle.

Alkuperäinen kirjoittaja 2lasta:
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:

Millä elätte jos teet vain jonkin verran töitä? Etkös ollut yksinhuoltaja... kotihoidontukeakaan et saa enää.?

no teen kolmea työtä (likkunnanohjaajan hommia, liikuntaseuramme paperihommia ja freelancerhommia kirjoittajana), josta kahta kotona ja palkkaa saan varmaan enempi ku moni päivätyössä olija tai ainakin saman verran... eli ihan kivasti pärjäillään... :) mun valinta on pitää tyttö kotona ja ehkä sitten jostain asioista joudutaan luopumaan sen vuoksi, mutta ainakin tähän mennessä on saatu vaatteet, ruoka ja muu tarpeellinen maksettua! Ja isukkikin kyllä maksaa lapselle kaikenlaista, vaika yksinhuoltaja tosiaan olen kuten muistelit...

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Onkohan meillä vähän liian tylsää? Kun ei meillä ole muuta ohjemaa kuin kaks kertaa viikossa muskari, ja kerran viikossa puistoiluhetki muiden kotiäitien lasten kanssa. Muutenkin poika saa leikkiä aika paljon ihan itsekseen, kun meillä myös pieni vauva, joka vie aika paljon aikaani kun ei viihdy oikein muualla kuin sylissäni.. Enkä ole koskaan ollut mikään leikittäjä.. :(
Kyllä pyritään ulkoilemaan joka aamupäivä, jos sää vain sallii. Mutta eipä meillä oikein mitään ihmeellistä tehdä..

Lapset siis reilu 3v ja alle 2kk.

Teillähän on paljon ohjelmaa, mun mielestä siis =)
Kun meillä ei siis tuollaista sovittua menoa ole kuin joka toinen viikko perhekerho. Itse ehkä kaipaisin jotain tuollaista menoa enemmän, muskarista en vain tiedä... esikoisen kanssa kävin mutta hän oli niin vilkas ja meneväinen tapaus että konttaili vaan pitkin huonetta ja tutki paikkoja eikä keskittynyt yhtään siihen musiikkiin. Tuskatui vaan kun yritin pitää sylissä ja tää kuopus tuntuu kyllä samanlaiselta menijältä ;) Kerhoja sitten taas ei täällä meilläpäin tunnu enempää olevan.

Yhteistyössä