kotiäidin opiskelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia

Vieras
En tiennyt minne kirjoittaisin, siksi tänne =)
Onko kenelläkään vinkkejä, onko yleisesti ottaen opiskelijaäideille lastehoitopaikkoja? Olen hoitovapaalla ja tarvitsisin lapsille kokopäivästä hoitopaikkaa n.1-2pv/kk. Opiskelen monimuotoisesti, ammattikorkeassa. Naapureita en haluaisi/voi vaivata.

Itselleni tulee mieleen vain Mannerheimin lastensuojeluliiton lastenvahdit, koska aika hankala on muuten löytää hoitopaikkaa. Joillakin alueilla tosin toimii yksityisiä tarhoja, joista saa haluamansa hoitomuodon helposti. Itse vien isovanhemmille tai kummeille lapset koulun ajaksi, mutta mielestäni se on huono vaihtoehto. Raha vaan tulee siinäkin vastaan, opiskelija/kotiäidillä ei juurikaan ole ylimääräistä maksella hoitopaikoista.

hei
Mitä ammattiaopiskelet?Kauanko opiskelusi kestää?Itse olisin todella kiinnostunut opiskelusta, mutta tähän asti (lähinnä taloudellisista syistä) vain haaveillut asiasta.
Millaisia tukia silloin saat? Kotihoidontukea ainoastaan (ei siis opintotukea)?
Olen kiinnostunut juuri "ei koko päiväisestä" opiskelusta, muta tietoa on hyvin vähän.

itse opiskelin kotoonta käsin kun esikoiseni oli puoli vuotias. Sain kodinhoidontuen ja opintotuen. Vuoden vanhana tyttäreni meni päiväkotiin, jotta pystyin opintoni päättämään. Valmistuin huhtikuussa paria päivää ennen toisen lapsen syntymää. RAhallisesti välillä oli tiukkaa, mutta selvisin kuitenkin!
Saapi meilalla riina.hamalainen@kolumbus.fi

Yhteistyössä