K
kolmen pojan äiti
Vieras
Hyvät äidit tai isät, kertokaa, kuinka jaksatte hoitaa lapsenne kotona ja mitä teidän päivään sisältyy? Aikomukseni on hoitaa lapset kotona, kunnes kuopus täyttää kolme (vielä melkein kaksi vuotta). Aika usein kuitenkin tuntuu, että tämä ei ole mua varten. Periksi en kuitenkaan aio antaa. Kotona lapseni hoidan, mutta tarvitsen hurjan paljon lisää energiaa, että jaksan tätä pyöritystä. Tuntuu, etten saa lapsistani mitään irti. Ovathan he aivan ihania, mutta kaipaan omaa aikaa ja myös aikuista seuraa. Viimeinenkin kotiäiti-ystävä on mennyt töihin ja päivät ovat mulle kovin yksinäisiä. Puistossa joskus näkee äitejä lapsiensa kanssa, mutta nykyään me käydään leikkipuistoissa aika harvoin, kun lapset tuntuvat viihtyvän omassa pihassa paremmin. Päivät tuntuvat tosi raskailta, kun usein ollaan koko päivä kotona. En ole mikään leikkijä-äiti, vaan lapset saavat leikkiä keskenään. Joskus saatan satuja lukea ja joskus harvoin pelejä pelata. Aika kun menee ruuan laittoon, pyykin pesuun jne.
Iltaisin on huono omatunto, kun ajattelen, että lapsetkin vaistoavat sen, etten ole läheskään täysin mukana heidän jutuissaan. Tulee tiuskittua ja huudettua paljon. Olen vähän heikkohermoinen. Lapset ovat kovasti isänsä perään. Onneksi isä onkin lasten kanssa iltaisin tosi paljon ja omaa aikaa kyllä saisin, kun vain osaisin sitä ottaa. Mulla ei ole mitään harrastuksia ja tuntuu, että elän vain lapsiani varten. Tiedän, että oman ajan ottaminen voisi auttaa jaksamaan paremmin.
Kertokaa nyt mulle vinkkejä, mitä teette päivällä ja mistä saatte voimia arjen pyörittämiseen.
Iltaisin on huono omatunto, kun ajattelen, että lapsetkin vaistoavat sen, etten ole läheskään täysin mukana heidän jutuissaan. Tulee tiuskittua ja huudettua paljon. Olen vähän heikkohermoinen. Lapset ovat kovasti isänsä perään. Onneksi isä onkin lasten kanssa iltaisin tosi paljon ja omaa aikaa kyllä saisin, kun vain osaisin sitä ottaa. Mulla ei ole mitään harrastuksia ja tuntuu, että elän vain lapsiani varten. Tiedän, että oman ajan ottaminen voisi auttaa jaksamaan paremmin.
Kertokaa nyt mulle vinkkejä, mitä teette päivällä ja mistä saatte voimia arjen pyörittämiseen.