kotiäideistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Harmittaa, minua ja työkaveriani, kun molemmilla on sellaisia lapsia hoidossa, joiden äidit ovat kotona. Onneksi itselläni vain yksi sellainen, työkaverillani niitä on kolme. Eihän siinä muuten mitään harmillista, minä teen työni, oli vanhemmat sitten missä tahansa, sama se mulle. Mutta kun nämä lapset ovat vähän väliä poissa hoidosta. Viestiä pukkaa aamulla, kun on aamupalat pöydässä, ettei tulekaan tänään...jne. Oikeita hoidon tarvitsijoitakin olisi tulossa, mutta nämä pitävät paikkaa kiinni. Kaiken huippu on se kun ilmoitetaan vasta päikkäriaikaan, ettei tullakkaan, kun nukutti niin pitkään aamulla. Aina ei ilmoitusta tule ollenkaan. Tälläkin viikolla sijaispaikkoja kyseltiin, enkä voinut auttaa, kun piti tulla neljä lasta. Lapset viihtyvät hyvin ja haluaisivat tulla, mutta äidit eivät jaksa aina tuoda. Mitä mieltä te olette tälläisestä toiminnasta?
Hoitajia harmittaa! :/

Itselläni herää kysymys, että miksi pph kyselee täältä mielipiteitä. Pitäisihän sinun nyt olla keskustelemassa vanhempien kanssa asiasta asiallisesti. Tietenkin tuo on väärin, mutta jos vanhempien toiminnan taustalla on jotain muuta kuin yleistä huolimattomuutta, esim. masennusta ja sen takia ei TOSIAAN jaksa lähteä liikkeelle niin olisi ymmärryksesi riitettävä myös siihen. Tällaisessa tapauksessa teidän tulisi yhdessä miettiä, millä järjestelyillä lapset saisi joku muu kuin väsynyt vanhempi tuotua hoitoon jne. :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:19 UmppaLumppa kirjoitti:
Itselläni herää kysymys, että miksi pph kyselee täältä mielipiteitä. Pitäisihän sinun nyt olla keskustelemassa vanhempien kanssa asiasta asiallisesti. Tietenkin tuo on väärin, mutta jos vanhempien toiminnan taustalla on jotain muuta kuin yleistä huolimattomuutta, esim. masennusta ja sen takia ei TOSIAAN jaksa lähteä liikkeelle niin olisi ymmärryksesi riitettävä myös siihen. Tällaisessa tapauksessa teidän tulisi yhdessä miettiä, millä järjestelyillä lapset saisi joku muu kuin väsynyt vanhempi tuotua hoitoon jne. :hug:

Kenelläkään näistä kyseisitä vanhemmista ei ole masennusta tai väsymystä, ainakin vauvan kanssa jaksetaan kulkea pitkin kaupunkia ja monesta muustakin seikasta kyllä näkee jos on sellaista oikeaa väsymystä.
Kyselen täällä mielipiteitä lähinnä siksi, että onko tämä kovinkin tavallista teidän kotiäitien piirissä, vai onko oikeasti vain kohdallemme sattunut harvat tapaukset.

Hmm...kuulostaa sitten vaan oudolta. Olen kuitenkin taipuvainen uskomaan, että heillä on syy tuohon toimintaan. Ottaisit selvää...

Sillä mieki...vaikka olen väsynyt ja kai masentunut niin olen erittäin puuhakas ja muutaman kerran on käynyt niin, että ollaan myöhästytty hoidosta vanhempien lasten kanssa (kun minä menen vauvan kanssa asioita hoitamaan tai jtn muuta). Tällöin olen kuitenkin ilmoittanut, kuinka on käynyt. En tiiä sitten kuinka yleistä tää tämmönen on... Toivottavasti saat sitten vastauksia, että tiiät oottako kollegas kans ainoita...tuskimpa. :) :heart:

se on harmillista,itse olen monesti herännyt aamusta odottamaan että lapsi tulisi hoitoon miten hoitosoppariin on merkitty ja ei näy tullaankin myöhemmin no olisihan tuo kiva ollut nukkua pitempään perheen ja minunkin.

vaikka teemme kotona töitä,emme kuitenkaan ole käytettävissä 24h meillä on myös omaelämä ja teemme päiväsuunnitelmat etukäteen,miten lapsia on hoidossa. Huimaan palkkauksen lisäksi saamme kustannuskorvaukset ja jos lapsi on jatkuvasti poissa niin se vaikuttaa palkkaan,kyllä sen poissa olevan lapsen tilalle moni mielellään ottaa varalapsen.

Onhan toi ihan jostain syvältä, jos lapsia ei tuoda hoitoon, vaikka on toisin sovittu :kieh: meilläpäin perhepäivähoitaja menettää palkan ja kulukorvaukset poissaolopäiviltä, ellei mene esim päiväkotiin niiksi päiviksi töihin. Mun mielestä tämä jo itsessään on niin syvältä, että kyllä ilmottaisin jonnekin, jos lapsia jätetään toistuvasti tuomatta.

Itse pph:ssa olevan lapsen (kylläkin työssäkäyvänä) äitinä vierastan kovasti tuollaista käytöstä. Meille on sattunut tosi mainio pph, ja arvostan tosi korkealle sitä työtä, jota hän lasten kanssa tekee. Sen takia ilmoitan aina, jos vaikka joskus lapsi syökin aamupalan kotona ja tulee hoitoon vaikka tunnin tavallista myöhempään. Muuten pyrin aina pitämään aikataulut mahd. samoina (vien klo 8, haen klo 16.15.)

Yhden kerran tosin unohdin täysin ilmoittaa vapaapäivästä. Hoitaja oli ymmärtäväinen (kertoi arvanneensa tilanteen), mutta minua hävetti. :ashamed:

mä olen tästä lasten hoitoon tuomisesta, jos itse on kotona, ilman pätevää syytä kyllä todella kummissaan. Ymmärrän jos on masennusta, sairautta ym. muuta sellaista mutta en muuten.Sellaset kyllä pitäis karsia!

Eli sinua harmittaa kun sinä menetät rahaa niiltä päiviltä, ei niinkään se että lapsi ei tule hoitoon?

Meillä on sopimus että pph kirjottaa listaan kaikille sovituille päiville lapsen paikalla olevaksi, koska ei ole reilua että hän menettäisi rahaa meidän kotona olon takia.
Koska vaikka lapsi ei olisi kuin päivän viikossa hoidossa joudumme silti maksamaan täyden hinnan hoidosta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:39 Aadan äiti kirjoitti:
Onhan toi ihan jostain syvältä, jos lapsia ei tuoda hoitoon, vaikka on toisin sovittu :kieh: meilläpäin perhepäivähoitaja menettää palkan ja kulukorvaukset poissaolopäiviltä, ellei mene esim päiväkotiin niiksi päiviksi töihin. Mun mielestä tämä jo itsessään on niin syvältä, että kyllä ilmottaisin jonnekin, jos lapsia jätetään toistuvasti tuomatta.

Meillä ei menetä palkkaa, vain kulukorvauksen, paitsi aamupalan saa merkitä, jos olet lasta odottanut. Harmittaa vaan kun eräät eivät arvosta oman lapsensa hoitopaikkaa. Ajatellaan, että sehän vain on siellä kotona kuitenkin, eikä ymmärretä, että meillä esim. odottaa myös hoitokaverit ystävää tulevaksi ja minä annan tyhjän lupauksen, että pian tulee, kun on ensin ilmoitettu, että ei tule aamiaiselle. Lopulta ei ilmoiteta mitään, eikä lasta kuulu tulevaksi. Hoidan mielelläni myös kotiäitien lapsia, mutta odotan että jos paikka varataan, sitä myös käytetään. On niinkuin olisi työttömänä jos on vain kaksi lasta hoidossa!

Yhteistyössä