Kotiäidit!!

Mitä te teette päivisin? Siis on niin tylsää. Eilen tuli siivottua kaikki paikat, laitettua tiskit, pyykit ja ihan kaikki. Yks kone pyörii vielä, mutta sekään ei ole vielä hetkeen valmis. Mitä ihmettä sitä tekisi. Istuskelen lattialla koneen kera, ja pidän pojalle seuraa. Pihalle en vielä viitsi mennä, kun ei tuo poika vaunuissa tähän aikaan viihdy. Blääh:S
 
"vieras"
Heippa, mulla on kaksi lasta ja päivät täyttyvät kyllä. Ruuan laittamista, ulkoilua, kerhoon kuskaamista, päikkäreillä laittamista, kaupassa käyntiä.

Joskus kun olen kuopuksen kanssa kahdestaan, tulee olo, että onpas hiljaista ja tylsää. Liian rauhallista.

Kahden kanssa on jo mukavasti vilskettä ja vilinää.

Ja vaikka suhtaudun tähän rennostikin, otan tän homman myös ihan työnä. Mun homma on tarjota lapsilleni kunnon hoito ja varhaiskasvatus siinä kuin palkatut lastenhoitajat tekevät vieraissa perheissä. Eli ei mitään makoilua, vaan lapsen rytmien mukaan touhua ulkoiluineen yms.
 
kysyn
[QUOTE="vieras";21970163]No me harrastetaan, avoin seurakunnan kerho, MLL kahvila, muskari, uimakerho ja sitten isommalla on vielä lisäksi kerho iltapäivisin 2 kertaa viikossa.[/QUOTE]

Ooteks te koskaan kotona?
 
Meillä on aktiviteettia aamupäivälle ja iltapäivälle joka päivä. Siinä välissä päikkärit. Aktiviteetit on avointa päiväkotia ja ulkoilua. Ulos vaan ja muksu keinuun vaikka. Puolivuotias tuskin vaunuissa viihtyy, mutta useimmat kyllä keinussa ja hiekkalaatikolla. Yritä etsiä äitikavereita.

On se tylsää jos yksinään kökkii koko päivän. Mä oon avoimesta haalinut hyvän äitijoukon, joiden kanssa kyläillään ja ulkoillaan. Harvoin ehdin olla kotona sämpylää vääntämässä. Mä siivoan, kokkaan ja leivon klo 6.00-9.00 välisenä aikana, sitten on jo ulos kiire. Kuopuksen päikkärinä oon esikoisen kanssa tai luen. Silloin en siivoa.
 
Mulla kyllä riittää tekemistä, perusjuttuja siivoomista, ruuan laittamista, pyykkäämistä ym. Mut oikeesti välillä mulla on tylsää ja sillon mua ei huvita tehdä ees noita juttuja :headwall:

Kolme lasta kyllä pitää kiireisenä, on kerhoa, eskaria ja pienimmän viihdyttämistä. Kaipaan aikuista seuraa ja sitten me välillä käydään avoimessa päiväkodissa tai ystävien luona. Puistoon mennään joka aamu. Välillä kaipaan töihin, mutta sitten mietin et mulla on noi kaikki samat jutut edessä vaikka töissä kävisinkin.
 
Aamulla lähetän isot kouluun, sitten kuopuksen kanssa aamupuuhat. Pari kertaa viikossa perhekerhoilemme pienimmän kanssa, muuten ulkoilua, kyläilyä kavereiden luona, shoppailua, millon mitäkin. Marraskuussa syntyy uusi vauva, joten siinähän sitä sitten puuhaa piisaa taas ihan eri tavalla :D
 
4lapsen äiti
No, meillä on 4 lasta, 4 lemmikkiä ja ISO talo ja ISO piha hoidettavana. Mies 3vuorotyössä, joten paljon hoidan ihan yksin koko härdelliä. Todellakaan ei aika käy pitkäksi, päivittäi on lisäksi joki kerho, muu aika leikitään, siivotaan, rempataan jne. Aina on työlistalla hommia ;) pidetään huolta myös sukulaisuhteista ja meillä käy kerran/kk lapsia, joille toimimme tukiperheenä. Elämä on juuri sopivan hoppuista.
Eli, jos on yksi lapsi ja asuu esim. kerrostalossa niin varmaan aika tuleekin pitkäksi hetkittäin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4lapsen äiti;21970266 begin_of_the_skype_highlighting**************21970266******end_of_the_skype_highlighting:
No, meillä on 4 lasta, 4 lemmikkiä ja ISO talo ja ISO piha hoidettavana. Mies 3vuorotyössä, joten paljon hoidan ihan yksin koko härdelliä. Todellakaan ei aika käy pitkäksi, päivittäi on lisäksi joki kerho, muu aika leikitään, siivotaan, rempataan jne. Aina on työlistalla hommia ;) pidetään huolta myös sukulaisuhteista ja meillä käy kerran/kk lapsia, joille toimimme tukiperheenä. Elämä on juuri sopivan hoppuista.
Eli, jos on yksi lapsi ja asuu esim. kerrostalossa niin varmaan aika tuleekin pitkäksi hetkittäin...
Nappiin osuit:D Meillä on yksi lapsi, vasta 4kk ikäinen ja asutaan kerrostalossa:D Mies on päivät töissä ja yksinäni kyykin kaiket päivät. Mulla on yksi äitikaveri, mutta hänkin on päivät koulussa. Aamulla mietinkin että kun olis joku kaveriäiti jonka kans lähteä puistoon ja shoppaileen yms. Voisihan sitä tehdä vaikka mitä ja mennä vaikka minne jos vain haluais:D
 
"vieras"
En virallisesti ole kotiäiti, vaan työtön, mutta vastaan silti...:D Normaaleja kotihommia, lapsen kanssa olemista ja "töitä"... Eli harrastelen jälleenmyyntihommia tässä sivussa, joten niitä voi tehä tässä samalla kätevästi ja saa vähän ylimääräsitä. ;)
 
"vieras"
Siivoan, pesen pyykkejä, teen ruokaa, ulkoilen lasten kanssa, toimin lasten erotuomarina ja pari kertaa viikossa käydään kerhoissa... niin ja pesen lisää pyykkiä ja siivoan lisää :S ja jos aikaa joskus jää ja lapset leikkivät hetken kiltisti tekemättä pahojaan tai riitelemättä niin kudon.
 

Yhteistyössä