Kotiäidit- vastatkaa rehellisesti seuraavaan...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Tuosta palkastahan olisi säästänyt ihan kivat summat kotona oloa varten. ;) Ja itse olen kyllä menossa töihin huomattavasti pienemmällä palkalla, kun lapsi on 2v3kk. En usko, että alle 1,5-vuotiasta laittaisin hoitoon, vaikka palkka olisi tuon 6000e/kk.

"malla"
Rahan takia en olisi koskaan töihin mennyt enkä myöskään jäänyt kotiin, vaikka tuki ois suurempi! Kyllä tätä "työtä" tehdään ihan omasta halusta ja suoraan sydämestä <3

Itse asiassa, jos ois noin hyvin tienannut, ehkä ois sen verta säästöjä, et vois hoitaa lasta kotona pidempäänkin ilman kelan tukia...

• Tykkää
Reactions: Kumipuu
[QUOTE="poks";25940685]Jos mulla olisi niin hyvä liksa, mulla olisi sen verran säästössäkin, että en todellakaan menisi töihin ennen kuin lapsi olisi kolmevuotias.[/QUOTE]

Just sama tuli mieleen :D
Nyt poju menee todennäköisesti vähän vajaa 2vuotiaana hoitoon, kun mä lähen syksyllä takasin kouluun..

"vieras"
Riippuu miehen palkasta. Mun palkka on 4600e ja mä menin esikoisesta takaisin töihin, kun hän oli 11kk. Kuopus oli 9kk kun palasin työelämään. Miehen palkka on 2000e. Jos mies saisi suht samansuuruista palkkaa kuin minä, olisin varmaan itse hoitovapaalla.

ölkö
jos ajatellaan et mä saisin nykyisestä (jonne siis aikanaan palaan hoitovapaalta) työpaikastani jossa viihdyin tuon summan ni en silti menis ennen kun poika on 3v., näitä aikoja ei saa ikinä taskas! :)

"vieras"
tolla palkalla olisin säästänyt hyvissä ajoin ennen lapsen "hankintaa" ja nauttisin kotona olosta kunnes lapsi 3-4v, sitten ehkä siirtyisin osa-aikaseksi jos mahdollista. Voi kyllä olla että oikeesti tossa tilanteessa mies jäisikin kotiin ja mä menisin töihin.. mut vaikea arvioida.

"Misty"
Rehellisesti: Tuo palkka olisi liian hyvä jotta olisin jättänyt sen nostamatta. Mutta päiväkotiin en pientä lasta olisi kuitenkaan laittanut, vaan olisin pyytänyt josko joku isovanhemmista olisi halunnut ruveta lapsen hoitajaksi (maksua vastaan), tai sitten olisin palkannut lapselle perheen ulkopuolisen hoitajan. Ei se äiti välttämättä ole lapselle se paras mahdollinen hoitaja, varsinkaan jos se ei olisi äidin todellinen kutsumus.

[QUOTE="vieras";25940653]Kuinka moni teistä veis muksun hoitoon jos tulotaso töissäsi olisi yli 6000 e/kk?[/QUOTE]

Enää en itseäni kotiäidiksi laske mutta tuolla tulotasolla varmasti palkkaisin alle 3 vuotiaalle hoitajan kotiin, ehkä lyhentäisin myös työaikaa tulojen kustannuksella (joos se mahdollista olisi).

Olen ollut kotiäitinä vuodesta 2003, jolloin sain esikoiseni. Nuoremmat sain 2005, kaksoset 2007 ja viimeiaen 2011. Ei todellakaan ole ollut aikaa miettiä töitä tai opiskeluja, mutta sen sijaan huomasin, että kotiäitiys on mun homma. En todellakaan veisi esimerkiksi 10kk vanhaa hoitoon, vaikka mitä maksettaisiin. 5v täyttävät kaksoset saattaisivat olla valmiita päiväkotiin, mutta ei, ei tuota vauvaa, ei 1v, ei 2v, 3v EHKÄ, mutta silloinkaan ei raha ratkaise, vaikkei me suurituloisia olla ja silloin loppuu kotihoidontuki.
Kyllä rakkaus lapseen menee kaiken muun ohitse.

Yhteistyössä