Kotiäidit, joilla väh. 2 lasta!!

  • Viestiketjun aloittaja murheet mullakin
  • Ensimmäinen viesti
Auts
Meillä on kaksi lasta ja kolmas tulossa. En ole mikää suuri siivoamisen ystävä ja siksi meillä käy yleensä n 3-4 kertaa kuussa siivooja. Opiskelijatyttö käy meillä 1-2h hääräilemässä kun olemme jossain riennoissa, esim. perhekerhossa tai kylässä. Arkista järjestelyä tykkään sitten tehdä jo itsekin kun kaikki on perussiistiä. Niin, olen siis kotona lasten kanssa... Tämä järjestely sopii nyt meidän perheen tämänhetkiseen tilanteeseen ja on vähentänyt siivouksesta käytävää negatiivissävyistä keskustelua parisuhteessamme!!
 
Miekäläinen
Tarviiko sitä nyt koko ajan oola jynssäämässä ja siivoamassa? Aattelepa niitä äitejä, jotka vielä työpäivien jälkeen tekee nuo samat siivoukset... ei voi edes valita, käyttääkö kotitöihin illat vai viikonloput, kun joka ajaksi riittää, jos vaan tekemään rupeaa. Tasoa VOI laskea, koti tai lapset ei mene pilalle, vaikkei imuroisi ja pesisi lattiaa joka päivä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Miekäläinen:
Tarviiko sitä nyt koko ajan oola jynssäämässä ja siivoamassa? Aattelepa niitä äitejä, jotka vielä työpäivien jälkeen tekee nuo samat siivoukset... ei voi edes valita, käyttääkö kotitöihin illat vai viikonloput, kun joka ajaksi riittää, jos vaan tekemään rupeaa. Tasoa VOI laskea, koti tai lapset ei mene pilalle, vaikkei imuroisi ja pesisi lattiaa joka päivä.
Sitäpä tässä kauhulla mietinkin, kun sekin päivä vielä koittaa, että palaan töihin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miekäläinen:
Tarviiko sitä nyt koko ajan oola jynssäämässä ja siivoamassa? Aattelepa niitä äitejä, jotka vielä työpäivien jälkeen tekee nuo samat siivoukset... ei voi edes valita, käyttääkö kotitöihin illat vai viikonloput, kun joka ajaksi riittää, jos vaan tekemään rupeaa. Tasoa VOI laskea, koti tai lapset ei mene pilalle, vaikkei imuroisi ja pesisi lattiaa joka päivä.
Sitäpä tässä kauhulla mietinkin, kun sekin päivä vielä koittaa, että palaan töihin...
No, silloin kukaan ei ole päivisin sotkemassa =)
 
minä olen osaksi kotiäiti ku teen vain yövuoroja. ja on neljä lasta alaasteella ja kolme kotona, helmikuussa syntyy kahdeksas lapsi. siivousta ja leipomista riittää ihan joka päiväksi mut kyl minä lasten kans jonku verran kuljenkin esim. kaupungissa ostoksilla. ja en kyl koskaan siivouksia miehelle jätä, eikä se kyl ehtiskään siivota ku on yrittäjä tekee pitkää päivää töissä.
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miekäläinen:
Tarviiko sitä nyt koko ajan oola jynssäämässä ja siivoamassa? Aattelepa niitä äitejä, jotka vielä työpäivien jälkeen tekee nuo samat siivoukset... ei voi edes valita, käyttääkö kotitöihin illat vai viikonloput, kun joka ajaksi riittää, jos vaan tekemään rupeaa. Tasoa VOI laskea, koti tai lapset ei mene pilalle, vaikkei imuroisi ja pesisi lattiaa joka päivä.
Sitäpä tässä kauhulla mietinkin, kun sekin päivä vielä koittaa, että palaan töihin...
Sotkua ei tule läheskään yhtä paljon kun lapset on koulussa- ja päiväkodissa.
Eikä siivoaminen tunnu yhtä ärsyttävältä kuin kotona ollessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Minä harrastan kotitöiden lisäksi mm. partiota, kirjeenvaihtoa, käsitöitä, olen seurakunnan kasvatustyöntoimikunnassa, ja nyt lähdin mukaan kunnallisvaaleihin.
Mutta sellasesta oon luopunut ajat sitten, että kämppä ois aina nurkasta nurkkaan tiptop. Ostin itelleni jääkaappimagneetin jossa lukee:
Siivoaminen, kun lapset ovat pieniä
on kuin loisi lunta lumisateessa.
:hug:
Sanos muuta:)
 
ire
mulla neljä lasta 12v 7v 4v 1v ja en tee viikkosiivouksia vaan valehtelematta imuroin joka pä'ivä jostain päin illalla ennen nukkumaanmenoani astiat koneeseen yleistä siivousta paikkojen laittoa koko ajan ja ihan siistiä sillei täällä on asia helpottui kun tavaroilla on paikat ja lapset oppii et illalla huoneet kuntoon hirveen siistiä nuoltua kotia tästä ei saa mut olen jo tyytynyt siihen et siistinuoltu koti sit ku ei lapsia:)päivät on kaupaskäyntiä ulkoilua ruuanlaittoa siivoilua pyykkiä leikkimistä kavereiden näkemistä perhekerhoilua hmm mä kyl kerkeen tehä paljon mut organisointia se vaatii ja muuntautumiskykyä ja monesti kyl tää kotiäitinä olo vaatii epäitsekkyyttä!mut oletko miettiny mitä sun elämä ois ku kaikki jutut on tehtävä(ruuat,kaupaskäynnit,leikkimiset,siivoukset,harrastuskuskaamiset)jos olisit itse töissä ja illal tekisit kaiken ja sit vielä lapset haluis sulta huomioo ku ei ole nähny koko päivänä.... kyl sitä mietties tarvii sanoa et kotiäitinä on helppoa ku saat itse määritellä aikataulusi/mitä teet:)vaikka henkisesti tää välil raskasta onkin silti nautin joka päivästä...voimia ja iloa sinne :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Mulla 2 lasta ja kyllä riittää.

Meillä on aina ihan perus siistiä, ei tarvitse päivisin täällä siivota. Annan päivällä eilisen ruoan esikoiselle ja ruoka tehdään sitten kun mies 13.30 tulee töistä.

Käydään päivisin ulkona/ystävien luona kahvilla ja esikoinen on maanantaisin kerhossa.

Joka toinen ilta oon sitten ite töissä.

Siis kyllä todellakin riittää, enhän mä muuten tässäkään nyt mähöttäs jos mulla ei ois "luppo aikaa" tuntuu että tylsistyy päivisin kotona, kun ei ole mitään tekemistä :/

Ja huom mä en ole mikään siisteys intoilija, kunhan on kamat oikeissa paikoissa niin hyvä. Eipä oo koskaan tarvinnut tälläsestä tressata.
Ei kai nyt ole mikään ihme, jos ehdit pitää huushollin kunnossa, kun mies tulee töistä jo noin aikaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Plää:
Te ette vaan osaa elää siististi!!!!!!
Organisoinnin tarvetta. nimim. mikä viikkosiivous?? ;)
Tai tekee sen viikkosiivouksen, koska ei jaksa jatkuvasti stressata itseään siivouksella. :D
Mutta jos siivoaa vaan kerran viikossa, niin muun aikaahan se kämppä on melkosen levällään..

Ei nämä aina mullakaan toimi mutta pääpiirteet on se, että heti kun sotkua tulee se siivotaan samantien pois. Eli tiskit korjataan heti ruoanlaiton/syönnin päätteeksi jne. En keksi mitä muuta sotkua voisi ollakaan, kuin välillä tavarat vähän levällään (pyykkikori odottamassa kaappiin menemistä, lasten lelut..) ja niitten järjestelyynhän ei mene montaa minuuttia.

Tosin joillakin kämpät on todellakin sotkuisia = likaisia, ja se minua ihmetyttää :x Itse huomaan esim. kylässä käydessä jo wc allas on pölyinen :whistle:
Mutta eihän pyykit ja tiskit kuulu viikkosiivoukseen. Ainakaan mulla. Vaan silloin imuroidaan ja luututaan lattiat, pyyhitään pölyt, tongitaan lelut sieltä sänkyjen altakin, pestään vessat jne. Ja järkätähän saa joka päivä jonkin verran, se on taas siisteyden ylläpitoa. Ei meillä silti sonnassa eletä. Tuu vaikka katsomaan :D

 

Yhteistyössä