KOTIÄIDIT heräättekö arkisin ennen lapsia?

"kotiäiti"
arkena herään. Ei muuten hermo kestä nahjustella ekaluokkalaista kouluun. Pakko saada juoda kuppi kahvia ensin.
Viikonloppuna en herää, lapset herättää meitin.
 
"vieras"
Heräämme koko porukka n. 8-8.30, suurin piirtein samaan aikaan. Yleensä jompikumpi lapsista herää ensin ja tulee viereen könyämään, sitten herää toinenkin. Mies on usein tässä vaiheessa herännyt ja syö aamupalaansa. Minä olen aamu-unisempi ja herään vasta kun on ihan pakko.
 
Juu, silloin kun mies lähtee töihin viideltä. :mad: Odottelen että saa käytetyä koirat ja lähtee. Samalla jännään herääkö 2-vuotias siihen ja alkaako lähes joka-aamuisen "en halluu...en tykkää...en, en, en..." ärjymisen.
Ne aamut milloin saan nukkua kunnolla kahdeksaan, on harvassa. Viimeistään seitsemältä on yleensä tuo 2-vuotias kyselemässä jotakin. ( vauva antais kyllä nukkua, ja nukkuisin mielelläni kahdeksaan kun joudun kuitenkin valvomaan tytön sokerimittausten takia aika myöhään)
 
040608
En herää.
Nykyään herään laittamaan eskarilaisen taksiin + aamutoimet, mut usein menen sitten vielä jatkamaan unia ja herään samaan aikaan kahden pienemmän kanssa. Tai jos on hyvin nukuttu yö takana niin saatan jäädä pystyyn silloin puoli kahdeksan aikaan kun eskarilainen lähtee. Tai jos on kerhoaamu niin silloin en mene takaisin nukkumaan. Tai jos 2,5v on jo herännyt ennen eskarilaisen lähtöä. Meillä vaihtelee aika plajon se mihin aikaan kaks pienintä herää, 7-9 välillä, useimmiten kuitenkin siinä kasi-puoli ysi.
 
gfgf
En herää! :D

2-vuotias herää muutenkin aina isän herätyskelloon seitsämältä, ja yleensä mies onneksi myös ottaa pojan siitä mukaansa puuronkeittohommiin. Minä makoilen niin pitkään kuin annetaan, yleensä max 7.30.
 
Herään :)
Aina ennen lapsia herään ja viikonloppuisin vielä aiemmin kuin kukaan meillä.
Joku ihme tapa mulle kehkeytynyt. Yksin hiljaa rauhassa aloittelen kotihommia ja
sitten herättelen koululaisia aamupalalle.. Mä olen niin herkkäuninen, etten osaa nukkua, jos joku kolistelee tai kulkee huoneissa. Joskus lapset kyllä herää tosi aikaisin, mut sit ne leikkii tai lukee sängyissään hiljaa. Kuopus, 1v4kk, jos joskus herää ennen mua, niin tulee kainaloon kiehnään ja taputteleen kasvoihin :)
 
"vieras"
Nykyään joskus, kun lapsi herää yhdeksän aikoihin. Pitkään heräsi viideltä tai viimeistään kuudelta, joten en todellakaan vääntäytynyt ylös aamuneljältä edes juodakseni kahvia ja lukeakseni lehden rauhassa. Sitä paitsi, lehtikään ei ollut tullut tuolloin vielä.
 

Yhteistyössä