Kotiäidistä

• Viestiketjun aloittaja muumituumi
  • Ensimmäinen viesti
muumituumi
Onkos se niin kuin mies sanoi että kotiäidin pitää tehdä kaikki kotityöt, siivoomiset, ruoka, vaatteiden huoltaminen, lumityöt, jne. huolehtia lapsien sairastapaukset ja muutenkin lapset, niiden harrastukset yms. eli riittää että mies tuo leivän pöytään käymällä töissä. Miehen ei siis tarvitse osallistua mihinkään muuhun. Kotiäiti ei tarvitse omaa aikaa, ei lepoa eikä juuri muutakaan.
kommentteja.

käytä aivojas
Tarviiko kotiäidin olla myös tyhmä?

Joo tokihan se on niin et vanhemmat voivat ostaa itsensä vapaiksi vastuusta, käymällä töissä.
Sehän suorastan poissulkee kaiken muun elämän.Muistaa sit se työssä käyvä, et ei baarireissuja, eikä liioin myöskään kaupas käymistä ym ym ym.On vaan se työ?

Kyllä se vähän niin on et jos mä olen päivän kotona, kuuluu mun hommiin silloin kodin ylläpitäminen siedettävässä kunnossa, eli siivoaminen, kokkaaminen jne jne.

Mut lapsen harrastukset, sairastelut tai mun oma aikani ei ole millään tapaa liitännäinen tuon asian kanssa..

"mie"
Mä teen viikolla periaatteesa kaikki hommat paitsi lasten harrastuksiin mies osallistuu ja myös kuskaa. Leikkii ja touhuaa paljon lasten kanssa. Pääsen ihan milloin haluan omiin harrastuksiin tai esim. lenkille.
Viikonloppuisin jaetaan viikonlopun kotityöt kokkaukset ja tiskit. Viikonlopuksi en jätä mitään hommia mitä voi tehdä viikolla. viikonloppuisin tehdään yhdessä ne hommat mitä ei voi /uskalla/ jaksa yksin tehdä ; omakotitalo en esim. kiipeä katolle pudistamaan rännejä yksin.
Ei se ole reilua että mies ei tee mitään :( siis ei edes ole lasten kanssa.

muumituumi
mietinkin kun pidän kodin siistinä, pesen pyykit, huolehdin pääsääntöisesti kaikesta yksin. Kun olen ollut väsynyt tai kipeäja haluaisin levätä tai joskus haluaisin nähdä ystäviä tms. niin eipä käy.

vieras vieraampi vierain
no meillä se menee suurinpiirtein noin... miksi ei menis, koska kerran olen kotona. en minä ainakaan henkilökohtaisesti osaa vain olla päivästä toiseen, jotenki tyhmänä sitten just teen kotityöt, hoidan muksut, huolehdin sairaista ym. ja KYLLÄ teen jopa lumityöt, koska tykkään kolata kun siinä saa huomaamattaan hyvää liikuntaa. tulee samalla leikkiä lasten kanssa kun istuvat kyydissä ja tykkäävät kun kippaa lumen kanssa kinokseen=) =)

totta kai mies tekee pihalla välillä iltaisin haravointia, ja jos lunta tulee kovasti niin iltalumityöt on sitten vuorostaan hänen. mies huolehtii taas puolestaan että meillä on turvallisesti huolletut autot alla, rassaimella ja tarkistelemalla öljyä ym nesteitä ja juttuja.

jos ja kun joskus olen töissä tilanne muuttuu sitten erilaiseksi. töitä jaetaan tasaisemmin, nyt on hyvä näin.

--
Minä sanoin miehelle, että lepokotia en ole tänne tullut pitämään, joten toimeen siitä ;)
Siis mies auttoi vapaapäivinä kaikissa kotihommissa ja hoiti silloin välillä lapsia, että minä pääsin yksin jossain käymään, tai sitten mentiin koko perheen voimin (sekin on vaihteeksi mukavaa)
Mutta työpäivinä mies tekee niin pitkää päivää, että ainoa kotijuttu minkä hän teki (jos siis ehti kotiin), niin luki isommille muksuille iltasadun.

Joten puhuppas sille miehelles.... tai ilmoitat vain, että seuraavan vapaan aikaan, mulla on muuten menoja, olen yön reissussa ;) Saa mies kokeilla millaista se kotiarki on ;)

muumituumi
Meillä ei rassaile autojakaan ei siis erityisemmin tee mitään miesten töitäkään täällä itse haravoin pihan, teen lumityöt, korjaan kodin. Mieheni käy vain töissä. Koti on hänelle nukkumista varten, paikka jossa vaihdetaan vaatteet ja surffaillaan netissä ja katsotaan telkkua.

Kyllä se tuntuu noin menevän...

Koska kotiäitihän ei ole ammatti eikä tee työtä - hänellä ei ole oikeutta olla väsynyt vaikka lapset olisi valvottanut koko yön (mies kuitenkin herää ja raahautuu kuudeksi töihin, se on aivan sama vaikka kotiäitikin heräisi myös tuolloin). Koska mies tulee töistä illalla kun on jo hämärää niin ei ehdi tekemään pihatöitä - kotiäidillä on vain aikaa haravoida/tehdä lumitöitä ja kitkeä rikkaruohoja. Mies tuo rahan perheeseen joten ruuan valmistus ja siivous nyt on itsestään selvyys.
Miehellä on raskas työ ja tarvitsee sen rentoutumisen koneen ääressä tai tv:tä katsellessa töiden jälkeen, kotiäitihän vain vääntää kättä kaksplussalla päivät

Mitä siitä jos on vähän kuumeessa lasten kanssa, kotiäitihän voi vaan levätä.

Ja niin se oma aika... ...mä ainakin saan sitä nukkuessani sen 3h miehen viihdyttämisen ja kuopuksen ekan heräämisen välillä ja sen on riitettävä.

Juu - ihan ite oon mieheni valinnu

• Tykkää
Reactions: Maira ja emppu75
mietinkin kun pidän kodin siistinä, pesen pyykit, huolehdin pääsääntöisesti kaikesta yksin. Kun olen ollut väsynyt tai kipeäja haluaisin levätä tai joskus haluaisin nähdä ystäviä tms. niin eipä käy.
Tuohan on jo orjuuttamista? Miksi katselet tuollaista miestä? Jos se ei lastenkaan kanssa ikinä halua mitään tehdä niin eikö olisi parempi päästää mies elämään yksin sitä sinkkuelämäänsä mitä aivan selvästi haluaa elää. Vai meinaako hän että tarjoamalla kodin sinulle sinä olet hänen täysipäiväinen siivojansa, lastenhoitajansa ja prostituoitunsa? Halvalla lähtee.

Meillä ei rassaile autojakaan ei siis erityisemmin tee mitään miesten töitäkään täällä itse haravoin pihan, teen lumityöt, korjaan kodin. Mieheni käy vain töissä. Koti on hänelle nukkumista varten, paikka jossa vaihdetaan vaatteet ja surffaillaan netissä ja katsotaan telkkua.
No kannattaisko asialle tehdä jotain...? Meinaa se meilläkin mennä makoiluks välillä mut kun taas muistuttaa asioista niin alkaa tulee isäntäänkin vipinää..

muumituumi
Todellakin olen puhunut, mutta hänen kantansa on tämä että kotiäidille kuuluu kaikki työt kotona. Mietin tässä tulevaisuutta kun en oikeasti jaksa tätä ettei apua tule ollenkaan vaikka kuinka pyytäisi ja juttelisi nätisti. olen sanonut missä asioissa tarvitsisin apua, mutta ei kun ei.

"vieras"
mies huolehtii taas puolestaan että meillä on turvallisesti huolletut autot alla, rassaimella ja tarkistelemalla öljyä ym nesteitä ja juttuja.
Siis se vedättää sua kuusnolla. Nesteitä ja juttuja tarvitsee tarkistella teillä vissiin ihan päivittäin tuntitolkulla. Meillä auto on mun vastuullani ja hoidan tuulilasin pesunesteen lisäämisen tarpeen tullen ja öljynvaihdon suunnilleen kerran vuodessa noin tuhat kertaa mieluummin kuin vaikkapa tamppaisin matot viikoittain (jos meillä jotain näin pöljää järjestelyä olisi).

Harvaan nykyautoon pystyy edes mitään järkevää todellista huoltotoimenpidettä kotioloissa tekemään. Harrasterassit erikseen.

muumituumi
Aloin pitkän aikaa sitten puhumaan tästä asiasta ja annoin aikaa näytää että asiat voisi muuttua, mutta ei, nyt eilen puhuin erosta ja vastaus oli etten pärjää lasteni kanssa ja en tajua mitä ero tekee lapsien tulevaisuudelle jne. ja sama perustelu tuli taas... kotiäiti!

"vieras"
Aloin pitkän aikaa sitten puhumaan tästä asiasta ja annoin aikaa näytää että asiat voisi muuttua, mutta ei, nyt eilen puhuin erosta ja vastaus oli etten pärjää lasteni kanssa ja en tajua mitä ero tekee lapsien tulevaisuudelle jne. ja sama perustelu tuli taas... kotiäiti!
Sähän pääsisit helpommalla, kun erossa jäis se yksi passattava pois.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"joope"
Olen pahoillani puolestasi. Miehesi sovinisti, joka haluaa vaan tehdä omia juttujaan vapaa-ajallaan. Mun mielestäsi aivan ehdottomasti koti ei ole miehelle mikään hotelli, vaikka kuinka hän kävisi töissä ja sinä olisit kotona. Siitä asti kun mies astuu ovesta sisään, me jaetaan hommat puoliksi. Vaikka mies hoitaa sen autonkin huollot ja muut.

Mitäs sitten kun menet töihin? Ottaako hän sitten oman vetovastuunsa kodin arjesta vai onko hommat yhä sun?

vieras vieraampi vierain
mussa on varmaan joko vipu väärässä asennossa kun kuitenkin nautin kotiäitiydestä... näitä vastauksia kun lukee niin oikeesti tässä on ihan orja! siis aikuisten oikeesti.

mutta silti ei jaksa valittaa, kun itse on valintansa tehnyt. mies on suurimman osan ajastaan ihan raivostuttava (illallakin teki mieli purra siltä kaulapoikki kun ehdotin seksiä niin herra luki ennemmin hymyä kun sitä väsytti niiiiin... kele)

jaksoi keljuilla kotona olemisesta ja kun sä vaan oot tyyliin... sitten mä vaan olin päivän ja en tehny oikeasti mitäään kotitöitä(en ruokaakaan, vaan käytin muksut ulkonasyömässä), eipä ole keljuillut enää...

välillä saa laskea miljoonaan, mutta silti en kyllä vaihtais tätäkään elämäntilannetta pois.

muumituumi
Sitä mieltä olen itsekin, mutta tuo ei halua eroa eikä aio tehdä sitä mitenkään helpoksi. Jotenkin vaan nuo kommentit kotiäidistä osuu syvälle, kun olen parhaani tehnyt ja toisen mielestä pilaan elämän nyt haluamalla eroa.

vieras vieraampi vierain
[QUOTE="vieras";24846767]Siis se vedättää sua kuusnolla. Nesteitä ja juttuja tarvitsee tarkistella teillä vissiin ihan päivittäin tuntitolkulla. Meillä auto on mun vastuullani ja hoidan tuulilasin pesunesteen lisäämisen tarpeen tullen ja öljynvaihdon suunnilleen kerran vuodessa noin tuhat kertaa mieluummin kuin vaikkapa tamppaisin matot viikoittain (jos meillä jotain näin pöljää järjestelyä olisi).

Harvaan nykyautoon pystyy edes mitään järkevää todellista huoltotoimenpidettä kotioloissa tekemään. Harrasterassit erikseen.[/QUOTE]

meilläpä kun ei olekaan näitä nykyajan autoja vaan duunatut oikeat kunnon maasturit, joissa yleensä joka ajon jälkeen vuotaa nestettä sieltä sun täältä.

Sitä mieltä olen itsekin, mutta tuo ei halua eroa eikä aio tehdä sitä mitenkään helpoksi. Jotenkin vaan nuo kommentit kotiäidistä osuu syvälle, kun olen parhaani tehnyt ja toisen mielestä pilaan elämän nyt haluamalla eroa.
Millä tapaa hän voi tehdä eron vaikeaksi? Eiköhän lapset tule aika automaattisesti kotiäidille eikä miehelle, joka niitä tuskin näkee. Taloudellisesti yksinhuoltajaa kyllä tuetaan, eikä miehesi vaikuta kyllä hirveän anteliaalta kun ei arvosta panostasi pätkääkään. Hän on ihmisenä vaikea jo nyt, eron jälkeen häntä tarvisi nähdä vähemmän.

muumituumi
Kyllä mäkin nautin kotiäitiydestä ja olen mieheni valinnut, mutta arki on ajoittain raskasta kun lapset sairastaa ja valvottaa, itse on väsynyt ja kuitenkin tulee tehtyä koko ajan töitä tämän perheen eteen. Mies ei auta vaikka pyytää. Sitä en ymmärrä. Eikä mieheni tosiaan sanonut ettei aio auttaa mua missään sillon kun tavattiin vaan oli niin hyväsydämminen ja herrasmies yms. Totuus tuli ilmi lasten syntymän jälkeen.

Yhteistyössä