Yhdessä ne lapset on hankittu ja yhdessä ne hoidetaan,, muussa tapauksessa:
- Tuntiveloitus kotitaloustöistä on nn. 8-10/h ei sisällä ylläpitokorvausta eli ruokaa ja vuokraa. Tuolla rahalla siis asiasta voi ehkä neuvotella
- Jos et saa omaa aikaa ja apua, niin yksinhuoltajana sitä todennäköisemmin saat, mikäli mies mielii lapsiaan nähdä. Hyvin yksinkertaista ja helppoa, mutta ei miehelle.
- Mikäli eroatte mies itse: tiskaa, siivoaa, pyykkää ja kokkaa. Jos haluaa syödä, puhtaita vaatteita, elää muuaalla kuin sikolätissä
- Tämän lisäksi mies yksin makssaa: Vuokran, ruuan, harrastukset, sähkön, netin jne. ja vielä elatusmaksut.
- Kun lapset ovat hänen luonaan, niin hän yksin huiltaa ja hoivaa, et ole auttamassa.
Jos olisin sinä, kertoisin nuo kaikki ja sen lisäksi laittaisin hänet kokeilemaan, mitä se tarkoittaa, eli ilmoittaisin kylmästi, että lähden nyt ja jätän sinut vahtimaan katrasta niin saat kokeilla millaista se on yksin sitten, jos ja kun valitset, ettet aio ottaa osaa perheen elämään.
Etkä anna periksi, vaan kerrot, että todellakin pärjäät ja vielä vähemmällä pääset, kune i tarvitse huoltaa miestä. Ruokakulut puolittuu, kotitöidenmäärä vähenee ja saat omaa aikaa aina, kun mies on lasten kanssa. Ja annat hänen ihan itse päättää haluaako erota vai alkaako ottamaan osaa kodinhoitoon.
Tuttuja nuo asiat. Itse kysyin mhyös omalta mieheltäni, että mitäs sitten kun menen töihin? Laitetaanko lapsi lastenkotiin? Vai kuka sitä hoitaa jos ei kuulu hommiin, kun käy töissä?
Itse olen niin itsekäs, etten suostu luopumaan itsestäni ja vaadin kanssa omaa aikaa, sekä että toinen vanhempi viettää myös aikaa jälkikasvunsa kanssa. Muussa tapauksessa olen täysin valmis ottamaan sen vetovastuun sitten yksin, mutta sitten sen otan myös yksin ja siinä vaiheessa mies saa sitten omassa luukussaan miettiä, onko nyt onnellinen vai pitäisköhän asialle tehdä jotain.
Viimeksi käytiin miehen kanssa keskustelua asiasta, kun meinasi, että jos olisi aloittanut harrastuksen, joka vie n. 3h/7pv viikko ja kysyi mielipiedettäni asiaan. Eli toisin sanoen viikolla mies olisi ollut lapsen kanssa tasan 0h ja viikonloppuisin ehkä n. 3h ja minä entistä enemmän sidottuna kotiin- Ei siinä mitään, voin yksin arkea pyöritelläkkin, mutta siinä vaiheessa en kato nurkissani miestä, joka yrittää sitten kertoa mitä saan ja en saa tehdä, hänen mielestään.