Kotiäidin oikeus sairaslomaan

Onko sellaista?

Siis jos todella sairastuu niin että lasten hoitaminen on mahdotonta tai todella vaikeaa tai jos äiti joutuu sairaalaan.

On se vaan niin väärin että kun mies sairastuu niin saa palkallisen sairasloman ja pääsee kotiin potemaan mutta kotiäiti ei saa mitään vaikka maksaa aikamoiset verot kotihoidontuesta.

Taitaa olla aika kuntakohtaistakin miten kunta tulee apuun esim juuri lastenhoidon saralta jos lapsia ei voi kotona hoitaa äidin sairauden takia.

Me kysyttiin sitä kunnalta, kun olin sairas. Meille naurettiin suorastaan vastaukseksi. No, konttasin sitte kotona lasten kanssa ja välillä vain makasin lattialla ja koitin pysyä hereillä. Seiniä pitkin haahuilin keittiöön laittamaan lapsille valmisruokaa lautasille. Mies oli töissä ja äitikultani sanoi, että MINÄ en teille tule tautia saamaan, hoida kakarasi, niin MINÄkin aikanani tein. =)

sairastaa saa mutta päivärahaa ei saa,tai tapaus kohtaisesti katsoovat.
kun olin syöpähoidoissa niin onneks miehellä oli lomia pitämättä,oli sit niitä pitämässä lasten kanssa.kodinhoitajan oisin saanu 40e/päivä..

kyllä meillä mies on saanut saikkua jos oon ollu niin kipeä etten sängystä pääse. mie en nyt ymmärrä miksi omasta perheestä pitäisi saada sairaslomaa, siis jos valinta on olla kotona niin hoitajat pitäisi sitten järjestää itse sairauden takia. eihän kotihoidontuki mikään palkka ole vaan nimenomaan tuki kotona olosta :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 21:55 Serendipity kirjoitti:
kyllä meillä mies on saanut saikkua jos oon ollu niin kipeä etten sängystä pääse. mie en nyt ymmärrä miksi omasta perheestä pitäisi saada sairaslomaa, siis jos valinta on olla kotona niin hoitajat pitäisi sitten järjestää itse sairauden takia. eihän kotihoidontuki mikään palkka ole vaan nimenomaan tuki kotona olosta :\|

Kyllähän kotihoidontuesta kertyy myös eläkettä eli on kai osittain palkkaan verrattavissa, vaikkakin huomattavasti pienempi summa kuin palkka.

Ei ollutkaan kyse siitä että omasta perheestä otetaan saikkua vaan siitä jos tulee joku vakava sairaus joka vaatii sairasloman.

Yhteistyössä