Koti ja kodin tavarat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaaosmasennus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaaosmasennus

Vieras
Onko väärin heittää ns. yhteistä tavaraa pois ilman lupaa/salaa, kun mies ei haluaisi luopua mistään?

Mä inhoan meidän kotia. Meillä on säilytystilaa ihan olemattoman vähän ja tavaraa ihan älyttömästi. Suurin osa siitä miehen, tai sit "yhteistä" tavaraa jota mies on hankkinut tai ollaan saatu lahjaksi. Siivoominen täällä on ihan turhaa, koska ei ole paikkoja jonne voisi laittaa tavarat ja jos kerään ne johonkin yhteen kasaan, ne on kohta taas pitkin kämppää. Itse olen heittänyt melkein kaikki henkilökohtaiset tavarani pois, koska niille nyt vaan ei ollut tilaa.

Minä pistän surutta eteenpäin menemään tavaraa mitä ei ole pariin vuoteen käytetty/tarvittu olipa se sitten omaa rai puolison tai lahjaksi saatua. En minä lupia sen kummemmin kysele/ilmoittele mitä teen. Tietysti jotkin asiat ja esineet ei lähde kiertoon, joilla on tärkeämpää arvoa mutta muuten en rajoita itseäni. Mies ei yleensä huomaa mitään ja jos huomaakin niin ei paljoa jaksa keuhkota kun maito on jo kaatunut :D

Kyllä mä jotain heitän, sellasta mistä tiedän ettei mies välitä. Jos epäilen että välittäs, siivoon kaiken roinan johonkin laatikkoon ja käsken miehen käydä sen läpi tai heittää kaiken pois. Yleensä se sitten heittää kaiken pois.

Varaa kirppispöytä ja anna rahat sit miehelle... tajuaa että toisen romu on toisen aarre.
Mä en hirveesti kysele mieheltä, mitä saa laittaa menemään. Toki hänen omat tavarat saa olla rauhassa.. mut yhteiset "romut" saa kyytiä vähän väliä. JOko kirpparille tai roskiin.

Et voi ei heittää toisen omaa pois, mutta tee selväksi, että asunto on yhteinen. Jos asut patologisen romuhamsterin kanssa, niin pakota menemään terapiaan tai ota ero. Tavaroiden poisheittäminen vaan lisää taipumusta ja olette pian taas samassa tilanteessa. Onko miehelläsi ollut lapsuudenkodissa henkisiä ongelmia?

Yhteistyössä