Koti-doppler

  • Viestiketjun aloittaja Pumputipum
  • Ensimmäinen viesti
Pumputipum
Tiedän, että täällä on joitain keskusteluja aiheesta ollut, mutta mielestäni ei hirveä avartavia ainakaan minulle...

Niin, että minkälaisia dopplereita teillä on? Minkä hintaisia? Minkä merkkisiä? Mistä olette hankkineet?

Minua kiinnostaa erityisesti myös se, että alkaen millä viikolla juuri teidän dopplereillanne on voinut kuulla sydänäänet?

Voi siis nekin tietty vastata, jotka ei dopplereita omista, mutta vain sattuvat tietämään dopplereista kaikennäköistä tällaista. :)
 
ap.
Enköhän mä tota tiedä, mutta todellakin kiinnostaa lukea täältä henk.koht. kokemuksia, kun ei noi valmistajien sivut aina kerro kaikkea ja saa samalla verrattua tässä kokemuksia. Toivottavasti tästä olisi apua sitten joskus jollekin muullekin... Jotenka, te joilla on asiasta tietoa, niin olisi tosi kiitollinen. Näsäviisaat vastaukset ei paljon auta. ;) Kiitos avuliaille! :)
 
Tässäpä kokemuksia
Mulla on angel sounds doppler, tilasin nettitilaus . fi ja tuli kolmessa päivässä. Hinta taisi olla 39+postikulut, halvimmasta päästä suomessa. Huuto.netissä noita näkyi olevan myös. En tiedä millä viikoilla äänet saisi kuuluviin, hankin vasta suht myöhään tuon, neljännellä kuulla. Tosi helppokäyttöinen laite, vaikka hitusen halvan oloinen. Äänessä on paljon kohinaa, ainakin välillä, mutta ihana sillä on kuunnella mahaa =) Mielestäni tuo oli pikkuraha mielenrauhasta, kannattaa tilata, jos olet yhtään hermoilevaa tyyppiä.
 
dafdf
Alkuperäinen kirjoittaja Tässäpä kokemuksia:
) Mielestäni tuo oli pikkuraha mielenrauhasta, kannattaa tilata, jos olet yhtään hermoilevaa tyyppiä.
Minulla menisi ainakin mielenrauha siitä, että saatan aiheuttaa vauvalleni pysyviä vaurioita kotidopplerilla. Niiden todellisia vaikutuksia ei tunneta vielä. Turha ottaa mitään riskejä.
 
angel sounds
^ Olen käyttänyt kotonani doppleria kolmen raskauteni aikana. Ihan eka doppler oli tosi huono mutta nyt on kehittynyt nuo mallit todella tarkoiksi! Sain mielen rauhan JOKA kerta kun käytin sitä. Sydänäänet kuulu jo viikolla 13 jokaisen lapseni kohdalla. Ja teveitä ovat. Tuskinpa neuvolassakaan niitä suositeltaisi jos ne olisivat vaarallisia. Ja onhan niitä melko kauan jo tutkittukin.
 
ap.
Ok. Eli Angel Soundista olen selvittänyt, että äänet voi kuulla jo viikoilla 12-14... Mä vaan haluaisin laitteen, jolla onnistuisi ennen kyseisiä viikkoja. Siis vaikka jo viikolta 10. Onko mitään tällaista laitetta olemassa? Viikkoja on vielä aika vähän, ja olen hiukka malttamaton odottamaan ultraa. Minulla on siis kyllä jo lapsi ettei tää ihan uutta ole, mutta tämäkään ei toivottavasti jää viimeiseksi, joten haluaisin hyvän laitteen. En nyt tietty mihinkään sairaalalaitteiston tasoon pysty varmaan tuhlaamaan, mutta jokin jossa hyvä hinta-laatu suhde.
 
angel sounds
Ei taida olla semmoista laitetta joka olisi niin tarkka, että kymppiviikolla ne äänet jo kuuluisivat. Sikiön sydänäänet ei ole nuilla alku viikoilla niin vahvat. Mutta selvästi 12viikon jälkeen ne alkaa kuulumaan, yksilöllisesti. Ei kannata aiemmin edes kokeilla, tulee vaan turhaan hätiköityä kun ei niitä varmaan kuule vielä silloin viikolla 10.
 
ap.
Oon vaan sattunut lukemaan täältä, että joillain on neuvolassa koitettu kuunnella jo ääniä noilla viikoilla (10) ja onnistuttu, joten ajattelin, että onkos jossain sellaista laitetta. Tiedän kyllä, että moni asia vaikuttaa että kuuluuko ne äänet. Meidän neuvolassa ei ainakaan ole koitettu kuunnella vielä noilla viikoilla, vaan vasta tuossa viikon 14 kieppeillä. En kyllä kokeilisikaan millään laitteella, jolla mainostetaan, että kuuluu varmaan jo viikolla 12, sillä pettyyhän sitä, jos ne ei kuulu. :/
 
bambu86
mä kävin neuvolassa viime viikolla (viikkoja 10+3) oli silloin ja kuului äänet! oli kyl HIEMAN hakusessa mut sieltä ne sitten sykkivät:) ei kyllä tullut mieleenkään kysyä mimmonen laite oli mutta ei se kamalan uudelta näyttänyt.
 
Ihana laite
Itse käytin ensimmäisessä raskaudessa Angelsound JPD-100S, aivan fantastinen laite. Syke kuului jo rv10. Myin vanhan pois ystävälleni, joka käytti sitä kahdessa raskaudessaan, on siis toimiva ja pitkäkestoinen laite:) Toisessa raskaudessani ensiksi tilasin Angelsounds laitteen halvasta nettitilaus.fi-sivustolta, joka oli virhe. Toimitus osoittautui pitkäksi,jolloin viikot vain vieri ja kun sain laitteen oli se postissa vioittunut pakettia myöden. Takuuseen ottivat, mutta uutta ei ole kuulunut vanhan tilalle. Taas viikot vierivät. Ostin muualta uuden laitteen ja tuli postissa kunnolla pakattuna heti samalla viikolla kotiovelle saakka. Kannattaa siis muutama euro enemmän maksaa että saa toimivan laitteen -halvin ei ole aina paras. Tämä siis vain oma mielipiteeni.

Itse ainakin liputan Angelsoundin puolesta! Todella tarkka ja suositeltava laite!
 
sydänääniä
Alkuperäinen kirjoittaja angel sounds:
Ei taida olla semmoista laitetta joka olisi niin tarkka, että kymppiviikolla ne äänet jo kuuluisivat. Sikiön sydänäänet ei ole nuilla alku viikoilla niin vahvat. Mutta selvästi 12viikon jälkeen ne alkaa kuulumaan, yksilöllisesti. Ei kannata aiemmin edes kokeilla, tulee vaan turhaan hätiköityä kun ei niitä varmaan kuule vielä silloin viikolla 10.
Ihtelläni ja siskollani sydänäänet juuri tuol dopplerilla on kuulunut 10 vk paikkeilla, siskollani 9+4 ja ihtelläni oli 10+4 ja sen jälkeen kyl aina löytynyt äänet ku etsinyt. Tosin nyt kun rv on 16 on vaikeampi saaha "matkalaista" kiinni, koska aina pyrähtää eripaikaan. =) Olet tykännyt kuiten laitteesta ja samoin mies ja lapset.
 
mää vaan =)
Mulla kuului neuvolassa sydänäänet rv 9+1 ja mulla on kaikenlisäks vielä taaksepäin kallistunut kohtu! Että kyllä vähän ihmettelen, jos jossain neuvolassa yritetään niitä edes kuunnella vasta jossain rv 14...taitaa olla neuvolatäti vähän laiska ;) Ja siis tuo meidän neuvolan laite ainakin vaikutti aivan antiikkiselta, että mitään huippumodernia teknologiaa se ei todellakaan ole. Mutta en sitten varmaksi uskalla sanoa, että olisko kuulunut kotidoplerilla jo noin aikaisin, kun sellaista en ole koskaan koittanut. Luulenpa vaan, että vois kuuluakin, jos ne äänet osaa sieltä etsiä. Mullakin ne siellä neuvolassa löytyi ihan ihan alhaalta vasemmalta, melkein niinkuin lonkkaluun takaa ja aika syvältä...mutta löytyi kuitenkin! Eli jos alavatsalta keskeltä vähän silittelee sillä laitteella, niin aika epätodennäköistä se löytyminen vähillä viikoilla varmaankin on.
 
Kiira31
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana laite:
Toisessa raskaudessani ensiksi tilasin Angelsounds laitteen halvasta nettitilaus.fi-sivustolta, joka oli virhe. Toimitus osoittautui pitkäksi,jolloin viikot vain vieri ja kun sain laitteen oli se postissa vioittunut pakettia myöden. Takuuseen ottivat, mutta uutta ei ole kuulunut vanhan tilalle. Taas viikot vierivät.
Itsellänikin huonoja kokemuksia nettitilaus.fi sivustolta.

 
Mathilda86
Ostin Angelsounds JPD-100S dopplerin www.raskauskeiju.com sivustolta. Tuote tuli hyvin pakattuna ja oli postiluukussani jo 2päivää tilauksen jälkeen. Suosittelen. Hintakin halpa ja takuut kunnossa. Loistava saitti muutenkin!
 
odottaja...
Mulla neuvolassa yritettiin kuunnella sydänääniä viikoilla 9 ja 10, ja pitkään etsittiinkin, mutta mitään ei löytynyt. Seuraavan kerran kokeiltiin viikolla 13 ja silloin kuului hyvin. Mulla istukka on kohdun etuseinässä, joten ilmeisesti se on voinut estää hyvää kuuluvuutta.
 
Mimmu*
Minulla ei lääkäri saanut sydänääniä kuulumaan keskiraskauden lääkärikäynnillä viikolla 27+ :) Istukan virtausäänistä sai sykkeen ja kyllähän tuo kaveri jo sen verran pyörii, että eiköhän siellä kaikki ole ok. Istukka on etuseinässä ja neuvolalääkärit tuntuvatkin usein olevan kokemattomampia dopplerin käytössä kuin kätilöt/hoitajat, jotka tekevät sitä päivittäin.

Ei sillä, olen kyllä itsekin harkinnut koti-dopplerin hankkimista, mutta nyt kun tämä raskaus on jo näin pitkällä ja uusia ei varmaankaan tule (nyt toinen tulossa), niin ei varmaan enää tule hankittuakaan. Epäilen myös, että itse olisin ollut ihan paniikissa, jos en olisi saanutkaan sydänääniä kuulumaan.
 
niin..
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu*:
Minulla ei lääkäri saanut sydänääniä kuulumaan keskiraskauden lääkärikäynnillä viikolla 27+ :) Istukan virtausäänistä sai sykkeen ja kyllähän tuo kaveri jo sen verran pyörii, että eiköhän siellä kaikki ole ok. Istukka on etuseinässä ja neuvolalääkärit tuntuvatkin usein olevan kokemattomampia dopplerin käytössä kuin kätilöt/hoitajat, jotka tekevät sitä päivittäin.

Ei sillä, olen kyllä itsekin harkinnut koti-dopplerin hankkimista, mutta nyt kun tämä raskaus on jo näin pitkällä ja uusia ei varmaankaan tule (nyt toinen tulossa), niin ei varmaan enää tule hankittuakaan. Epäilen myös, että itse olisin ollut ihan paniikissa, jos en olisi saanutkaan sydänääniä kuulumaan.
Sama tapahtui mulla, eli lääkäri ei saanut sydänääniä kuuluviin 28 vkon tarkastuksessa. Vaavi juuri sillä hetkellä kuitenkin potki, joten itse tunsin liikkeet. Kahden viikon päästä kokenut terveydenhoitaja sai veijarin sydänäänet hienosti kuuluviin.
 
ei aina kannata luottaa
olen kuullut tapauksesta, jossa äiti oli luottanut koti-dopplerilla kuulemiin sydänääniin. Oli kuullut äänet, mutta ne olikin omat ja vauva ei ollut elossa. Potkuja ei ollu tuntunu, mutta luotti noihin sydänääniin, jotka ei sitten ollutkaan vauvan..
 
Tyytyvainen kayttaja
Mulla myos tuo Angelsounds. Asun Englannissa, joten ei edes maksanut kuin ~20e ja tyytyvainen olen ollut. Sain laitteen viikolla 13 ja heti sain aanet kuuluviin (eli en tieda, olisihan ne saattaneet aiemminkin kuulua). Oli kylla tosi ihan mielenrauhansailyttaja siihen asti kun alkoi tuntemaan liikeet ihan kunnolla ja jatkuvasti. Nyt olen uudelleen kayttanyt tuota pari kertaa, kun nain loppuraskaudessa alkaa liikkeet tilanpuutteen ja ties minka takia vahenemaan. Paljon nopeampi ja vahemman stressaava tapa tsekata etta kaikki on kunnossa kuin liikelaskenta, mun mielesta.
 
Suomen Nettitilaus
Alkuperäinen kirjoittaja Kiira31:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana laite:
Toisessa raskaudessani ensiksi tilasin Angelsounds laitteen halvasta nettitilaus.fi-sivustolta, joka oli virhe. Toimitus osoittautui pitkäksi,jolloin viikot vain vieri ja kun sain laitteen oli se postissa vioittunut pakettia myöden. Takuuseen ottivat, mutta uutta ei ole kuulunut vanhan tilalle. Taas viikot vierivät.
Itsellänikin huonoja kokemuksia nettitilaus.fi sivustolta.
Pyytäisimme tämän sivuston ylläpitoa poistamaan Kiira31:n 8.4.09 10.31 kirjoittaman viestin lainauksen joka sisältää virheellistä tietoa: Suomen Nettitilaus Oy ei ole saanut tekstin mukaista yhteydenottoa AngelSounds kotidopplerin takuuasioissa.

Parhain terveisin:
Leena Kekäle
Suomen Nettitilaus Oy

 
Kaisu23
Alkuperäinen kirjoittaja Kiira31:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana laite:
Toisessa raskaudessani ensiksi tilasin Angelsounds laitteen halvasta nettitilaus.fi-sivustolta, joka oli virhe. Toimitus osoittautui pitkäksi,jolloin viikot vain vieri ja kun sain laitteen oli se postissa vioittunut pakettia myöden. Takuuseen ottivat, mutta uutta ei ole kuulunut vanhan tilalle. Taas viikot vierivät.
Itsellänikin huonoja kokemuksia nettitilaus.fi sivustolta.
Sama täällä -huonoja kokemuksia! Kuinka noi Nettitilauksen pitäjät yrittävät mainettaan vaan kiillottaa näillä sivuilla. Niiden farkut ainakin on jotain jämä tuotteistoa Kiinasta pienine kokoineen...
 
Minka82
Itse tilasin netistä tuon kotidopllerin myös, ja sain sydänäänet kuulumaan jo rv 9+3. Olen muutaman pvän välein kuunnellut, enkä ole ottanut stressiä vaikkei aina kuuluisikaan. Vauva kuitenkin näillä viikoilla vielä niin pieni, että pääsee hyvin "jemmaan".
 

Yhteistyössä