Koti-apua silmätulehdukseen??

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Mulla tyrkkäs silmätulehdus. Päivystykseen ei pääse kun ei oo mikään kiireellinen juttu ja yksityiselle en viitsis lähteä.
Onko jotain ideaa miten hoitaisin itse, maanantaihin kun on suht pitkä aika, kerkiän tartuttamaan koko sakin ja naapuritkin :-/

hmm
siis miten niin ei ole kiireellinen juttu? kyllä mä sain ainakin päivystyksestä avun, sanoivat vielä, että tosi nopeasti meni pahaksi se. ihan mahdotonta olis ollut olla ilman sitä antibioottitippaa, silmä pukkas niin paljon eritettä ja turpos ihan umpeen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
siis miten niin ei ole kiireellinen juttu? kyllä mä sain ainakin päivystyksestä avun, sanoivat vielä, että tosi nopeasti meni pahaksi se. ihan mahdotonta olis ollut olla ilman sitä antibioottitippaa, silmä pukkas niin paljon eritettä ja turpos ihan umpeen.
Näin mulle sanottiin. Eivät antaneet aikaa:-/ Mullakin kutina ja punotus senkun lisääntyy!

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näin mulle sanottiin. Eivät antaneet aikaa:-/ Mullakin kutina ja punotus senkun lisääntyy!
no kyllä on törkeetä. mitäs jos vaan menet sinne, ja ilmotat tarvitsevas sen lääkäriajan.? :) mä en olis mitenkään pärjänny kahta päivää, en edes sitä yhtä päivää loppuun, kun ei pystyny mitään tekemään, kun sai koko ajan sitä silmää pyyhkiä ja käsiä pestä.

v
Ei kutina ja punoitus ole päivystysasia. Se on eriasia jos silmä rähmii paljon. Itselläni oli viime jouluna silmätulehdus joka meni ohi kotihoidolla. Kannattaa aina kokeilla eka kotihoitoa, parempi ilman antibiootteja. Mutta tietysti jos tulehdus vain pahenee niin sitten lääkäriin.

ensiapu
löytyiskö kaapista kamomillateepusseja? Kamomillateehen kostutetulla pumpulitupolla pyyhit silmää aina ulkonurkasta sisänurkkaan päin. Ja samalla pumpulilla ei sitten saa pyyhkiä molempia silmiä vaan molemmat erikseen. Hyvä käsihygienia ja kamomillahoitoa usemman kerran päivässä.

Itse hoidan tällä kikalla usein alkavan silmätulehduksen kokonaan pois ihan kotikonstein, ihan lääkärin suosittelema konsti. Kamomillateen voit tehdä pieneen purkkiin ja säilyttää sitä päivän jääkaapissa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ensiapu:
löytyiskö kaapista kamomillateepusseja? Kamomillateehen kostutetulla pumpulitupolla pyyhit silmää aina ulkonurkasta sisänurkkaan päin. Ja samalla pumpulilla ei sitten saa pyyhkiä molempia silmiä vaan molemmat erikseen. Hyvä käsihygienia ja kamomillahoitoa usemman kerran päivässä.

Itse hoidan tällä kikalla usein alkavan silmätulehduksen kokonaan pois ihan kotikonstein, ihan lääkärin suosittelema konsti. Kamomillateen voit tehdä pieneen purkkiin ja säilyttää sitä päivän jääkaapissa.
No hitsi ei oo! Kehtaankohan lähteä lähikauppaan. Näytän siltä kun olisin ollut aamuun asti eilisissä pippaloissa, joihin en kuitenkaan päässyt. Saahan sitä ihan pikku kaupoista???

ensiapu
Alkuperäinen kirjoittaja ensiapu:

No hitsi ei oo! Kehtaankohan lähteä lähikauppaan. Näytän siltä kun olisin ollut aamuun asti eilisissä pippaloissa, joihin en kuitenkaan päässyt. Saahan sitä ihan pikku kaupoista???
Kyllä luulisin että saa ihan mistä kaupasta vaan. Ja kannattaa kehdata ehdottomasti kun voi olla, että säästyt sitten siltä lääkärikäynniltä kokonaan..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mamalii:
Mä kuulin jostain että rintamaito auttaa silmätulehdukseenkin... on se ihme ainetta... ;)
AAAAHHHH! Mul ei oo ketään joka imettäis:-/ Tai vois olla pojan luokkakaverin äiti ihmeissään kun menisin purkin kanssa pyytämään maitoa :-D

"Lisko"
Lenssu alkoi kaks päivää; kurkkukipu,kuume, yletön särky kaikiallla ja yskä sitten ja tänään illalla alkoi rähmiä ja särkeä ensin oikee ja hetken päästä vasen silmä. Tuntuu kun olis sentin kolokoita luomien alla, Rähmävanat pitkin lasiaisia, särkee jos räpyttää ja pyyhkiminen tai huuhtominen auttaa n. 2 min. Tuntuis kiireiseltä päivystysjutulta, mutta ei huvita lähtee sinnekään istuskelemaan tuntitolkulla jos eivät ota vakavasti. Koskaan ennen ei ole tällaista ollut. Sikalenssu? Nyt kun meen nukkumaan--- saankohan silmiä auki ollenkaan aamulla? Näytän IHAN zombilta. Mikä auttais näin yömyöhään? Ei oo kamomillaakaan...

"zap"
Toimiiko se kamomilla oikeasti? Itselläni on luultavasti alkava silmätulehdus ja tarvitsisin nopeasti apua! silmän sisänurkka on aivan turvoksissa, kutisee ja on punainen

Yhteistyössä