Koti aina järjestyksessä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja petomamma harmaana ja niilo:
Meillä on aina kaaos. Jos joskus saa paikat kuntoon, menee puol tuntia ja penskat kantaa tavaroita edestakaisin. Lapset 3,9,11 ja 11, kaikki me vanhemmat mukaan luettuna ollaan kamalia sotkijoita......

Meillä sama, tavarat ei pysy paikoillaan ja vaatteet lojuu joka paikassa !

Meillä tulee hetkessä kaaos jollei joka päivä muista/jaksa kävellä lasten perässä ja korjata niiden jälkiä, laittaa tiskikonetta päälle, korjata niitä miehen kuppeja ja laseja joita se perkele viljelee pitkin kämppää vaikka olen siitä 15 vuotta sanonut!!!!! Kahdessa päivässä kämppä on kaatopaikka jollei mitään tee. Vituttaa aivan sairaasti se jatkuva siivoaminen, varsinkin nyt kun rv on lähes 39 ja ei jaksaisi!!

Mä olen parhaani mukaan yrittänyt siivota, mutta olen luopunut toivosta. Aina kun saan järjestettyä kämpän suht kuosiin, niin että siivoominen ois helppoa, niin joku paikka jo räjähtää. Nyt en aio stressata, ennenku saan senverran uusia huonekaluja että on edes toivo saada järjestettyä kamat paikoilleen.

meillä ei kans ole koskaan siistin näköistä, vaikka siivoaisin kuinka hyvin. Mellä on vanha talo joka ei ole kovin kätännöllinen, kengillä joutuu tulemaan sisälle asti ja hiekkaa siis aina kulkeutuu joka paikkaan. Kaappeja liian vähän , säilytystilaa olemattomasti, kaikki on aina esillä, lojumassa jossakin.

Mun haave olis koti joka on aina siisti ja puhdas. No ei oo vaikka järjestelen tavaroita monesti päivässä ja imuroin yleensä joka päivä. Lattiatki sais luututa joka päivä ku lapset kaatelee ruuat ja juomat lattialle ja kulkeutuu sit ympäriinsä vaikka koittais siivoilla heti ja toinen kuolaa.

Juuri nyt tosin nautin suunnattomasti siististä kodista jonka tunnelmavalaistus häivyttää kuolaviirut lattioista :D

Täällä koti on siisti ja järjestyksessä aina ku olen itse hyvällä tuulella. Kodista näkee miten voin :D. Kerran kuukaudessa on parin päivän kestoinen sekasorto, sekin johtuu menkoista.

Meillä on suht siistiä aina nyt kun on kunnolla tilaa. Aiemmin, pienemmissä asunnoissa, oli kaaos vaikka kuinka yritti siivota ja järjestellä. Nyt kaikki jotenkin "häviää" tänne, myös pölyt :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Inconspicuous:
Jos on paha siivo kun tulee vieraita, meillä siis käy myös yllärivieraita, niin tuumaan vain, että yrittäkäähän sopia sekaan =)

Näin toimin minäkin :) Aina ei vaan jaksa koko ajan siivota. Likaista meillä ei ole mutta tavaroita saattaa kyllä olla pitkin poikin ja kissan karvoja kyllä löytyy vaikka imuroisin kaksi kertaa päivässä ym.... Kerran äitini erehtyi kommentoimaan jotakin kissankarvoista vessan lattialla, hain imurin ja sanoin että rouva on hyvä ja imuroi jos häiritsee... Ei imuroinut :whistle:

Mä kärsin todella paljon kun on epäjärjestystä. Mä siivoan kunnolla 2 kertaa viikossa, ja joka päivä imuroin 2 kertaa ja järjestelen paikkoja. Sen verran olen oppinut antamaan periksi, että lastenhuoneen annan olla, siivoilen sitä välillä mutta se on ihan yhtä tyhjän kanssa. Mä en käsitä miten joissain perheissä paikat pysyy siistinä, vaikkei jatkuvasti siivottaisikaan. En mä mikään hysteerikko ole, mulle riittäisi kun olis ihan perussiistiä vaan. Mä olen hyvällä päällä vain sen aikaa kun on siistiä sen hetken, just sen jälkeen kun olen siivonnut. Olen ihan tosissaan välillä jopa miettinyt että lähden, hommaan oman oman asunnon ja jätän miehen ja lapset tänne. Mutta en mä siihen kuitenkaan pystyis, rakastan miestäni ja lapsiani kuitenkin yli kaiken. Mieheni tietää tän mun ongelman ja yrittää auttaa parhaansa mukaan, mutta ei se riitä mulle, mun mielestä täällä ei ole siistiä vaikka se olisi just siivonnut.

Yhteistyössä