Kostaisitteko te?

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Eli mun ukko juo aika paljon, sellasta päivittäistä tissuttelua. Asiasta on tapeltu monta kertaa. Kerran hän veti kostotksi kunnon kännit vaikka piti olla lapsenvahtina, koska hän ei enää jaksanut kuunnella nalkutusta tuosta juomisesta. No joka tapauksessa.

Mulla on mennyt nyt hermot. Tänään kun hän tulee kotiin niin odotan yhdeksään jotta kaupat ovat kiinni ja laittaudun kauniiksi ja lähden ulos. Huomenna ajattelin nukkua koko päivän ja sunnuntaina isänpäivänä lähden vetämään päiväkännit ja kotiin nukkumaan kunnes illalla herään.

Ajattelin antaa hänen koittaa millaista elämä hänen kanssa on. Lapsi on vuoden ikäinen ja hän kyllä pitää lapsesta hyvää huolta noita muutamia kertoja lukuunottamatta.

Mitäs mieltä olette?
 
Ken guru
En kostaisi. Niin kliseiseltä kun se kuulostaakin, mutta en usko kostoon, ei ole aikuisten tapa selvittää asioita.

Selvittäisin asiat toisella tavalla, voisin jopa erota jos miehen juominen tarpeeksi haittaisi minua ja perhettämme.
 
  • Tykkää
Reactions: Rosabella
"Vieras"
Miehes taitaa olla alkoholisti. Ja livistää muuten heti juomaan kun kotiudut baarista, viimeistään seuraavana aamuna. Siinäpä sitten krapulassa hoidat lasta.

Että enpä lähtisi kostamaan. Omaa nilkkaan osuu kuitenkin.

Alkoholistin kanssa eläminen on raskasta. Siihen kannattaa hakea apua, teidän molempien.
 
Peyote
Kuulostaapa negatiiviselta. Ymmärrän kyllä, miks haudot tommosta, mutta tuleeko siitä vaan sulle itselles vielä pahempi olo.

Kyllä sun on oikeutettua mennä välillä omille asioillesi, ei sen tarvitse mikään kosto olla. Voit hyvällä omallatunnolla olla pari päivää pois, viettämässä vapaa-aikaasi.
 
"jotain"
mielummin laitat valitsemaan sinut ja lapset tai alkoholin, jos valitsee teidät niin ehdoksi se että hakee riippuvuuteensa apua. ei auta kosto mitään koska kyseessä kuitenkin sairaus, etkä sellaista tahdo itsellesikään hankkia kostamalla juomalla itse. muutenkaan ei olisi kohtuullista lähteä isänpäivänä juomaan.
 
Peyote
[QUOTE="aapee";29192110]Tiedän, että tämä on lapsellista, mutta haluan hänen tietää miltö minusta tuntuu. Hän tietää olevansa alkoholisti muttei nää juomistaan ongelmana.[/QUOTE]

Jossain vaiheessa sä et voi enää jäädä jos toi häiritsee teidän perheen elämää.
 
Ken guru
[QUOTE="aapee";29192110]Tiedän, että tämä on lapsellista, mutta haluan hänen tietää miltö minusta tuntuu. Hän tietää olevansa alkoholisti muttei nää juomistaan ongelmana.[/QUOTE]

Mutta hän ei tule tuntemaan samoin kuin sinä. Ehkä hänelle ei edes ole niin väliä oletko yhden illan pois, kun hänellä ei ole sitä samaa taakkaa asian suheteen kuin sinulla.
 
"Vieras"
[QUOTE="aapee";29192110]Tiedän, että tämä on lapsellista, mutta haluan hänen tietää miltö minusta tuntuu. Hän tietää olevansa alkoholisti muttei nää juomistaan ongelmana.[/QUOTE]

Ei se tajua! Ei alkoholisti osaa asettua toisen asemaan, muutenhan alkoholisteja ei edes olisi.
 
ffffffff
[QUOTE="mies";29192120]Kosta menemällä ukkosi kaverin kanssa sänkyyn. Exäni teki niin. Luultavasti sinäkin pääset sillälailla ukostasi lopullisesti eroon.[/QUOTE]

Tuo jo vaikuttaisi, koska sinun juomaan lähtösi ei ole mikään kosto vaan naurettavaa pelleilyä.
 
Peyote
[QUOTE="aapee";29192234]Laitoin aamulla treffi-ilmoituksen ajattelin et jos sillä tekisin kiusaa. Olen saanut jo pyyntöjä treffeille. Onko toi vähän liikaa?[/QUOTE]

Voi käydä niin, että mies sitten jättää sut? Eiks ois helpompi vaan itse sanoa, ettei haluu enää olla suhteessa?
 
Ken guru
[QUOTE="aapee";29192234]Laitoin aamulla treffi-ilmoituksen ajattelin et jos sillä tekisin kiusaa. Olen saanut jo pyyntöjä treffeille. Onko toi vähän liikaa?[/QUOTE]

Mikset vaan suoraan eroa. Nätisti. Sitä kohti olette joka tapauksessa menossa.
 
"aapee"
Tästä on väännetty niin monta kertaa etten enää jaksa. Jotenkin sitä vaan toivoo, että asiat muuttuisi. Sitten mietin, että onko se tissuttelu niin paha asia, hän ei räyhää ei haasta riitaa. Hoitaa hommat, siivoaa, tekee ruokaa, käy töissä on todella huomaavainen…niin onko se tissuttelu niin pahasta?

Mä yleensä pystyn muutaman päivän niellä pettymystä ja sit mulla menee hermot ton juomisen kanssa. Mä en tiedä mitä tehdä.
 

Yhteistyössä