"koskas sä muuten oot viimeks käyny kanarialla"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerran olen käynyt eli Teneriffalla vuonna 2000. Mielestäni Kanariaa turhaan moititaan, ensinnäkin Kanarialla on 7 saarta ja saarilla on paljon myös paikallisasutusta eli eivät ole pelkkiä turistirysiä. Kauniit maisemat, kivat rannat ja miellyttävä ilmasto ympäri vuoden, ei ole tuskaisen kuumaa oikeastaan koskaan ja talvellakin on kohtuullisen lämmintä, ainakin silloin jos ei halua tropiikin kuumuuteen.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Oon käynytm ekaa kertaa viime tammikuussa ja olin todella positiivisesti yllättynyt. Lähdin reissuun vastahakoisesti lähinnä iloiten siitä että kunhan nyt pääsee pois pakkasesta mutta meillä oli tosi kiva reissu. Rauhallinen perhehotelli ja puhdas allasalue sekä hyvää ruokaa lähellä, mitä muuta voi kahden alle kolmevuotiaan kanssa toivoa :D

:D Seuraavaksi jos menen vain Tallinaan eli en kauemmaksi Viroon, menen lentäen. En hitto vie kestä niitä ihmisiä siellä kamalassa kelluvassa räkälässä edes kahta tuntia. Jos menee autolautalla, saako istua ja mököttää siellä autossa?

Me käydään paljon Virossa laivalla, useita kertoja vuodessa. (ei kylläkään Tallinnassa, vaan aina pidemmällä) Pahin kelluva räkälä on Eckerö Line, mutta sillä menemme usein, koska se on halpa kun ostaa sarjalippuja. Useinmiten otammekin hytin matkan ajaksi, emmekä välttämättä käy matkan aikana ollenkaan hytin ulkopuolella.

Tallinkin laivoilla on yleensä vähän vähemmän räkälämeininki.

Ap:n kysymykseen, en ole käynyt enkä varmaan kovin pian menekään.

En oo käynyt koskaan, just vkl puhuttiin miehen kanssa kun suunniteltiin jos lähdettäis syksyllä reissuun. Mies on käynyt 2-3 kertaa eika halua enää ja mua ei edes kiinnosta, mieluummin menen uudelleen vaikka Egyptiin tai sit Tunisiaan (ihana :heart:)

Me käydään paljon Virossa laivalla, useita kertoja vuodessa. (ei kylläkään Tallinnassa, vaan aina pidemmällä) Pahin kelluva räkälä on Eckerö Line, mutta sillä menemme usein, koska se on halpa kun ostaa sarjalippuja. Useinmiten otammekin hytin matkan ajaksi, emmekä välttämättä käy matkan aikana ollenkaan hytin ulkopuolella.

Tallinkin laivoilla on yleensä vähän vähemmän räkälämeininki.

Ap:n kysymykseen, en ole käynyt enkä varmaan kovin pian menekään.

Hei, missä päin Viroa te käytte? Olisi kiva saaa vinkkejä :) Vaikka yv:nä.

Oon käynyt 3krt lapsuudessani, silloin kun mun vanhemmat päätti, mihin me matkustetaan, eikä lomamatkatarjontaa ja lapsiystävällisiä kohteita vielä ollut niin paljoa kuin nykyään. Ei ole aikomuksia mennä enää neljättä kertaa. Mut vannomatta paras tietty.

15kertaa oon käyny. Matkustetaan paljon Aasiassa mutta lasten myötä ku halutaan helppoa matkailua niin sinne on yli puolet lyhyemmät lennot, aurinko ei ole polttavaa, mahataudit ei niin helpolla iske ja on kaikki nenän edessä. erityisesti teneriffan puerto de la cruz on meidän suosiossa koska jos lapsilta kysytään niin se eläintarha siellä on aina toiveena jopa ennemmin ku krabin norsusafarit=) Ja tosiaan löytyy myös kanarialta kaupunkeja ja kyliä mistä ei löydy suomalaisia vaan ihan paikallista asutusta ja kauppaa. Mutta me mennään kanarialla aina turisti paikkoihin just siks että siellä on niin helppoo lasten kans. Kun kaivataan eksotiikkaa niin mennään sitten vietnamin maaseudulle patikoimaan. Joskus ku on lyhyt loma niin sitä jotenki vaan nauttii siitä kanarian aurinko ja meri yhdistelmästä mihin ei tarvi valmistautua erityisemmin lääkityksin ym kun tietää että lääkärit ja apteekit on käden ulottuvilla ja kaupoista saa vaippoja ja purkkiruokaa. Ekan lapsen kanssa thaimaassa tuli ihan pienenä yllätyksenä ku oltiin pienessä kylässä et kukaan ei ollu kuullutkaan pilteistä ja sieltä kylästä ei todellakaan kaupasta saanu ostettua mitään vaippoja vaan niitä piti hakea 100km päästä. nykyään tosin ollaan annettu aasiassa lapsille ihan paikallistakin ruokaa ku ollaan todettu etteivät oo herkkmahaisia toisin ku minä...

Olen käynyt kerran, itseasiasssa viime syksynä.
Olin aina ajatellut etten menekään ja 40 vuotta ehti tulla ikää ennenku "olosuhteiden pakosta" meninkin.
Ei sillä, kiva reissu oli. Oltiin Puerto de la Cruzissa.

En ikään! Enkä tuu koskaan siellä käymään, mikäli se vaan on minusta kiinni. :)
Ei ole ihan minun matkailukohde.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23989338:
Noh...Mä olen syntynyt Kanarialla ja niin on mun lapsetkin. :D Suomeen tultiin vasta 2007

Tää kuulostaa ihanalta, mä oikeesti kadehdin sua. Musta olis niin ihanaa jos olis saanu kasvaa jossain etelämmässä auringon alla =) Onneks oon kumminki saanu matkustella kun on aina kova polte lämpöön mut se et sais asua jossain lämpösessä meren ja rannan äärellä ilosten väristen talojen ympäröimänä on kyllä tosi kuumottava ajatus

En ikään! Enkä tuu koskaan siellä käymään, mikäli se vaan on minusta kiinni. :)
Ei ole ihan minun matkailukohde.

Et voi tietää ettei ole sinun matkailukohde jos et ole kerran käynyt ja kokenut. Mäkin oon sanonu aina että Islanti ei vois vähempää kiinnostaa ja tyhmä ja tylsä paikka mutta kun kaverin häät oli siellä niin ihastuin tosi paljon paikkaan. Jos mäkin kuuntelisin ihmisten kanariaparjausta niin olis jääny monta kivaa kokemusta kokematta. Se että matkustelee ympäri maapalloa eksoottisissa kohteissa ei tarkoita et pitäis sulkea perinteisemmät matkakohteet pois laskuista, kyllä niistäkin löytyy paljon kivaa

• Tykkää
Reactions: feger
[QUOTE="niinu";23989475]Et voi tietää ettei ole sinun matkailukohde jos et ole kerran käynyt ja kokenut. Mäkin oon sanonu aina että Islanti ei vois vähempää kiinnostaa ja tyhmä ja tylsä paikka mutta kun kaverin häät oli siellä niin ihastuin tosi paljon paikkaan. Jos mäkin kuuntelisin ihmisten kanariaparjausta niin olis jääny monta kivaa kokemusta kokematta. Se että matkustelee ympäri maapalloa eksoottisissa kohteissa ei tarkoita et pitäis sulkea perinteisemmät matkakohteet pois laskuista, kyllä niistäkin löytyy paljon kivaa[/QUOTE]
Kun on jo Suomen kesässä helisemässä, niin mitenkähän lie minun kävisi jossan Kanarialla, tulisin takaisin arkussa?! Ihan oikeasti, ei minua kiinnosta pätkääkään. Ei vaan kiinnosta.

Kun on jo Suomen kesässä helisemässä, niin mitenkähän lie minun kävisi jossan Kanarialla, tulisin takaisin arkussa?! Ihan oikeasti, ei minua kiinnosta pätkääkään. Ei vaan kiinnosta.

Mä teen kuolemaa suomen kesässä mutta en kanarialla lomaillessa, jopa mun erittäin aurinko vastainen mieheni oli sitä mieltä että siellähän oli ihan hyvä olla..Erilainen ilmasto nääs.. :D

Eikö tuonne Kanarialle menekin kaikki ( kuolemaa tekevät ) astmaatikot, eläkeläiset, atoopikot yms. juuri ilmaston takia?
Muistelen sen suuntaista ettei lämpötilakaan nouse juurikaan koskaan yli 26 asteen eikä laske alle 16 asteen. Saa korjata jos muistan pahasti väärin...

Mutta kyllä Suomen kuivassa helteessä, yli 30 astetta on enempi kestämistä.
Ja lisäksi vielä hyttyset ja yllättävät, monta päivää kestävät kesäsateet.:D

Eikö tuonne Kanarialle menekin kaikki ( kuolemaa tekevät ) astmaatikot, eläkeläiset, atoopikot yms. juuri ilmaston takia?
Muistelen sen suuntaista ettei lämpötilakaan nouse juurikaan koskaan yli 26 asteen eikä laske alle 16 asteen. Saa korjata jos muistan pahasti väärin...

Mutta kyllä Suomen kuivassa helteessä, yli 30 astetta on enempi kestämistä.
Ja lisäksi vielä hyttyset ja yllättävät, monta päivää kestävät kesäsateet.:D

On ihan normia että heinä-lokakuu aikana on keskipäivällä yli 40 astetta lämmintä. Talvella kaikkea pikkupakkasista +25 (noin) asteeseen. Riippuu kui korkeella merenpinnasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23989716:
On ihan normia että heinä-lokakuu aikana on keskipäivällä yli 40 astetta lämmintä. Talvella kaikkea pikkupakkasista +25 (noin) asteeseen. Riippuu kui korkeella merenpinnasta on.

Raah!

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23989716:

No kuka hullu sinne kesällä meniskää...Kuollaan ensin kesällä näihin omiin helteisiin ja mennää sinne sit helmi/maaliskuussa vähän lämmittelee.. :D

Yhteistyössä