koska

  • Viestiketjun aloittaja mallu84
  • Ensimmäinen viesti
mallu84
Koska te äipät menitte ensimmäisen kerran viihteelle vauvan syntymän jälkeen?
Mun vaavi on pian 2kuukautta.Mieli tekee kauheesti mennä,kun raskaana ollessa ei päässyt sillä tavalla menemään.Tunnen kuitenkin mieletöntä omantunnon tuskaa asiasta :(
On se kummallista,kun vauva on vähän aikaa jonkun muun hoidossa(mummo meni vaunujenkaa kävelylle)niin tulee niin niin kova ikävä..mut kun on 24tuntia vuorokaudesta vauvan kanssa niin välillä tuntee olevansa ihan poikki.Mitä mieltä olette?
 
jimin äiti
mä kävin ulkona vasta ku vauva oli 5kk. Ja tein siinä virheen, että odotin niin kauan. Olin kyllä aikasemmin käynyt jumpassa muutaman kerran, mutta eka kerran otin kunnolla aikaa itselle ja kävin mm. katsomassa bändiä. Tämän vapaan otin vasta, kun olin ihan piipussa, väsynyt, äkäinen ja masennus hiipi päälle. Ei olisi pitänyt odottaa niin kauaa! Ensin meinasi huono omatunto iskeä päälle, mutta sellaiset ajatukset pois. "Vapaan" jälkeen olo oli aivan ihmeellisen hyvä, taas jaksoi porskuttaa eteenpäin :) Aion ottaa omaa aikaa nyt useammin, kun kerran on mahdollisuus.

Eli minun mielestäni voit huoleti ja iloisin mielin lähteä ulos! Sillä ehkäisee masennusta, väsymystä ym.
 
Meidän tyttö täyttää ens lauantaina kuukauden ja jää silloin mummolle vuorokaudeksi hoitoon kun äiti ja isi lähtee viettää laatuaikaa ravintolaan ja hotelliin. Täytyy vain muistaa ottaa pumppu mukaan, jotta ei tule kamala hätä tissien täyttyessä.
Tämä aika tulee ainakin minulle todella tarpeeseen vaikka todennäköisesti tulee kamala ikävä lasta, mutta tullaanpa ainakin hyvillä mielin takaisin ja jaksaa taas herätä yöllä syöttämään kun on ollut hetken erossa
 
pikkuprinsessa
tyttö täyttää viisi kuukautta ja hinkua ei ole vieläkään ollut. syyskuun alussa tiedossa on yhdet juhlat joihin tarkoitus olisi lähteä ottamaan ilo irti........ saa nähdä raaskinko tytön jättää hoitoon........ näemmä kun äidiksi tulee hieman vanhemmalla iällä niin äitiydstä nauttii niin täysillä ettei muuhun enään ole kaipuuta.
 
Ranto
Meillä 8 kk, enkä ole vielä käynyt, kun ei ole mitään kiirettä ollut..
En oikein pidä siitä viihteellä olemisesta :\|
Mutta jos vaikka hevoshommiin lähtisi itsekseen, se olisi jo jotain :D
 
Itse kävin eka kerran viihteellä, kun kuopus oli 8 kk:n ikäinen.Ei pystynyt aiemmin menemään kun poika vierasti niin paljon.Nykyään en halua enkä tykkää käydä viihteellä vaikka pääsiskin.Mukavampi olla kotona,rentoutua, katsoa miehen kanssa vaikka hyvä elokuva kun lapset on saanu nukkumaan. :)
 
mallu84
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2004 klo 15:27 Anne25 kirjoitti:
Meidän tyttö täyttää ens lauantaina kuukauden ja jää silloin mummolle vuorokaudeksi hoitoon kun äiti ja isi lähtee viettää laatuaikaa ravintolaan ja hotelliin. Täytyy vain muistaa ottaa pumppu mukaan, jotta ei tule kamala hätä tissien täyttyessä.
Tämä aika tulee ainakin minulle todella tarpeeseen vaikka todennäköisesti tulee kamala ikävä lasta, mutta tullaanpa ainakin hyvillä mielin takaisin ja jaksaa taas herätä yöllä syöttämään kun on ollut hetken erossa
niin hyvillä mielin takas:)kauan sitä pitää muuten olla imettämättä jos on juonut?tiedätkö?vai pitääkö tulleet maidot saada pois?
 
johannamj
oma tyttöni oli n.puolen vuoden kun lähdin juhlimaan. imetin vielä eli pumppasin ennen baaria ja sen jälkeen kaksi kertaa, heitin maidot pois. vaikka oli hauskaa, ikävä oli melkoinen. tyttökin oli ikävöinyt, oli itkenyt tunnin rintaa ennenkuin oli nukahtanut, tuli siitä paha mieli joten seuraavaksi lähdin vasta kun imetys oli ohi. nyt tyttöni on kolmen ja käyn n. kaksi kertaa vuodessa virkistäytymässä. kun halusin "omaa aikaa" vauva-aikana ja vieläkin, menin mummilaan, mummi katsoi lapsen perään ja minä vain imetin. kummallekaan ei tullut ikävä mutta silti sai olla rauhassa.
 
Meillä esikoinen oli about 7kk, kun jätin leffaillaksi mummulaan. Keskimmäinen kai suunnilleen saman ikäinen. Kuopus oli 8kk, kun lähdin tyttökavereiden kanssa viihteelle. Olin just lopettanut imetyksenkin.

Mulla imetys on "rajoittanut" menoja, koska en ole tarjoillut pulloa kovin paljon ennen imetyksen loppumista.

Nyt on helppo lähteä viihteelle, mutten silti käy ulkona kovin usein. Semmosia illallisia tai leffailtoja on kiva "harrastaa", ettei ole sitten vaikeeta nousta seuraavana aamuna lasten kiljahteluiden aikaan. ;)
 
Meillä pojat 2,6v ja 9kk ja en ole käynyt MISSÄÄN ensimmäisen syntymän jälkeen. En tosin ekan odotusaikanakaan. Kotona vaan ollu...Ei tosin ole ketään hoitajiakaan eikä sit o ketään vierastakaan palkattu. Mies ei suostu yksin jäämään lasten kans et pääsisin edes jumppaan tai johki. Nooo ehkä sit joskus...
 

Yhteistyössä