Koska viimeksi....

Koska viimeksi olit miehesi kanssa kahden niin, että lapset olivat hoidossa? Järjestättekö usein kahdenkeskistä aikaa? Minkä ikäisiä lapsia teillä on? Meillä on poika 6.5 kk ja tyttö 8 v. Pojan synnyttyä emme ole vielä kertaakaan vieneet häntä ja tyttöä hoitoon. Nyt tuntuu siltä, että voisi yrittää järjestää. Poikalle on tullut vierastaminen kuvioon, että olisi varmaankin aika totuttaa muihinkin ihmisiin. Kylässä käymme aika usein, mutta itse olemme silloin myös paikalla.

Meillä on kolme lasta; 4,5v, 2,5v ja 1v. Viime viikonloppuna oltiin ekan kerran (lasten syntymien jälkeen) viettämässä laatuaikaa ystäväpariskunnan kanssa Tallinnassa. Oltiin siis poissa yksi yö ja kaksi päivää. Parin viikon kuluttua lähdetään 5 päivän kylpylälomalle ja se onkin sitten varsinainen LOMA viiteen vuoteen!

Että kärsivällisyys tiettävästi palkitaan jossain vaiheessa. =)

-pippuri-
meillä lapset 4v ja 2v ja viimeksi saimme vapaata lapsista noin kaksi kuukautta sitten. lapset olivat yö kylässä ja me saimme mieheni kanssa kaydä syömässä ja olla muutenkin rauhassa. saa nähä miten kolmanne jälkeen (la 27.2) saamme vapaata. no onneksi yleensä hoito järjestyy jos tarve vaatii. yleensä lapset ovat yö kylässä eri paikoissa. tarkoitus olisi vielä yrittää saada lapset ainakin kerran yö kylään jonnekkin ennen juniorin syntymää.

Ei vapaata
En kyllä edes muista. Mutta ehkä jotain kolme vuotta sitten oltiin jossain kahdestaan. Meillä kun on tuo kaksilahkeinen nyt nykyisin sitä mieltä ettei parisuhteessa tarvitse kahdelleen käydä ja jatkuvasti olla, riittää koti ja lapset joten minä sitten kotona ja mies tietysti lähtee silloin kun on jotain menoja. En viitsi enää edes alkaa järjestää mitään kun siitä tulee niin hankalaa ja riitaa aina. Joten katsotaan nyt miten kauan viitsin tätä hommaa pyörittää. Tuntuu vaan aika yksinäiseltä kun ei noita ystäviäkään ole kuin pari ja nekin asuvat tosi kaukana.

Eikai me edes viihdyttäis kahdestaan. Joko mennään kumpikin omien kavereiden kanssa tai sitten yhdessä niin, että on muitakin mukana.
Minä kyllä haluaisin lähteä kahdestaan, mutta siinä ei ole mitään järkeä, ku toinen tissuttelee hiljaa koko illan ja laittaa nukkumaan. niin, ja narisee, ku ei oo mitään tekemistä \|O

minttu81
Enpä tuota muista... Lapset on nyt 3 vuotta ja 9,5kk. Esikoinen on ollut ikänsä aikana varmaan 3 kertaa muutaman tunnin hoidossa. Toinen ei koskaan. 21 päivä olisi tarkoitus viedä ekaa kertaa lapset hoitoon (jokuseksi tunniksi) yhdessä. Vapaa hetki meillä vanhemmilla menee silloin siihen että käytetään koiraa näyttelyssä... =)

Mamma-Myy
Tänään mennään miehen kans ulos syömään...
Isot pojat menee mummulaan mun äitille ja vaavia tulee miehen puolen vaari ja kummi-mummi hoitamaan.(järjestivät meille vapaa-illan ,jotta pääsevät hoitamaan.) :heart:

Täytyy sanoa että nykyään harvase viikonloppu neiti on yön mummulla tai mummilla: ei syystä että me haluttaisiin lastenhoitajaa vaan syystä että isovanhemmat itse pyytävät neitiä yökylään. Me sitten useimmiten vain löffitään kotona jos mies siis kotona on ylipäätään. Tai käyn kaupungissa istumassa jossain kahvilassa ja lehteä lukemassa. Mutta usein saadaan omaa ja vapaa-aikaa, todella mukavaa mutta syyllisyys vaivaa... äiti ihminen, niin tietysti.

merelle
meillä ei ole koskaan yhteistä vapaata, kukaan ei tarjoudu ikinä hoitamaan lapsia. minun vanhempiani ymmärrän mutta mieheni äiti on rikas, työtön laiskuri!!!!!!!!!!! :eek: :(

äiti82 ja poika03
Me olimme eilen syömässä kahdestaan ja oli mukavaa. Käytiin kavereilla kylässäkin ja mummo ja faffa hoitivat poitsua.

Suosittelen kaikille! Antakaa aikaa toisillenne niin kaikilla on silloin paremmat oltavat . :heart:

Äitskäläinen
Meillä neiti nytkin mummulla yökylässä, mutta yksin täällä olen kun mies töissä. Itse tyttö haluaa mennä yökylään kun isi yövuorossa ettei sitten aamulla tarvii hissukseen olla. Mutta meillä kyllä mummut hoitaa tyttöä aina kun me halutaan omaa aikaa ja muutenkin. Aika vähän kyllä tulee käytettyä tuota mahdollisuutta yhteisen ajan järjestämiseen, mies kun ei halua neitiä viikonloppuisin kylään veidä. Ajattelin kyllä et jotain kivaa pitäis keksiä ihan kaksistaan ennen uuden perheenjäsenen tuloa la huhtikuussa kun sitten ei pitkään aikaan pääse edes kahdestaan syömään ulos. =)

Viime viikonloppuna juhlimme meidän tupareita. Mummi ja vaari ottivat lapset illansuussa mukaansa, kun meiltä lähtivät. Toivat seuraavana iltana takaisin, nin että äiti ja isukki saivat kunnolla levätä seuraavan päivän =) =)

Yhteistyössä