Koska uskaltaa antaa

• Viestiketjun aloittaja Corkki
  • Ensimmäinen viesti
Corkki
korvikkeen lisäksi vaikka maissivelliä?
Meidän poika on kyllä nyt vasta 1kk1vk ikäinen ja tuntuu ettei maito meinaa riittää! En kumminkaan vielä ole ajatellut antaa lisäruokaa.

Esikoisen kanssa jouduimme aloittamaan n.3kk ikäisenä lisä ruoan anto ja se aloitettiin maissivellillä.

Eli minkä ikäisenä voi ruveta antamaan lisäruokaa???

vee
oon aloittanut vellin antamisen noin reilu 3 kuukauden ikäisenä kaikille lapsille.pojalle heti kun tuli 3 kuukautta täyteen =) söi myös maitoa koko ajan
en usko että aikaisemmin saa edes antaa

Corkki
UmmaLumppa: Päättelen siitä ettei maito tunnu enään riittävän, kun koko ajan pitäisi saada lisää maitoa ja univäi on lyhentynyt.
Normaalisti nukkuu 3-5 tunnin unia, nyt alle kolme tuntia välillä tunnin välein.
Nälkä vaan tuntuu olemaan jatkuvasti.

vieras79
Siinä kolmen tai neljän kuukauden ikäisenä mutta jos nyt tuntuu ettei maito riitä....imetätkö? jos niin anna parikertaa lisämaitoo pullosta mutta muuten vauva hoitaa itse maito tilauksen rinnasta.Eli imetät vaan useemmin niin jo tulee tarpeeksi.
Mutta jos on korvikkeella niin lisää maito määrää syötöissä

Voihan olla että rintamaito on ehtymässä jolloin kannattaa kiinnittää omaan syömiseen ja juomoseen huomioo,niin ja lepoon.Mutta ei viellä lisä ruokia,on vielllä niin kamalan pieni.
Niin ja se maissivelli kovettaa vatsaa eli parempi vaihtoehto on riisivelli.
kertoo 4 lapsen äiti...hehee!

tyttöjen äiti
Jos teidän vauvalla on se tihentyneen syönnin kausi millä hän säätelee sitä maidontuloa. Meidän esikoisella oli parikin sellaista reilun viikon jaksoa, reilu 1kk ikäisenä ja 3kk ikäisenä. Siis se vaan söi, ja söi, ja söi, ja söi ja minä olin menettää hermoni!!! Syönnistä saattoi mennä puoli tuntia kun se rupesi syömään uudelleen. Neuvola sattui juuri ensimmäisen kerran aikana ja hoitaja puhui tuosta maidon säätelemisestä.

Corkki
Mä en imetä, imetys ei lähtenyt ollenkaan käyntiin.
Pulloa saa maidosta niin paljon kuin jaksaa syödä, mutta silti tuntuu ettei riitä pienelle.

Kiitos tiedosta että riisivelli on parempaa kuin maissivelli.

vieras
Kannattaa nyt syöttää vaan, niin sitä maitoa tulee sitten kohta enemmän. Näin ne imetykset usein alkaa mennä metsään, kun aletaan antaa korviketta tai velliä tiheän imun kaudella...

mari
Täälä kans yksi joka miettinyt tuota vellin antoa että koska?
Imetys alkoi jo synnytlaitoksella huonosti huonon ohjauksen vuoksi,kotiin päästyä vauvan paino ei noussut joten aloin antamaan korviketta nyt sitten on menty niin että aina annetaan korviketta tissin päälle.Välillä olen yrittänyt imettää ahkerasti ja lypsää että saisi sitä maitoa enemmän tulemaan mutta ei sitä niin paljoa ole saanut että vauva olis tyytyväinen.jos ei tuttelia anna on tosi levoton ja nukkuu huonsti mutta kun antaa korvikettakin niin nukkuu hyvin 3-4 tuntia yhden tunnin sijaa....

vinci
se rasittava tarve koko ajan saada maitoo..yritän tosin eroon pullosta kun luin lehdestä että kun sille kierteelle lähtee noissa tiheen syömisen kohdilla niin oma maito ei sit lisäänny...eli nyt annan vasta kun on toosi vihanen eikä tuu mun maidosta edes pariksi tunniksi tyytyväiseksi..muuten en jaksa jos pitäs koko ajan tissittää kun on toi esikkokin...
esikola annoin 2.5kk ikäsenä hedelmäsoseita....ja sen jälkeen vasta annoin vellejä jne..eli tein tavallaan väärinpäin mut eipä tuo haitannu mitään hyvin tuo perunasta tykkää nytkin...
ite koittasin mennä maidolla niin pitkälle kun pääsee mutta jos siis et imetä niin voithan sinä mun mielestä vaikka illalla antaa velliä niin saat edes yhden pätkän nukua pidempään...
ja jos ei tuu mitään vattavaivoja niin anat vaikka aamusta toisen kerran...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Corkki:
Mä en imetä, imetys ei lähtenyt ollenkaan käyntiin.
Pulloa saa maidosta niin paljon kuin jaksaa syödä, mutta silti tuntuu ettei riitä pienelle.

Kiitos tiedosta että riisivelli on parempaa kuin maissivelli.
Tervetuloa keskustelemaan www.phpbbplanet.com/korvikemutsit

eiks tuolloin kuukauden iässä ole tiheenimunkausi,jolloin vauva tilaa sillä tiheellä tissillä ololla lisää maitoa itselleen.
me aloitettiin kiinteet 3kk iässä ja sitten velliä.
vellistä sen verran,että se kovettaa mahaa tosi herkästi! meillä meni maha ihan kovaksi! :(

Yhteistyössä