Koska toi vauva oppii nukkumaan itsekseen päivällä?

jokumuu
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
suututtaa nämä kommentit, joissa sanotaan, että lapsi ei välttämättä tartte noin monia päiväunia. Jos on oikeesti pätkänukkuja, niin kyllä tarttee. Meillä poika nukkui aamulla ekat unet noin 30min, toiset ehkä vartin. Miten ajattelette, että siihen vajaan tunnin unet iltapäivällä olis riittänyt. Kun ei nuku, niin ei nuku! Näitä kommentteja on helppo sanoa, jos oma lapsi nukkuu 2h päiväunet heti aamupäivästä. Meillä ei KOSKAAN ennen pulta vuotta nukuttu päivällä kahta tuntia, hyvä kun edes yhtä.
Suutu rauhassa vaan, mutta se olikin vain EHDOTUS!!!! ei mikään sellainen sanonta, että nyt päikkärit pois 4kk vauvalta. Ja huomioi sinäkin, että kaikki lapset ovat erilaisia, ei kaikki voi olla sellaisia kuin sinun pätkänukkuja!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunshine:
Niin sinun lapsesi on nukahtanut itsenäisesti jo vaikka kuinka kauan, mutta on myös sellaisia lapsia jotka tottuvat tiettyihin rutiineihin, joista on sitten hyvin vaikea päästä eroon, ymmärsitkö????!!!
Joo totta kai ymmärsin.. ja tälläkin hetkellä kaksosilla on kaikennäkösiä rutiineja tullu.. tää nyt meni taas aivan otsikossa olevan aiheen viereen mut minkäs teet..
 
vieras
Sulla on jo itselläs ratkaisun avaimet kädessäsi: sanot, että nukkuu
1)kantoliinassa
2) liikkuvissa vaunuissa.

Vaunut vain olkkariin, heijaat siinä niin että vauva näkee sut kokoajan. Esikoinen saa leikkiä siinä lattialla ja saa myös sun huomiota. Kun vauva nukahtanu, heijaa vielä vähän aikaa.

Vauva liinaan ja anna nukkua siinä. Itselles kevyt vaatetus ja vauvalle myös, ettei tuu liian kuuma
 
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
suututtaa nämä kommentit, joissa sanotaan, että lapsi ei välttämättä tartte noin monia päiväunia. Jos on oikeesti pätkänukkuja, niin kyllä tarttee. Meillä poika nukkui aamulla ekat unet noin 30min, toiset ehkä vartin. Miten ajattelette, että siihen vajaan tunnin unet iltapäivällä olis riittänyt. Kun ei nuku, niin ei nuku! Näitä kommentteja on helppo sanoa, jos oma lapsi nukkuu 2h päiväunet heti aamupäivästä. Meillä ei KOSKAAN ennen pulta vuotta nukuttu päivällä kahta tuntia, hyvä kun edes yhtä.
Täällä lähti juttu menemään asian vierestä, mut jotkut kuten sä taisit tajuta mun pointin. Ihan vaan kyselin, kenen lapsi on ollut pätkänukkuja enkä apuja siihen, koska kaiken oon kokeillut.
Moni ymmärsi niin, etten jaksais nukuttaa ja nukahtaminen ja nukuttaminen olis se ongelma. Vaan kun ei.
Kiitti kuitenkin keskustelusta! =)
 
Kylläpä keskustelu rönsyilee.. Tää keskustelu on ilmeisesti loppunut, mutta kirjoitan silti aikani kuluksi.

Meilläkin nukkui huonosti päikkärit ja yöt, kun tissi ei enää riittänyt pelkäksi ravinnoksi. Siis kiinteisiin 4 kk ikäisenä. Sen vaan sitten jonkun ajan päästä hoksasi, että ruoasta tämä taitaa olla kiinni. Toinen juttu olisi sitten tuo maitoallergia joka piti hereillä.

Nyt nukutaan kahdet 2 tunnin päikkärit ja yhdet lyhemmät.

Vauva nyt 6,5 kk. Nukkuu omassa sängyssä omassa huoneessa. On nukkunut siellä jo kaksi viikkoa. Siirtyminen meni helposti, kun oppi ensi olemaan (nukkumaan/leikkimään) meidän huoneessa omassa sängyssä. Olen ajatellut, että hyvällä mielellä nukkuu paremmin, eli oon pusutellut sen hyvälle tuulelle ja jättänyt omaan sängyyn. Vauvalla on pinnoissa kiinni kaikenlaista tekemistä esim. vedettävä soittokello. Jonkin aikaa kelloa heiluttelee ja nykyjään vetää sen itselleen soimaan. Jossain vaiheessa vaavi aina nukahtaa.

Meillä iskä yrittää nukuttaa, sen on kaverina huoneessa. No eihän se sillai nuku, pitää iskälle vaan seuraa. Joskus vähän huvittaa, ei passaa aina mennä neuvomaan
=)
Kerran iskä sitten sanoi, et nuin helppoako se nukuttaminen on, kun vein vaavi päivä unille ( siis omaan huoneeseen vaan jätin pari pusua ja sillee)...
 
mai
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja sunshine:
Minunkin piti vielä kirjoittaa, että tuskin olet ainoa joka joutuu lasta "heijaamaan" vaunuissa kun koittaa nukahtaa päikkäreille!!!
Niin siis ongelma ei ole se nukuttaminen vaan unessa pysyminen pidempään kuin 5-10 min.
juu meillä mentiin pitkään tollasilla unilla päivisin saattoi nukkua yhteensä päivän aikana 30min ja pätkissä. lasten lääkäri sanoi että ei haittaa jos vauva on suht tyytyväinen, että lapsilla on erivaiheita ja tempperamentti vaikuttaa myös tähän asiaan. on myös öisin pätkänukkuja. mutta nykyään 6,5kk iässä nukkuu jo ihan hyvä unet päivällä ja nukahtaa joko tissille tai sitten rintarepussa ulkona kävellen! jonka jälkeen lasken sängylle tai vaunuihin nukkumaan. että etpä sä oikein voi muuta tehdä kun auttaa toisen uneen kun on väsynyt. aika hoitaa loput,niin meillä on kahden kanssa mennyt :heart: raskastahan se on
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Unohda noi neuvot "ei kannata opettaa siihen ja siihen".

Vauva on vauva ja sen tarpeet muuttuu sen kasvaessa!!!!!!!!!!!!!!! Tee se mikä toimii ja unohda muu!!!!!!!!!!!!! Vauvaa ei saa koskaan huudattaa yksin eristettynä, se on haitallista.
Peesi...ei meilläkään osannu ja turhan raakaa pakottaa huudattamalla. Poika valvoi tuntikausia kun ei nukahtanut edes auttamalla. Ei se ole avain että huutaa vaan kyllä se oppii...4kk on pieni vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Pari kertaa olen kysellyt kohtalotovereita täällä ja taas kyselen...
Onko kenelläkään ollut vauvaa, joka ei vielä 4-kuisenakaan osaa nukkua päivällä ilman apuja? Meidän tyttö ei nuku ilman, että työnnän häntä vaunuissa tai kannan kantoliinassa. Saattaa nukahtaa kyllä kun aikani yritän, mutta herää viim. kymmenen minuutin päästä. Alkaa jo hiukan käydä hermoille ja olis mukava kuulla, milloin teidän vauvat on oppineet nukkumaan, jos on ollut samaa probleemaa.
En mä nyt enää montaa kuukautta jaksais sitä kantaa, alkaa selkä olla aika paskana. Eikä pysty aina lähtemään uloskaan sitä työntelemään, kun on tuo isompikin tossa huollettavana. Nukkuu nimittäin vielä ainakin neljät unet päivässä.
Niin enkä halua jättää sitä vaunuihin tai sänkyyn huutamaan ja siihen se menee, jos sen sinne yksin jätän nukahtamaan.
Ja vielä ap, tää oli 5kk kun oppi nukkumaan peräti tunnin päivällä eikä se vieläkään nuku kauempaa. Toiset vauvat ovat sellasia että unet ovat mitä ovat.
 

Yhteistyössä