Koska töihin ja vauva/taapero hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti
surusilmä
Missä vaiheessa olette palanneet töihin? Ja oletteko menneet tekemään kokonaista, puolikasta vai mitä? Ja virka-aikana vai vuorotöihin?

Voisipa olla kolme vuotta lapsen kanssa kotona... :(
 
-
Meidän tyttö meni perhepäivähoitoon hiljattain, ikää oli silloin 11 kk. Teen töitä neljänä päivänä viikossa virka-aikana. Sopeutuminen kesti n. kuukauden; syöminen takkusi aluksi pahemman kerran, mutta muita ongelmia ei ole ainakaan vielä ollut ja nyt ruokakin maistuu ok. Tyttö on kova liikkumaan (alkoi kävellä 9 kk iässä), leikkimään ja seurustelemaan, mikä madalsi hoitoon viemisen kynnystä.
 
esikoinen oli 3v kun menin töihin ja tää toinen tulee olemaan 1v10kk hoidon aloittaessaan.. pitkää päivää tulee joskus, 5pvää viikossa ja keskimäärin 7-16 päivät, mutta sellasta se on.
 
AnniHelena71harmaana
Esikoiselta pystyttiin venyttämään hoitoon lähtö (pph) 1v8kk asti, nyt kuopus menee sitten pk:iin pienten seimiryhmään (10 lasta) keväällä kun on 1v6kk. Minä teen täyttä työaikaa (virka-aika) mutta pystymme pitämään hoitoajan kohtuullisena koska miehellä työ joka alkaa klo 6 ja päättyy 14. Minä siis vien klo 8 ja mies hakee klo 14 jälkeen.
 
Esikoisen aikana jatkoin opiskeluja pojan ollessa vain 7kk. Kaikki meni loistavasti, vaikkakin mua harmitti. Keskimmäinen täytti huhtikuussa 3v ja nyt aloitti kerhossa 2krt/vko ja tyttö täyttää kuukauden päästä 2v eikä ole vielä hoitoon menossa. Hiukan olen miettinyt, jos lähtisin töihin mutten raaski enkä jaksaiskaan niitä aamutahimisia... :ashamed:
 
Meidän kolmas lapsi menee hoitoon tasan 2-vuotiaana eli ensi elokuussa. Luulen palaavani ihan kokopäivätyöhön. Tuo on vielä harkinnassa, mutta tod.näk. näin.
Keskimmäisen kanssa tein 80%työviikkoa ja sekin oli ihan hyvä vaihtoehto kahden pienen lapsen perheessä. Esikoisen kanssa palasin töihin, kun hän oli juuri täyttänyt 1.5v ja tein kokopäivätyötä. Lisäksi vielä opiskelin, kuten myös äitiyslomilla/hoitovapailla muulloinkin.

 
Äiti..
Meillä tyttö lähtee nyt vuoden ja kahden viikon ikäisenä perhepäivähoitoon. On vain viikon ja parin viikon päästä pari viikkoa. Aloin tehdä työkseni lomituksia, jolloin työtä ei ole joka viikko. Mikä on todella hyvä, kun tuntuu itseltä liian raskaalta jos pitäisi nyt jättää hoitoon joka viikko. Hyvä että välissä saa olla kotona.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja surusilmä:
Missä vaiheessa olette palanneet töihin? Ja oletteko menneet tekemään kokonaista, puolikasta vai mitä? Ja virka-aikana vai vuorotöihin?

Voisipa olla kolme vuotta lapsen kanssa kotona... :(
Kyllä voit olla!

Itsekin olen. Kotihoidontukea saa siihen asti että nuorin kolme.:) Siis jos Suomessa asut..
 

Yhteistyössä