Koska sikiön liikelaskenta aloitetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paljonko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paljonko

Vieras
Oiko se rv 30 alkaen? vai myöhempää. Mulla nyt rv 30 vähän reilu ja tuo pienokainen möyryää ihan koko ajan ja niillä pitäisiolla joku unirytmi muka :)
Miten se liikelaseknta oikeen tehtinkään, en muista vaikka ei tässä nyt paljon tarvitse sitä tehdä, mut ihan varmuuden vuokis kyselen.

35 viikolta suositellaan, jos vauveli on liikkunut normaalia vähemmän. Eli pitkälleen kyljelleen ja 5 liikettä/30 min. Jos tuo ei täyty, tulisi syödä jotain ja jatkaa seurantaa yhteensä tunnun, jona aikana liikkeitä tulisi olla 10.

Makaamaan kylkiasentoon ja 10 liikettä/tunnissa pitäis tulla. Jos ei tule, odotellaan vielä toinen tunti ja sen jälkeen voi ottaa yhteyttä synnärille/päivystykseen/neuvolaan. Tämä vasta siis viikoilta 35 etiäppäin, ei aikaisemmin.

Ok. Joo tää voi olla vanhaa tietoa mitä mulla on. Viime raskaudessa oli vaan liikelaskenta vaikka ihan sekin siellä riehui mukavasti. Kaikki kun on jo kahdessa vuodessa muutttunut. Esim tuo saamarin sokerirasitus mis muka pitäis raata kaks kertaa vaikka arvot on ihanteelliset ekalla kerralla.

Ok. Joo tää voi olla vanhaa tietoa mitä mulla on. Viime raskaudessa oli vaan liikelaskenta vaikka ihan sekin siellä riehui mukavasti. Kaikki kun on jo kahdessa vuodessa muutttunut. Esim tuo saamarin sokerirasitus mis muka pitäis raata kaks kertaa vaikka arvot on ihanteelliset ekalla kerralla.

Mun raskaudesta on jo yli 4 vuotta et kai toi on tapauskohtasta

Yhteistyössä