Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mie :Meillä kyllä työkaverit onnittelivat heti kun huomasivat että olin raskaana.
Mun mielestä tollainen kyräily on outoa .... miksi ei voi suoraan kysyä ?
Onkos teidän työpaikalla huono työilmapiiri? Jotenkin kuulostaa siltä kun asioista ei voi avoimesti kysyä tai puhua.
Henkilö kertoo yleensä itse raskaudestaan, jos haluaa. Miksi pitää arvuutella toisten lihomisen syitä... se on kyräilyä =)
Niin arvuuttelu selän takana on kyräilyä. Suoraan kysyminen ei. Eli kyllä mielestäni parempi ottaa puheeksi itse, kuin arvuutella.
Olen ollut paikalla, kun henkilöltä kysyttiin monellako kuukaudella hän on menossa? Ko. henkilö ei sitten ollutkaan raskaana, oli todella nolo tilanne. Kyllä ihmiset ihan itse kertovat raskaudestaan, kun haluavat.
Miehellä kävi töissä sama juttu. Hän oli yövuorossa ja kaikki päivävuorolaiset olivat jo pidemmän aikaa puhuneet Minnan raskaudesta, tiesivät että Minna oli jollekin siitä itse kertonutkin jo hyvän aikaa sitten mutta ei vielä julkisesti ja kovasti arvuuteltiin koska hän on jäämässä töistä pois jne.
Yhtenä iltana Minna sitten oli iltavuorossa viimeisenä ja mies kysyi suoraan jolloin tämä totesi ettei edes ole raskaana. Oli vähän kiusallinen tilanne...
Yleisesti juu olen sitä mieltä että kukin kertaa silloin kun itse haluaa, kunhan työnantajalle ilmoittaa ajoissa. Ap:n uteliaisuuden kyllä ymmärrän siltä pohjalta että hän jatkaa kyseisen ihmisen sijaisena ja haluaa selvyyttä omista työtehtävistään.