Koska "palkka on myöhässä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keikkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keikkailija

Vieras
Teen sijaisuuksia pääosin oman kaupungin sisällä, satunnaisesti pienet lähikunnat toimivat palkanmaksajina jos tarve kyseisellä kunnalla vaatii sijaista. Aijemmin on kaikki pelannut hyvin (3 vuotta).

Nyt tänä syksynä olin syyskuussa taas meidän kaupungin kautta ulkopaikkakuntalaisen avustajana palkan olisi pitänyt ehtiä jo syyskuun palkanmaksuun, kun sitä ei vielä lokakuun puolessa välissä näkynyt kyselin perään, lokakuun lopulla sain työsopimuksen postitse jossa luki että palkanmaksu kerran kuussa, mutta palkanmaksu päivää ei lukenut ja työtunnit myös päin honkia.

Mitään yhteystietoja ei ollut, joihin voi yhteyttä ottaa. (Oman kaupungin kautta aijemminkin pyysin asiaa kysymään)

Edelleenkään ei palkkakuittia ole tullut, tämän sijaisuuden jälkeen on kahdelta muulta kunnalta kyllä tullut palkat, samoin tänään ja eilen tullut oman kaupungin ja toisen kunnan marraskuun alussa tehtyjen keikkojen palkkakuitit.

Ottaa päähän, ei kyse ole kuin muutamasta satasesta, mutta ihan periaatteesta ärsyttää..

No kyllähän se nyt on jo reilusti myöhässä jos ei syyskuulta ole vieläkään palkkaa tullut. Nyt vain kyselemään yhteystietoja sieltä omasta kunnasta josta asiaa on aiemminkin tiedusteltu. Tai suoraan soitat siihen kuntaan (jos siis kunta maksajana) ihan virastotalolle/kunnantalolle palkanlaskentaan ja pyydät selvittämään kuka asiasta vastaa.

Mua hämmästyttää noita sun kirjoituksia lukiessa, että kuinka kauan sä oikein jaksat odotella sun palkkaa?? Milloin ajattelit alkaa selvittää niitä yhteystietoja? Milloin ajattelit alkaa toimimaan sen eteen että saat korjatuksi palkkanauhan virheet ja saat oikeasti oman palkkasi tilille?

Miksi ihmeessä työsopimuksessa ei ole mainittu palkanmaksupäivää?
Mä aina vaan hämmästelen aikuisten ihmisten kyvyttömyyttä pitää kiinni oikeuksistaan. Katsokaa nyt vähän mitä allekirjoitatte.

Miksi ihmeessä työsopimuksessa ei ole mainittu palkanmaksupäivää?
Mä aina vaan hämmästelen aikuisten ihmisten kyvyttömyyttä pitää kiinni oikeuksistaan. Katsokaa nyt vähän mitä allekirjoitatte.

Totta. Meillä ei lue myöskään palkanmaksupäivää, mutta siitä kyllä keskustellaan aina ennen allekirjoittamista. Oikeastaan sen voisikin alkaa laittamaan noihin sopareihin...

Yhteistyössä