Koska pahoinvointi loppuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yökkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yökkis

Vieras
Mulla on raskausviikkoja nyt 9+5, ja pahaa oloa on jatkunut koko tammikuun. Olen jo ihan totaalisen kyllästynyt tähän olotilaan... Tämä on mun toinen raskaus, ja ekassa raskaudessa pahoinvointia kesti vain pari viikkoa. Nyt en ole varsinaisesti oksentanut (onneksi), mutta pari kertaa päivässä "yökkäilen ilmaa". Aamut ja aamupäivät on parempia, olo pahenee iltapäivästä iltaa kohti. Syödä pitää parin tunnin välein ettei iske tosi huono olo. Olo on myös toooodella turvonnut, ja maha on täynnä ilmaa. Kysyisinpä nyt teiltä muilta, että koska teillä tämä alkuraskauden pahoinvointi on helpottanut? Antakaa vähän toivoa tähän olotilaan! :) Toisilla huonovointisuus jatkuu koko raskauden ajan, mutta toivon ettei mulle käy niin...

Mulla loppui vasta viikolla 14. Siihen saakka oksentelin¨ja kuvotus kesti iltaan saakka. Käytännössä tuntui, että olin 6 viikkoa oksennustaudissa. Hiukan sain helpotusta pahoinvointirannekkeiden avulla, jotka ostin apteekista. Ekassa raskaudessa pahointia ei ollut ollenkaan.

Tsemppiä!

Kiitos, toivotaan tosiaan että pian helpottaa. Ostin tänään apteekista semmoiset rannekkeet, mut en nyt ole kyllä huomannut mitään merkittävää eroa. Kaikkea pitää kokeilla! :)

Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on viikkoja 27+5 ja oksennan vieläkin joka ikinen aamu... =/
Kaksi edellistä raskautta meni kokonaan ilman pahoinvointia, tämä aiheuttaa sitten niidenkin edestä...
Toivotaan että sulla helpottaa pian.

Onnellista odotusta!

Tellu81 27+5

Mulla on viime vuoden kalenteri töissä enkä muista ilman sitä ihan tarkkoja aikoja. Mutta tässä jotain summittaista: Ruoka alkoi maistua oudolta jo heti hedelmöityksen jälkeen, vaikka en edes arvannut olevani raskaana, kun olin lopettanut ehkäisyn vasta pari päivää ennen ovulaatiota. Huomattavasti ennen plussaa oli aika voimakasta kuvotusta joka päivä koko ajan. Varsinainen karsea pahoinvointi alkoi 6. ja 7. viikon vaihteessa ja oksentaminen siitä noin viikon päästä. Oksensin melkein joka päivä 1-2 kertaa. Vointini huononi aina iltaa kohti ja selvisin töissä jotenkuten kolmeen asti ja sitten kerkisin juuri ja juuri kotiin oksentamaan. Kerran taisin oksentaa töissäkin. Pari viikkoa oli kertakaikkisen kauhea olo vaikka kuinka oksensi. Siis olo oli huomattavasti pahempi kuin oksennustaudissa! Ajattelin ainoastaan oksentamista ja työnteko oli sitten mitä oli... Sitten olo alkoi pikkuhiljaa 9. :llä tai 10. :llä viikolla helpottua, vaikka oli vieläkin koko päivän ihan kamala. Oksentaminenkin harveni ja viimeisen kerran taisin oksentaa 12. tai 13. viikolla. Oksentamisen loputtua en siltikään pitkään aikaan voinut syödä monia ruokia, enkä oikeastaan vieläkään pysty, vaikka en voikaan pahoin, paitsi jos ajattelenkin noita tiettyjä ruokia. Nyt on paino lähtenyt lopulta nousemaan, mutta on noussut liikaa, koska en pysty kontrolloimaan syömistäni. En sen määrää, enkä laatua.

Muistan tosi hyvin, miten luin netistä kaikki mahdolliset keinot pahoinvoinnin hillitsemiseksi ja kaikki löytämäni palstat läpi saadakseni edes jonkinlaista toivoa pahoinvoinnin loppumisesta. Useimmilla se lievenee jo 9. tai 10. viikolla ja loppuu 12 viikkoon tai viimeistään 16 viikkoon mennessä, mutta ne ovat valitettavasti pitkiä viikkoja. Toivottavasti sinulla alkaa pian helpottaa! Voimia :)

Minusta seabandrannekkeista saattoi olla jotain apua, samoin raskausvitamiineista ja magnesiumlisästä. Näitä kannattaa kokeilla. Itselläni pahoinvointi alkoi rv 6 ja jatkui kaikkinensa kai rv 18. Viime raskaudessa pahoinvointi alkoi rv 7 ja jatkui rv:lle 17. Lapset ovat eri sukupuolta. Vieläkin alkaa ällöttää, jos vatsa on liian tyhjä. Nyt menossa rv 22. Melkein kuukauden verran oli 24/7 paha olo, jonka aikana parhaiten maistui hiilihydraattipitoiset pienet ateriat, kuten vaalea leipä, mehu ja jogurtti.

Voimia! Pahoinvointilääkettäkin kannattaa lääkäriltä pyytää, jos siltä tuntuu. Ja olikos se b6-vitamiini, joka saattaa auttaa pahoinvointiin?

Mulla muuten myös rannekkeet auttoivat hiukan! Mutta se B6-vitamiinilisä sai aikaan vaan lisää oksentelua. Tabletti maistui kauhealle ja nielemisen jälkeen monta tuntia maistoin sen suussani ja olo oli entistä kauheampi. Ehkä vika oli kuitenkin pilleriformaatissa eikä sisällössä? Jäivät käyttämättä kuitenkin...

Yhteistyössä