Koska nämä läskit häviävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija777
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija777

Vieras
Synnytyksestä 2,5 kuukautta, imetys ei onnistunut. Läskejä jäi raskaudesta 4 kg, ei paljon, mutta just sen verran, että mitkään vanhat vaatteet eivät mahdu. Ja hyi, näyttää karmealta :(

Olen keventänyt syömistä reilusti, monta viikkoa olen syönyt kasviksia ja salaatteja, huonoja hiilareita rajoittaen. Herkkuja syön vain noin kerran viikossa, joskus lipsahtaa toinenkin kerta, kun kylässä käy vieläkin paljon porukkaa katsomassa vauvaa. Miten voi olla, että paino ei tipu YHTÄÄN? Raskausaikana tuli syötyä ihan sikana ja herkkujakin jokaikinen päivä. Nyt on ihan erilaista, luulisi, että laihtuisi jo sillä, että syö ihan eri tavalla.

Onko kenelläkään kokemusta, onko se laihduttaminen jotenkin ekstravaikeaa raskauden jälkeen? Onko se nyt ikuisiksi ajoiksi näin vaikeaa? Istuvatko ne kilot niin tiukassa, kun kroppa on vielä imetysvalmiudessa? Vai onko kaikki kiinni siitä, että herkkuja on edelleen liikaa?

Sinun täytyisi myös syömisen vähentämisen lisäksi jumpata, uida yms. jos haluat hoikistua kauniisti ja kiinteästi. Kiinteys saavutetaan ainoastaan liikunnan avulla.

Minulla palautuminen kesti n. puoli vuotta. Eli sitten mahduin taas entisiin housuihin. En tehnyt mitään erikoista. Söin normaalisti ja liikuin jonkin verran (en syö normaalistikaan karkkeja, pullaa tms.) Jos et ole lihavuuteen taipuvainen, niin kyllä ne "ylimääräiset" häviää pikkuhiljaa.

Otahan rauhallisesti :) synnytyksestäsi on vasta 2,5 kk! Hormoonitoiminnan ja lihaksiston palautuminen normaaliksi vie jonkin aikaa.

mulla kesti 3 kk palautua ja mahtua taas entisiin farkkuihin. nyt vauva 5 kk ja kaks kiloo "ylimäärästä" on lähteny ihan huomaamatta, liikuntaa ja järkevää syöntiä se on vaatinut.

Mulla vauva 5 kk täysimetyksellä ja tässä ehkä viimeisen kuukauden aikana meikäläinen on laihtunut ihan silmissä. Nälkä on koko ajan, mutta silti paino vain putoaa. Vaatteet, joihin en ole mahtunut vuosiin ovat jo isoja... Pitää varmaan aloitella kohta kiinteät, koska muuten näivetyn luurangoksi.

Ekat 4 kk muutamat raskaudesta jääneet kilot kyllä istui tosi tiukassa. Ei auttanut ruokavalio tai liikunta.

Ei ne läskit välttämättä lähde ilman liikuntaa. Minulla tuli raskausaikana yhteensä 15 kiloa, joista 10 lähti parin viikon sisällä synnytyksestä. N. 5 kiloa jäi ja painon putoaminen oli tosi hidasta tyyliin kilo parissa kolmessa kuukaudessa. Aluksi paino ei varmaan siksi pudonnut että liikunta jäi aika vähiin väsymyksen takia.

Nyt lapsi on jo 2-vuotias ja olen yhä n. 3 kg lihavampi kun ennen raskautta. Liikuntaa en juuri harrasta, mitä nyt ulkoilen paljon lapsen kanssa, mutta lähinnä puistossa seisoskelua se on. Pitää todella vahtia mitä syö, ettei paino nouse lisää.

Tahdonvoimalla varmasti saa painon putoamaan, mutta muista, että jos imetät, täytyy syödä kunnolla koska varsinainen laihduttaminen on kielletty imetysaikana.

Ainakin minulla kilot tuntuu jämähtäneen tosi tiukkaan. Raskauden aikana tuli 20kg, suuri osa loppuajan turvotuksesta, koska 14kg lähti viikossa ja pari kiloa vielä ekan kuukauden aikana MUTTA nuo jääneet 4-5kg eivät lähde millään! Nyt vauva on 6kk (imetin 3kk), olen käynyt viimeiset 3kk säännöllisesti jumpassa, vaunulenkkeillyt 2h päiväss' jättänyt herkut väliin, mutta vaa'an viisari ei ole värähtänytkään. :/

esikoisesta tuli 15kg, joista 13kg lähti 2 kuukaudessa! Mutta kaksi kiloa lähti vasta esikoisen ollessa vuoden, jolloin lopetin imettämisen. Sitten lähti pari ylimääräistäkin kiloa... nyt kuopus on 5kk ja kaksi kiloa on sitkeästi taas ylimääräisinä mukana, saa nähdä, häviävätkö taas vasta imetyksen lopettamisen aikaan.

... sitä että näille mammahousuille on käyttöä edelleen synnytyksen jälkeenkin..... ?
Siis en vain ole miettinyt asiaa vielä ja kokemusta ei ole....

"faaa" kannattaa mennä kilpirauhaskokeisiin, mulla oli ihan samanlainen tilanne esikon jälkeen ja mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. on ilmeisesti aika yleinen synnytyksen jälkeen.

Voi hirveä mitkä läskit, ihan 4 kg... Liity vaikka Keventäjiin tms. niin saat tarkan ohjelman syömiselle ja lisäksi kun liikut, niin ei pitäis olla ylivoimanen tehtävä laihduttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä mutta:
"faaa" kannattaa mennä kilpirauhaskokeisiin, mulla oli ihan samanlainen tilanne esikon jälkeen ja mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. on ilmeisesti aika yleinen synnytyksen jälkeen.

Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa painon nousua. Eli tarkoitit varmaan liikatoimintaa?

Yhteistyössä