Koska nää yöheräämiset loppuu???????

  • Viestiketjun aloittaja ella
  • Ensimmäinen viesti
ella
Vauva 6kk heräs viimekin yönä 8 kertaa TISSILLE! Olisikohan syytä alkaa vieroittamaan jo? Eihän 6kk ikäinen tarvitse enään ruokaa yöllä? Alkaa jo pinna kiristyyn!
 
Juu, meillä poika 1 v 2kk ja herää keskimäärin 10 kertaa yössä.. Eikä tissille, vaan huutamaan.. No allergiatestit on parin vkon päästä, josko sieltä löytyis huudolle syy.. Neuvolassa ovat vaan sanoneet aina, että "jotkut lapset vaan huutaa yöllä..". :kieh: :kieh: :kieh:
 
nousta enää 6KK.Ootko antanut kiinteitä ruokia lisäksi ja illalla esim. puuroa tms. Mä oon pitäny omille muksuilleni unikoulun kotona tossa 6kk:n iässä.Samaa koulua pitävät myös esim. keskussairaalassa, mutta mä oon ite halunnut opettaa lapsukaiset nukkumaan.Tosin esikko sitten sairasteli niin paljon ettei oppinut ennen vuoden ikää kunnolla nukkumaan, mutta toka muksu oppi parissa yössä. Omat hermot siinä oli koetuksella, mutta kohta sai koko perhe nukkua tyytyväisenä.Neuvolasta sain ohjeet unikoulun pitoon:)
 
Parempi myöhään kun ei millonkaan... tuo kiinteiden alotus.. eikähän tuokaan vielä myöhään alottamista ole.. meillä vaan oli niin hajonaisia öitä että pikku kakkosella alotettiin kiinteet jo reippaasti ennen kun täytti 4kk.. kyllä ne yöt siitä rauhottuu :)
 
entäpä tää
Meiän 5,5 vuotias on alkanut nyt vasta laittaa itselleen peiton päälle, ja käy taskulampun kanssa vessassa... Että mä oon heräilly joka yö vaan 5,5 vuotta....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Juu, meillä poika 1 v 2kk ja herää keskimäärin 10 kertaa yössä.. Eikä tissille, vaan huutamaan.. No allergiatestit on parin vkon päästä, josko sieltä löytyis huudolle syy.. Neuvolassa ovat vaan sanoneet aina, että "jotkut lapset vaan huutaa yöllä..". :kieh: :kieh: :kieh:
Meillä oli esikko tuollainen, ei löytynyt syytä allergiatesteistä, ei löytyny apua erilaisista kokeiluista (maito, gluteeni) eikä unikoulusta. Mutta sitten ravintoterapeutti totesi, että poika taitaa saada liikaa kuituja (hedelmä- ja vihannesperso jo silloin) ja kun niillä täyttää mahansa, elimistö ei tuon ikäisellä vielä kykene niin paljon sulattamaan. Eli saatiin ohjeeksi siirtyä mm. kevytmaitoon ja pikapuuroihin ison voisilmän kanssa - hedelmien ja kasvisten syöntiä rajoitettiin varsinkin illasta. Sattumaa tai ei, mutta samoihin (n. 1v4kk) aikoihin poika rupes nukkumaan niin että heräs vain kaks kertaa yössä ja jatko unia kun antoi tutin, eli huudot loppui siihen. Tuo kaks kertaa yössä oli todellinen helpotus, koska siihen asti oli herätty tosiaan se kymmenisen kertaa keskimäärin, näki että mahassa joku kiersi, mutta aiheuttajaa ei löytynyt. Eli siihen asti 2h uni oli jo todellinen saavutus, jota ei montaa kertaa ollut tapahtunut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pulinapata:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Juu, meillä poika 1 v 2kk ja herää keskimäärin 10 kertaa yössä.. Eikä tissille, vaan huutamaan.. No allergiatestit on parin vkon päästä, josko sieltä löytyis huudolle syy.. Neuvolassa ovat vaan sanoneet aina, että "jotkut lapset vaan huutaa yöllä..". :kieh: :kieh: :kieh:
Meillä oli esikko tuollainen, ei löytynyt syytä allergiatesteistä, ei löytyny apua erilaisista kokeiluista (maito, gluteeni) eikä unikoulusta. Mutta sitten ravintoterapeutti totesi, että poika taitaa saada liikaa kuituja (hedelmä- ja vihannesperso jo silloin) ja kun niillä täyttää mahansa, elimistö ei tuon ikäisellä vielä kykene niin paljon sulattamaan. Eli saatiin ohjeeksi siirtyä mm. kevytmaitoon ja pikapuuroihin ison voisilmän kanssa - hedelmien ja kasvisten syöntiä rajoitettiin varsinkin illasta. Sattumaa tai ei, mutta samoihin (n. 1v4kk) aikoihin poika rupes nukkumaan niin että heräs vain kaks kertaa yössä ja jatko unia kun antoi tutin, eli huudot loppui siihen. Tuo kaks kertaa yössä oli todellinen helpotus, koska siihen asti oli herätty tosiaan se kymmenisen kertaa keskimäärin, näki että mahassa joku kiersi, mutta aiheuttajaa ei löytynyt. Eli siihen asti 2h uni oli jo todellinen saavutus, jota ei montaa kertaa ollut tapahtunut...

Kiva kuulla, että on helpottanut! Toivoton olotila.. Meillä vaan selkeesti tietyt ruoka-aineet tekee iho-oireilujakin.. Mut kassotaan mitä ne sitten sairaalassa sanoo..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Juu, meillä poika 1 v 2kk ja herää keskimäärin 10 kertaa yössä.. Eikä tissille, vaan huutamaan.. No allergiatestit on parin vkon päästä, josko sieltä löytyis huudolle syy.. Neuvolassa ovat vaan sanoneet aina, että "jotkut lapset vaan huutaa yöllä..". :kieh: :kieh: :kieh:
no meillä tyttö 1,6v. heräilee vieläkin yöllä itkeskelemään. allergiatestit on tehty eikä mitään oo löytyny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Meillä kuopus rupes nukkumaan täydet yöunet vasta 2,5-vuotiaana että repikää siitä. :snotty:
meillä esikoinen ei nuku vieläkään (3v3kk), kuopus kyllä nukkuu
Okei.Mä taisin sit päästä helpolla kumminkin. :snotty: Oli vaan tosi hekumaalista herätä parhaimmillaan 5 kertaa yössä hyssyttelemään. :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Meillä kuopus rupes nukkumaan täydet yöunet vasta 2,5-vuotiaana että repikää siitä. :snotty:
Niin meilläki eli kuopus jo 2.5v, mut siitä mä olin ihan tyytyväinen, koska tosiaan esikoisella tuo kaks kertaa yössä tuossa iässä oli jo ihan hyvä...esikoinen nyt heräilee vieläki usein (9v), mut ei enää varsinaisesti herätä, hänen kohdaltaan pääsin nukkumaan joskus 4-5v välillä, mut yhteensä herättelivät minua 5v putkeen...
 
Terhi
Meillä oli sama, 6kk alotettiin kiinteät ja 7kk heräsi tunnin välein ja rauhoittui vaan (tai nopeiten) tissille.. Ei sillä nälkä ollut, kun kokeiltiin silittää uneen niin hetken huusi ja nukahti ja nukkui 4h.. Nyt 8kk nukkuu 20-04, sitten syötän ja nukutaan seitsemään. Hermoja vaatii ettei heti ota tissille.. tsemppiä sulle, se on hetken raskasta mutta palkitsevaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Pulinapata:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Juu, meillä poika 1 v 2kk ja herää keskimäärin 10 kertaa yössä.. Eikä tissille, vaan huutamaan.. No allergiatestit on parin vkon päästä, josko sieltä löytyis huudolle syy.. Neuvolassa ovat vaan sanoneet aina, että "jotkut lapset vaan huutaa yöllä..". :kieh: :kieh: :kieh:
Meillä oli esikko tuollainen, ei löytynyt syytä allergiatesteistä, ei löytyny apua erilaisista kokeiluista (maito, gluteeni) eikä unikoulusta. Mutta sitten ravintoterapeutti totesi, että poika taitaa saada liikaa kuituja (hedelmä- ja vihannesperso jo silloin) ja kun niillä täyttää mahansa, elimistö ei tuon ikäisellä vielä kykene niin paljon sulattamaan. Eli saatiin ohjeeksi siirtyä mm. kevytmaitoon ja pikapuuroihin ison voisilmän kanssa - hedelmien ja kasvisten syöntiä rajoitettiin varsinkin illasta. Sattumaa tai ei, mutta samoihin (n. 1v4kk) aikoihin poika rupes nukkumaan niin että heräs vain kaks kertaa yössä ja jatko unia kun antoi tutin, eli huudot loppui siihen. Tuo kaks kertaa yössä oli todellinen helpotus, koska siihen asti oli herätty tosiaan se kymmenisen kertaa keskimäärin, näki että mahassa joku kiersi, mutta aiheuttajaa ei löytynyt. Eli siihen asti 2h uni oli jo todellinen saavutus, jota ei montaa kertaa ollut tapahtunut...

Kiva kuulla, että on helpottanut! Toivoton olotila.. Meillä vaan selkeesti tietyt ruoka-aineet tekee iho-oireilujakin.. Mut kassotaan mitä ne sitten sairaalassa sanoo..
No ehkäpä teillä löytyy syy sitten helpommin, toivotaan niin. Oli aika toivotonta, kun siel ensikodin unikoulussaki totesivat etteivät ole tuollaista ennen nähneet, vaivaako kuitenki joku...sielläkin heräs 8-14 kertaa yössä, totesivat että ennen heillä on huonoiten onnistunut lähtenyt 3kert/yössä heräilyllä. No jäi sinne unikouluun se pisin heräyspätkä, joka oli 30-120min, jonka piti poikaa kannella ympäri taloa, mut kuitenkin. Raskasta se on, joten toivon sinullekin pian helpotusta :hug: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja ella:
Miten se unikoulu toteutetaan? Nlassa on sellainen 60v jäärä, joka on tuollaisia vastaan, ei kuulemma tarvita unikoulua!
Voisit soittaa vaikka lähimpään keskussairaalaan ja kysellä sieltä lähempiä ohjeita. Uskosin et haluat pehmeämmän unikoulun kun mä oon lapsilleni antanut, koska mä jätin tissin kertaheitolla pois. Oon kuullut et on pehmeämpiäkin tapoja asia toteuttaa...
 
Meillä herättiin kaksi yötä sitten vielä noin 7 kertaa joka yö ja huutamaan tietenkin. Yöllä en pulloa antanut, mutta illalla nukahti maitopullon kanssa. Pari päivää sitten jätettiin pullot kokonaan pois. Ekana iltana tyttö huusi varmaan sen pari tuntia, seuraavana iltana 10 minuuttia ja eilen meni nukkumaan jo ilman huutoa. Eli näin yksinkertaista se voi olla ja yöt on nukkunut kokonaan sen jälkeen kun pullo otettiin pois vaivaamasta. Ja sen lääkärin kanssa olen kyllä samaa mieltä että jotkut lapset vaan huutaa yöllä ilman niitä allergioitakin, ainakin meillä. Pullon perään kiukutteli ja nyt meillä on ollut rauhallisia öitä. Kannatti kuunnella se pari tuntia kitinää ekana yönä, vaikka itkeä tirauttaa piti silloin itsekin ja haukkua omaa äitiyttään, mutta mies tiesi näköjään taas kerran paremmin kuin tunteella elävä äiti :whistle:
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Meillä kuopus rupes nukkumaan täydet yöunet vasta 2,5-vuotiaana että repikää siitä. :snotty:
ja meidän esikoinen on 2,5v ja heräilee edelleen 2-3 kertaa yössä :wave: repikää siitä. Minä olen jo tyytyväinen tähänkin. Heräsi nimittäin 2v asti 10 kertaa yössä.
 
Meillä kohta 8kk poika ei ole kertaakaan nukkunut pitkää yöunta.
Tissi suussa tykkäs nukkua tyyliin 1h välein.
Nyt olen kolmisen viikkoa "huudattunut"poikaa,enkä ole antanut rintaa.
Silittelen ja yritän tarjota tuttia.Vieläkään ei silti nuku öitään.
Ella:eli lopetat yötarjoilun siinä vaiheessa,kun vauva saa kaikkia soseateriat päivässä.Eli ei silloin pitäis huutaa nälkäänsä.
Rauhoitat muuten nukkumaan uudestaan,et rinnalla.
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja ella:
Vauva 6kk heräs viimekin yönä 8 kertaa TISSILLE! Olisikohan syytä alkaa vieroittamaan jo? Eihän 6kk ikäinen tarvitse enään ruokaa yöllä? Alkaa jo pinna kiristyyn!
eikös se tiheän imun kausi vaivaa myös 6kk.. :hug:
 

Yhteistyössä