Koska 'maha palautuu raskauden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3kk:n vauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3kk:n vauvan äiti

Vieras
Kertokaapa te muut, kuinka kauan on kestänyt että maha palautuu raskauden jälkeen? Minulla synnytyksestä nyt aika tasan 3 kk ja vielä pullottaa, ja nahka tuntuu vielä venyneeltä, vaikka onkin palautunut jo huomattavasti siitä millainen oli heti synnytyksen jälkeen. Jonkin verran olen tehnyt vatsalihasliikkeitä ja jumppaa, mutta palautuuko vatsa vielä jonkun verran 'itsestäänkin'?

Voi mennä pitkäänkin.Hyvä että olet tehnyt vatsalihaliikkeitä ja jumpannut se auttaa huomattavasti.Hidasta on mutta kyllä se siitä joskus.Itselläni 9kk poika ja edelleen vatsa pömpöttää.Tosin luulen tai ainakin kuittelen että kaikki mikä itsestään palautuu on palautunut.Vatsan iho tosin edelleen ei ole normaali.Jumppaa olisin saanut enemmän harrastaa niin olisi ollut vähän nopeampaa varmaankin.Sektion vuoksi ei heti edes saanut jumpata eikä aina ole jaksanut.Nyt syyskuun alusta otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin body balancen äiti-vauvajumpan lisäksi.Käyn myö kuntosalilla 2-3 kertaa viikossa.Joten toivottavasti tätä tästä kiinteytyisi.On nimittäin sellanen homma että vaaka näyttää hieman vähemmin kuin ennen raskautta mutta peilistä ei kyllä näy samanlainen vatsa.

Synnytyksestä nyt vajaa 9kk ja olen todella hoikassa kunnossa. mahan nahka ei vain suostu lähtemään... Olen luopunut toivosta, että ikinä oikeasti kiinteytyy enää.

Onpa tämäkin yksilöllistä. Mulla taas maha palautui 2-3 kk synnytyksen jälkeen samanlaiseksi kuin ennen raskautta. En ole jumpannut. Taisin siis päästä tässä asiassa helpolla.

Täällä synnytyksestä nyt n.10vkoa ja maha pömpöttää ja römpöttää ja isosti näyttää olevan rasvaakin siihen kertyneenä..liikkunut olen rattaita työntäen ja syönyt suht.terveellisesti. Eli hitaasti näillä keinoin tullaan tuosta eroon pääsemään. Salikortin aktivoin ensikuun alusta, ehkä spinninki hiukan tulee nopettamaan..saa nähdä.

tuo on yksilöllistä, toisilla mahaa eikä nahkaa jää, toiset laihtuu mittoihinsa mutta nahka jää ja toisilla sitten jää vatsakin tai kasvaa. Jumppaaminen kiinteyttää mutta koska 3kk synnytyksestä suosittelen aloittamaan ensin syvillä vatsalihaksilla, älä tee vielä istumaannousuja koska jos vatsalihasten välinen rako (linea alba) ei ole vielä kunnolla sulkeutunut (joka tapahtuu omia aikojaan) niin liian aikainen kova vatsalihastreeni voi aiheuttaa sen pömppövatsan sitten joka ei lähde millään. Koska rako ei ole sulkeutunut liian raju ja liian aikainen vatsalihasharjoittelu tuo liikaa painetta tuohon rakoon ja se jää sulkeutumatta.

Mulla synnytyksestä kohta 7 viikkoa ja vatsa näyttää samalta kuin ennen raskautta... Mulle tosin tuli vain 10 kg lisää raskauden aikana ja ne jäi kaikki sairaalaan. En oo uskaltanu vielä jumpata vatsaa mutta kävelly oon joka päivä noin tunnin verran. Vanhat vatsalihakset alkaa näkyä jo... Kaipa tuo palautuminen on aika yksilöllistä ja varmaan riippuu myös lähtökohdista.

poika nyt 6,5kk ja ei ole vatsa palautunut ennalleen. Olin suht hyvässä kunnossa ennen raskautta ja pystyin urkkaamaan raskausaikanakin min 2krt/vko. Nyt kesän aikana urheilut jäi vähemmälle, mutta saapa nähdä jos jouluksi sais vatsan katoamaan.

painoa on suht saman verran kuin ennen raskautta, mutta senttejä on kyllä roimasti enemmän.

Taitaapi riippua paljon siitäkin, paljo on painoa kertyny raskauden aikana. Itellä tuli kiloja 24! Lapsi 1,5 v ja kilot itellä samassa ku ennen raskautta. Mahaa on jäljellä ja paljon. Ehkä sen joskus saa pois, ehkä jää ikuiseksi muistoksi. Jumppaan, mutta en jaksa stressata. Lähtee jos on lähteäkseen =)

synnytyksestä 11 viikkoa, maha on litteä ja lähes kadonnut kai imetyksen takia (kun seison), mutta kun makaan esim kyljellään, maha kyllä roikkuu aivan selkeästi....sen samaten huomaa kun yrittää ahtautua entisiin farkkuihin (hieman pursuu yli ;)

Synnytyksestä reilut 6 kk ja maha tursuilee housunvyötäröltä yli.

Ennen raskautta kilpaurheilija ja tänä kesänäkin kävin jo pari kisaa koittamassa. Paino entisensä ja vatsalihaliikkeitä on tehty. Olen luopunut toivosta, vaikka liikunta-alan koulutuksen saaneena minun pitäisi tietää, että mahdollisuuksia olisi vielä. En vain enää tiedä miten...Kai se aika vielä hoitaa?

Kudoksista taitaa riippua,mulla neljäs lapsi ja kaikista olen n.kuukaudessa palautunut ennalleen.Tämän viimeisen myötä löysää nahkaa kumartuessa jää roikkumaan,mutta suorassa ei huomaa mitään eroa.
Ikä voi olla tekijä,olen nyt 30+
eka 20 v ja samantien entiselläni...

Vauva 10 kk, seisoessa mahaa ei näy yhtään, on jopa pienemmän näköinen kuin ennen vauvaa. Kiloja on jokunn vähemmän joten ei ole mitään jenkkakahvoja.

Mutta sitten kun istun ja oikein rutistan itseni kasaan niin meinaa itku päästä. Nahkaa on! Vatsalihasliikkeitä ei ole juuri tullu tehtyä ja ei kai mikään jumppa tuota nahkaa kutistakaan.

Mielestäni kuulostaa siltä, että muilla ei ole painoa kovinkaan reilusti tullu, jos muutaman kuukauden päästä maha on entisillään. Ite sain esikoisen 25 vuotiaana, sectiolla, painoa tuli 24 kg ja synnärille jäi 10 kg (poika 4185g). Entiseen painoon pääsin vajaa vuoden synnytyksestä, ku eron myötä rytisi paino alaspäin. Nyt sama paino ku ennen raskautta, mutta mahaa on aika lailla jäljellä. Ilmeisesti ne kilot on lähteny tisseistä, ku ei sitä muualta huomaa ;) En kyllä ikinä oo mikään littana maha ollukkaan.

mulla tullu molemmissa raskauksissa 20kg. Ekasta kilot karis 4kk:ssa, tokassa jo 2kk:ssa. Mahat on jääny oikeestaan laitokselle ja se nahka mikä on laitokselta mukaan lähteny on hävinny parissa kuukaudessa.

Mulla eka raskaudessa kiloja tuli n. 9 ja maha palautui parissa kuukaudessa aikalailla entiselleen. Toisessa raskaudessa (ikäeroksi lapsille n. 1,5 vuotta) tuli kiloja 14 ja maha ei ole ainakaan vielä palautunut. Synnytyksestä aikaa kaksi kuukautta. Rasvaa ja löysää nahkaa on ihan eri tavalla kuin ekan raskauden jälkeen. Vielä on 5 kg matkaa raskautta edeltävään painoonkin eikä tunnu millään kilot lähtevän....

Synnytyksestä 6 vkoa ja maha samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Pömppis mulla on mutta se oli ennenkin ja tuskin koskaan häviää. Vanhat farkut mahtuu ihan hyvin päälle. Yksilöllistä taitaa olla tämä tosiaan.

Yhteistyössä