Mistä mun iso maha johtuu? Läskiä vai raskauden jälkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mistä tiedän, onko mulla vaan kertynyt rasvaa vatsaan, vai onko iso vatsa raskaudesta jäänyt?

Jos vatsalihakset ovat erkaantuneet, niin miten se eroaa tavallisesta lihomisesta?

Vatsani on sellainen, että jos suoristan ryhtiä ja jännitän vatsalihaksia, saan sen kyllä huomattavasti litteämmäksi, mutta jos päästän lihakset "löysäksi", vatsa pullahtaa ulos aivan kuin olisin raskaana. Toisaalta vatsa tuntuu pehmeältä ja vähän roikkuvalta. Ja jos menen konttausasentoon, se selvästi roikkuu siinä. Aika epämiellyttävää!

Ja joo, laiska olen ollut enkä raskauden jälkeen kauhean aktiivisesti treenannut, vaikka jossain vaiheessa paljon liikuntaa harrastinkin, kun vaan sain lapsen hoitoon. Ja olen syönyt, herkutellut ja tehnyt varmaan kaikkea, mitä ei pitäisi. Muuten olen kuitenkin tosi hoikka, ainoastaan tuo vatsan seutu pullottaa. Haluaisin kuitenkin tehdä asialle jotain. En tavoittele mallimittaista vyötäröä, mutta jos nyt edes sellaisen, etten näytä enää raskaana olevalta, kun en kerran ole...

Mistä tiedän, onko mulla vaan kertynyt rasvaa vatsaan, vai onko iso vatsa raskaudesta jäänyt?

Jos vatsalihakset ovat erkaantuneet, niin miten se eroaa tavallisesta lihomisesta?

Vatsani on sellainen, että jos suoristan ryhtiä ja jännitän vatsalihaksia, saan sen kyllä huomattavasti litteämmäksi, mutta jos päästän lihakset "löysäksi", vatsa pullahtaa ulos aivan kuin olisin raskaana. Toisaalta vatsa tuntuu pehmeältä ja vähän roikkuvalta. Ja jos menen konttausasentoon, se selvästi roikkuu siinä. Aika epämiellyttävää!

Ja joo, laiska olen ollut enkä raskauden jälkeen kauhean aktiivisesti treenannut, vaikka jossain vaiheessa paljon liikuntaa harrastinkin, kun vaan sain lapsen hoitoon. Ja olen syönyt, herkutellut ja tehnyt varmaan kaikkea, mitä ei pitäisi. Muuten olen kuitenkin tosi hoikka, ainoastaan tuo vatsan seutu pullottaa. Haluaisin kuitenkin tehdä asialle jotain. En tavoittele mallimittaista vyötäröä, mutta jos nyt edes sellaisen, etten näytä enää raskaana olevalta, kun en kerran ole...

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/liikunta/vatsasta_voimanpesa

Rasvahan tulee periaatteessa just sinne minne "lystää". Toisilla jalkoihin/takalistoon, toisilla mahaan ja toisilla tasaisesti joka puolelle. Helpoiten pääset tästä selville jos jossain mahis kehon koostumuksen mittaukseen (jos muuten olet hoikka). Paikallisesti rasvaa ei pysty poltaan, eli pelkkä vatsan seudun treenaus tuskin auttaa...

Mutta kyllähän raskaus muuttaa muutenkin vatsaseutua. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Kaunko raskaudesta on aika

Raskaudesta on aikaa jo kolme vuotta, eli aika kauan! Jos tuo vatsassa oleva on rasvaa, niin miten sen siitä sitten saa pois?

Osittain luulen että johtuu myös huonoista, siis heikossa kunnossa olevista syvistä vatsalihaksista. Niiden treenaaminen voisi tietysti auttaa osittain. Mutta entäs se päällä oleva rasva? (Jos nyt on rasvaa.)

Yhteistyössä