menkat raskauden jälkeen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hani-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hani-

Jäsen
24.11.2006
880
0
16
onko täällä muita joilla on menkkojen tulo raskauden/synnytyksen jälkeen kestänyt todella kauan??
meidän poika kohta 10kk, eikä menkoista ole tietoakaan :(
harmi siksi kun kovasti ollaan toivottu toista pienellä ikäerolla. mut näyttää ettei ole mahdollista kun mun paikat ei toimi.

noin 6kk imetin täysimetyksellä, joitain pieniä maistiaisia sai ruoista että poika tottuu.
sitten 9kk asti imetin silloin tällöin, oikeastaan vaan öisin kun ei poika huolinut tissiäpäivisin. nykyään en oikeastaan enää imetä. joskus yöllä voi poika kerran tissiä ottaa jos meno niin hurjaa ettei muuten rauhoitu.

mut kertokaapa kuinka kauan voi olla ettei menkkoja tule? vielä en sentään lääkärille soita, mut jos ei rupea kuukauden parin päästä kuulumaan, niin sitten kyllä soitan.

Yleensä menee sellaiset 2kk kun lopetat imetyksen TÄYSIN (eli ei enää edes yöllä koskaan) että voit alkaa kuukautisia odottelemaan.Ja onhan se kovin yksilöllistä:juuri tänään ystäväni kanssa juttelin ja hänellä vähän sama ongelma kuin sinulla:toivoisi kolmatta lasta mutta sanoi,että esikoisen jälkeen meni 1 ja 1/2 vuotta ennenkuin menkat alkoi.Ja nyt hänen toinen lapsi on 7kk.No,minulla on 4 lasta ja kaikilla on ikäeroa aika tasan 1v4kk.Kuukautisia ei ole välissä ollut kuin yhdet esikoisen ja kakkosen välillä joten olen tullut aina raskaaksi siitä ekasta ovulaatiosta.Lääkärin kanssa kun tästä juttelin niin hän sanoi,että yleensä nainen on silloin juuri todella hedelmällinen.Joten rakastelkaa usein ja suurella intohimolla,niin saattaa olla ettei niitä menkkoja tulekkaan,vaan sen sijaan kaksi viivaa testiin :heart:

Plussatuulia sinne :whistle:

Mulla tuli ensimmäiset menkat just kun poika oli 10kk, mutta sitten välissä olikin 2kk ennen seuraavia. Ja siis imetin. Olivat aika epäsäännölliset siihen asti, että lopetin imetyksen. Kahdelta vanhemmalta menkat alkoivat noin kuukauden kuluttua imetyksen lopettamisesta ja olivat suhteellisen säännölliset sitten heti. Lopetin siis imetyksen aiemmin silloin. Ja todellakin, vaikkei menkat olisi alkanutkaan, voi tulla raskaaksi. Kovasti tärppionnea :heart:

Yhteistyössä