Meillä esikoinen Senja, 4v 4 kk, oppi kans justiin ennen synttäreitään ja kirjotteli kutsukortteihin nimeään. Oon ihan tietoisesti opettanut tytölle kirjaimia 3 vuotiaasta asti aina kun on piirretty. Sillai, että kun tyttö on piirrelly ittekseen, oon menny viereen ja piirtäny paperille vaikka s - kirjaimen ja sanonu että teeppäs tuollainen. Ja pikkuhiljaa on tytöllä alkanu oma kiinnostus kirjoittamiseen. Lehtiä ja kirjoja katsoessaankin kyselee aina että mikä kirjain tuo on jne ja jos on s kirjain niin hihkuu että : "äiti täs on mun kirjain!"
Nuorempi tyttö, Anni, on nyt 2v 7 kk, mutta minkäänlaista kiinnostusta ei ole, eikä se nyt niin huoleta, mutta kun tyttö on muutenkin ihan erimaata kuin esikoinen. Anni ei juurikaan edes puhu ja on tosi hiljainen.Ei askartele, piirrä eikä mitään tällaista. Liikunnallisissa taidoissa paljon parempi.
Itsellä ahkä hinku opettaa lapset kirjoittamaan on justiin siinä, että itse kirjoitan kirjaa ja ihan kaikkea muuta ja kirjoittaminen ollu lapsesta asti itselle tosi tärkeää.