Koska lapsi lääkäriin? (kuumeilua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sinna

Vieras
Lauantaina nousi yllättäen korkea kuume 2 vuotiaalle. Tänään päivällä oli jo parempi ja nyt mittari näyttää taas 39,5. =( Milloin lapsi pitää viedä lääkäriin? Muita oireita ei ole.

anatnu miten kuumetta alentavaa lääkettä? mulle sanottiin, että jos sillä ei tehoa, sitten tarttis miettiä lekurille menoa..ja ihan antaa rehdisti 3 x/pvä esim. panadolia. itse soittelisin varmaan aikalailla jos ei lääkkeistä huolimatta tehoa, ja lapsen kunnon mukaan. voisko olla korvissa jotain? meillä oli tosin molemmilla par pvää samanmoinen kuume, laski, ja tuli näpyt, epäilen entero-rokkoa.

Meillä on tosin käytössä tuo korvakuumemittari, mutta keskiarvona antoi nyt tuon 39,5. Muuten en siihen oikein luota. =/ Pitäisi ostaa uusi, kunnollinen mittari.

Alkuperäinen kirjoittaja ootko:
anatnu miten kuumetta alentavaa lääkettä? mulle sanottiin, että jos sillä ei tehoa, sitten tarttis miettiä lekurille menoa..ja ihan antaa rehdisti 3 x/pvä esim. panadolia. itse soittelisin varmaan aikalailla jos ei lääkkeistä huolimatta tehoa, ja lapsen kunnon mukaan. voisko olla korvissa jotain? meillä oli tosin molemmilla par pvää samanmoinen kuume, laski, ja tuli näpyt, epäilen entero-rokkoa.

Pronaxenia olen antanut tänään, mutta silti lämpö noin korkealla.
Uskoisin, että valittaisi, jos korvissa olisi jotain. On ainakin aina ennen sanonut, että korvaan sattuu. Mutta huomenna taitaa edessä olla lääkärireissu. =/

Yhteistyössä