[QUOTE="vieras";28185077]Niin, siis sinun lapsesi iho ei kuivu.[/QUOTE]
Vastasin yleistävään kommenttiisi yleistävällä vastauksella.
Vastasin yleistävään kommenttiisi yleistävällä vastauksella.
SamoinIhan syntymästä asti otettu suihkuun mukaan.
se lapsi nyt vaan on helpompi ottaa mukaan suihkuun kun itsekkin peseytyy joka päivä. mielummin siinä samalla pesen lapsenkin kuin että alan erikseen huljuttelemaan käsiä/jalkoja/naamaa jne lavuaarissa tmsSuomalaiset ovat niiiiiiiin ylihygienista kansaa, että välillä ruppee ihan oikeasti naurattamaan nää joka päivä suihkussa kävijät. Ja lapsihan ei haise hielle, kun sillä ei ole edes siihen liityvät rauhaset vielä kehittyneet ennen murrosikää. Tietty jos lapsi sotkee tahallaan/ tahattomasti ruokaa tai muuta likaa ympäri vartaloa ja hiuksia, niin asiahan on toki ihan eri. Mutta ylihysteeriset yks pyyntö: Relatkaa vähän
Meillä kyllä eskari-ikäisen kainalot haisee jo hieltä. joka ilta suihkussa on käynyt ihan pienestä saakka. Hänellä ei iho ole kuivunut/kaipaa ylimääräistä rasvausta, toki tilanne kuivaihoisen ipanan kanssa olisi eri. Kukin itselleen sopivalla tavalla ja tyylillä sanon minä ;-)Suomalaiset ovat niiiiiiiin ylihygienista kansaa, että välillä ruppee ihan oikeasti naurattamaan nää joka päivä suihkussa kävijät. Ja lapsihan ei haise hielle, kun sillä ei ole edes siihen liityvät rauhaset vielä kehittyneet ennen murrosikää. Tietty jos lapsi sotkee tahallaan/ tahattomasti ruokaa tai muuta likaa ympäri vartaloa ja hiuksia, niin asiahan on toki ihan eri. Mutta ylihysteeriset yks pyyntö: Relatkaa vähän
Heti kun synnärillä annettiin lupa kylvetää. En käyttänyt talkkia enkä rasvoja kun ne voi hautoa ihoa. Vaihdoin aikana aina pesu ilman saippuata tai tököttiä. Ja ei vaippa ihottumia. vaihdoin usein vaipan.(joka syötöllä)Kuinka usein kylvetitte lastanne kun hän oli pieni, entäs sitten vähän myöhemmin? Koska lapsenne alkoi käydä suihkussa ja mites usein siellä?
No kyllä se perse pitää joka päivä pestä, kyllä mahdatte lemuta alapäästänne jos ette päivittäin pese. Huutonaurua täälläkin! Ja pitää vielä lisätä, ettei ole ihme että ne kihomadot leviää päiväkodeissa, kun ei edes normaali pesuja hoideta....Apua, meillä havahdun välillä siihen että milloinhan mä oon muistanut passittaa ton lapsen suihkuun, ...viikko sitten?
Eikä ees hävetä.
(Meillä on molemmilla muuten se atooppinen iho, joka näyttäis olevan kaikilla tänkin ketjun keskustelijoilla. Lapsella pahempi kuin mulla, ja kyllä mun iho vaan kuivuu pelkästä vesipesustakin. Itse olen tarkoituksella pesemättä saippualla, -kun joudun ite ravaamaan suihkussa paljon useammin, aikuisen hikoilun ja hiustenrasvoittumisen takia-, ja ei sekään hyvältä tunnu. Kuin ei myöskään tunnu ajatus voiteiden kanssa päivittäin läträämisestä. Aikamoisia kemikaaleja nekin.)
JA MITÄ, ihanko persettä pitäis käydä siellä suihkussa pesemässä, ''ettei haise''?! *Huutonaurua*